חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טעימת היינות הגדולה של פורטל היין של דני רובין לכבוד חג פסח בעידן "וירוס הקורונה" תש"פ 2020

יינות בעידן הקורונה. זוהי תקופה קשה. כזו שעוד לא הייתה אף פעם. יש הסבורים שהחיים שלנו אחרי, כבר לא יראו אותו הדבר. יש לכם עבודה? אזי יש לכם פרנסה. אתם ובני משפחותיכם בריאים? תגידו תודה. ענף היין הוחרג תחת ההגדרה של "עסק חיוני", יחד עם זאת ביקורים ביקבים אסורים. ויקבים רבים גדולים וקטנים כאחד, שחלק גדול ממחזור הכנסתם נשען על מכירת יין במסעדות, נותרו פתוחים בחובות של כספים המגיעים להם, או סגורים בהזמנות עכשוויות ועתידיות. אז מה עושים? עוברים למכירה ישירה מהיינן והיקב אלינו הצרכנים עד לסף הדלת ורוב הזמן גם ללא חיוב עלויות משלוח. זה דורש מאתנו חובבי היין, לא לוותר על האהבה שלנו, על התחביב שלנו ועל שתיית יין כחלק מתרבות צריכה יום יומית ולאו דווקא "רק בחגים". אז אמנם וכפי שזה נראה עד עכשיו, את ליל הסדר וסעודת החג, אנחנו הולכים לחגוג במסגרת המצומצמת של בני הבית בלבד, אבל זה לא אומר שמקומו של היין משולחן החג נפקד. כל חג, מגיעים אלי יינות לטעימת סיקור. וכפי שאתם יודעים ורואים, אני משקיע בזה ימים ולילות. וישנם יינות שחיכיתי להם ואלה לא הגיעו. כששוחחתי עם הייננים ובעלי היקבים שמעתי אותם לא אחת שוטחים בפניי את כאבם. את ריצתם אחר השיווק ללקוחות הפרטיים, איך מרכזי המבקרים והיקב שלהם מטה לחמם נסגרו לציבור. איך נעצרו אצלם באחת ההזמנות מהחנויות. ההזמנות למתנות לחג מהחברות. שמעתי על משרדי יחסי ציבור שעובדיהם הוצאו לחל"ת ועל יינות שהיו מיועדים להיות מופצים לעיתונאים נותרו מיותמים אצלם במשרד כי הם כבר לא שם, שמעתי על יקבים שויתרו לצערם על העסקת שירותי משרד יחסי ציבור, שמעתי על יקבים שעושים הכול כדי לשרוד עם הראש מעל המים וכי כתבת יין לחג זה הדבר האחרון שמעניין אותם עכשיו. וזה כואב. כי אני שותף לכאבם כי אני רואה עצמי כחלק מהתעשייה הזו וכמי שמלווה ודוחף אותה לתודעת הציבור כבר יותר מ- 20 שנה.

והנה אני, על סף של ערב חג, שוב מוצא את עצמי, מבקש להתכנס לכדי כתבה שתמליץ בפני קוראיי על "יינות לשולחן החג" והמלאכה חברים קשה. דווקא מהצד של הטעימה זה החלק הכי מהנה וקל, הצד של הכתיבה בא מיד אחריו במדד הקלות, אבל הבחירה וההחלטה, או- או, מה קשים הם.

עשיתי, כך אני מקווה את זה קל הפעם עבורכם ולפיכך כל לחיצה על שם היקב שאת יינותיו טעמתי והמלצתי תיקח אתכם בקישור היישר לכתבה על היין ובהרחבה. כאן המקום לציין ולהודות לכל יין, שהגיע אליי לטעימה במרוצת החודשים האחרונים, בכדי להמחיש את הכרת התודה ליינן, ליקב, למשרד יחסי הציבור, על שדאגו להעביר אלי את יינותיהם לטעימה והיו מביניהם שטרחו והגיעו עד אלי הביתה ריגשתם אותי. ועל כך תודה וברכה.

 אחטא לאמת, אם אכתוב שאהבתי את כל היינות ואודה על האמת שבנסיבות מסוימות של סעודת ערב שישי עם כל המשפחה, יינות שהתמזל מזלם להיטעם בנסיבות אלה, זכו ליתר נקודות זכות ולו בשל החברותא והאוכל שמסביב. גם לא כל היינות מגיעים מיקבים גדולים, ישנם יינות שמגיעים מיקבי בוטיק ארטיזנים והם זכו אצלי לאותה מידה של רצינות ומחויבות כלפי טעימת היין.

אבל, אני יודע, שזה לא כל כך כך. זה אולי אפילו לא נכון. כי אני יודע, שאתם צריכים להחליט ולבחור מתוך אותה שורה והאמינו לי שהיא מכובדת, את הנבחרת שלכם, את אותם יינות שאתם תעלו אצלכם על השולחן כמועדפים עליכם, תוך שאתם תסתייעו כך אני מקווה בחלופות שהצעתי כאן לפניכם והן כמובן מתבקשות בהתאם לאהבתכם או חיבתכם ליין בכלל וליכולת שלכם ושל  הצרכן הממוצע להוציא כסף מכיסו לטובת יין, על חשבון מוצרי מזון אחרים, המיועדים לשולחן החג.

אז הנה רשימת יינות שולחן החג שלי. המתנתי ליישר טעימה כמעט עד לשבוע האחרון ולפיכך, הרשימה היא במעט ארוכה והיא נועדה לאפשר לכם יותר מאופציה אחרת להחלטה ולהעדפה אישית. אלו לא "סתם" יינות. אלו שורה של יינות שטעמתי ונחשפתי אליהם במהלך התקופה החולפת, יינות שהתבלטו וקסמו לטעמי על פני יינות אחרים.

וכן, כאמור, לא כל חברי נבחרת יקבי הבוטיק או היקבים המסחריים הגדולים, התייצבו לרשימה זו, משיקולם הם, וכבודם במקומם מונח, רק שלצערי, הם לא באו אל פי לטעימה ולי אישית, זה חבל.

לא הבטחתי או התחייבתי בפני אף אחד מהם, לספק לו סיקור אוהד, מחבק, או מפרגן, בטרם היין שלהם הגיע אלי, נטעם בפני עצמו ולא ברמת הביקורת הנמדדת בניקוד וציון, אלא בגדר סיקור של חווית טעימה. וכן. כן אני מתחייב בפניכם קוראיי, שאני עושה ואעשה, ואמשיך לעשות, כל מאמץ, לתת לכם את מלוא המידע שאני יכול, על היין, על היקב, לעתים על היינן, לרבות מחיר, כשרות, ותמונה מחמיאה של הבקבוק, היה וכזו ברשותי. 

אלה יינות, שאני משוכנע שיעשו לכם טוב על שולחן החג. יינות שילוו אוכל והאוכל יתלווה אליהם, יינות שאהיה יותר משמח ללגום לצד אנשים שאני אוהב, ושאני מעריך עד מאוד ולאלה שאני מכבד יותר מכול.

אלה יינות, שדי להציב אותם על שולחן החג, בכדי להפוך את השולחן לעשיר יותר, מהנה יותר ולא אחת גם למרשים יותר, יינות אותם הכי נכון לפתוח, לצד אלה שידעו לערסל אותם בגביע, להסניף אותם, לגלגל אותם על הלשון, להחזיק אותם קמעה בחלל החך, להתענג על טעמם, מעושר ריחם, מרוחב רובדי טעמם, לדבר אתם, להתפנק מהטעם השיורי הארוך המסיים שלהם, לדבר אחר כך אודותיהם ולהתרגש עוד פעם מחדש. אז חג שמח והמון בריאות.

יתרונה של המדיה האינטרנטית היא ביכולת לעדכן ON-LINE בכל רגע נתון, על כל יין חדש שטעמתי ולפיכך, חשוב שתעקבו אחרי כל שינוי. על ידי לחיצה על שם היקב תעברו אוטומטית בהיפר קישור אל סיקור היין שלי, עם מרב הפרטים הנחוצים לכם בגובה העיניים, באופן צבעוני, נגיש, ועדכני.

יקב שילה, יקב פסגות, יקב אור הגנוז, יקב צובה, יקב רמת חברון,

יקב ויתקין, יקב יתיר, חברת שקד, יקב טוליפ, יקב מדבר, יקב בנימינה

יקב רקנאטי, יקב הרי גליל, יקב מאיה, יקב טוליפ 2, יקב רמת הגולן

יקב עמק יזרעאל, יקב טורא, יקב סגל, יקבי ברקן, יקב נטופה, יקב ברבדו,

יקב נטע יקבי כרמל, יקבי כרמל 2, יקב 1848, יקב דרימיה, יקב אפק

יקב הר אודם, יקב דלתון, יקבי ברקן 2, יקב הרצוג, יקב כישור

יקב שאטו גולן, יקב תבור יקב רימון, יקב יערה, יקב קובננט

משק יין הנס שטרנבך יקב אלכסנדר, יקב טפרברג

קרדיט תמונות: איל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top