חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ברבדו כרמי יוסף ממליץ על יין הדגל Landmark 2B 2015 ו – שרדונה 2019 לכבוד חג הפסח תש"פ

יקב ברבדו – משפחה – חקלאות – יין
אהבה ליין זו המורשת של היקב כבר חמישה דורות.
יקב ברבדו הוא יקב משפחתי השוכן בלב כרמיו בהם מיישמים חקלאות יין כ 140 שנים.
הכרמים והיקב שוכנים על המדרונות המערביים של הרי יהודה המאופיינים בזרימת אויר ייחודי, מצד אחד הלחות וריסון הטמפרטורה מהים התיכון ומן העבר השני מעבר האוויר הקר ממדרונות הרי יהודה לשפלה. הכרמים מאופיינים באדמת גיר כבדה ועשירה, שמניבה ענבי יין עוד מימי מלכות שלמה. מסורת זו עוברת אצלנו מאב לבן במסירות כבר חמישה דורות. ליקב ידע וניסיון שאין שני לו. משלב חקלאות שורשית ועמוקה יחד עם מדע מתקדם ומקורי. כשמכירים את הטבע ואוהבים אותו, הוא מחזיר בשפע, טעם ואהבה. יקב ברבדו כרמי יוסף ממליץ על Landmark 2B 2015 ושרדונה 2019 לכבוד חג הפסח תש"פ.

יקב ברבדו Landmark 2B 2015

רשמי טעימה שלי: התווים האזוריים הטרוארים הקלאסיים של פרי אדום, עופרת עיפרון, זיתים שחורים ועשבי תיבול מיובשים, נמצאים כאן כולם, על ידי טאנינים מיובשים, גרגירי יער וניואנסים של עץ אלון טוב. עלה טבק, פטל, מוקה ומרקם "חם", מוחזקים יחד על ידי פה מלא, יש קצת עפיצות בסיום אבל בסך הכל זהו יין שופע בעושר פרי עם "כוח", אלגנטיות, אופי וחן.

Landmark 2B הוא ספינת הדגל של יינות ברבדו, המיוצר מהענבים המובחרים ביותר ביקב, בשיטה ייחודית הנקראת ריפאסו. יין מסתורי, עוצמתי ומלא טעם, מרקמו חלק והרמוני.

הרכב זני: בלנד (ממסך), המורכב מענבי קברנה סוביניון וענבי מרלו שמקורם בכרם בעל רמת איכות גבוהה ומובחנת.

אלכוהול: 14%

מקור הענבים: כרם נחל שחם סמוך לכרמי יוסף

שנת נטיעה: 2009.

אפיון היין: הענבים נבצרו לאחר שהגיעו לבשלות. לתירוש התוסס הוספו זגים של ענבי מרלו שהופרדו לאחר הסחיטה מתירוש יין הרוזה של היקב. הוספת הקליפות תרמה להעשרת הארומה ומאפייני היין. תהליך ייצור זה קיבל את השראתו מיינות הריפאסו המפורסמים באיטליה.

יישון והשבחה: היין התבגר והשתבח בחביות אלון חדשות ( 75% צרפתיות, 25% אמריקאיות) במשך 24 חודשים.

תיאור היין על פי היקב: יין בעל גוף מלא, מאוזן. נגיעות של פירות יער שחורים ועשבי תיבול. סיומת ארוכה ואלגנטית.

מחיר מומלץ לצרכן: 179 ₪.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

כשרות: בד"צ איגוד רבנים, ועד הכשרות, OK

יקב ברבדו כרמי יוסף שרדונה 2019

רשמי טעימה שלי: צבע היין הזה הוא קש חיוור, צלול עם שוליים בוהקים בגוונים של זהב. באף, ניחוחות של אפרסקים לבנים, משמשים, אגס בשל ומלון, עם רמזים לאגוזי קשיו קלויים ו-וניל שולטים באף. אותן ארומות, מקיפות גם את ליבת הדרים של החיך. המרקם מרשים, החומציות מאוזנת ומורכבת, על ידי ניואנסים מעץ אלון ועוצמת הפרי. למרות שיין זה נצרך בצורה הטובה ביותר בעודו צעיר ורענן, מורכבות נוספת תתפתח במהלך 5-7 השנים הבאות.

על היין: ברבדו שרדונה הוא יין בנוי היטב ועשיר המבטא מצד אחד את הבשלות האופטימלית של הפרי ומצד שני את המינרליות הסלעית המגיעה מן הכרם.

הרכב זני: 100% ענבי שרדונה.

אלכוהול: 12.5%

מקור הענבים: כרם לבן  סמוך לכרמי יוסף

שנת נטיעה 2002.כרם בוגר בעל איכות יוצאת דופן.

אפיון היין:  בציר ידני. מיץ הענבים צונן במהירות בטמפרטורה נמוכה ותסס כחודש תסיסה איטית וקרה במיכל נירוסטה. לאחר מכן, שני שליש מהיין תסס בחביות אלון על משקעי השמרים במשך שלשה חדשים ובסיום אוחד עם היין שבמיכל.

יין עמוק ומלא רבדים בעל משרעת טעמים מגוונת, רעננות מן היין שבמיכל, חמאתיות מהיין שיושן בחביות ומינרליות סלעית גירית מן הכרם.

יישון והשבחה: היין יחד עם משקעי השמרים, התבגר והשתבח בחביות אלון מעץ צרפתי במשך 3 חודשים

מחיר מומלץ לצרכן: 89 ₪.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  9°-12°C

כשרות: בד"צ איגוד רבנים, ועד הכשרות, OK

יקב ברבדו

מרכז המבקרים הפסטורלי נמצא בלב הכרמים שמול היישוב כרמי יוסף על כביש 44, בין כרמי יוסף לפדיה.

הדר אלרואי   050-2207022  לקוחות פרטיים ותיאום ביקורים ביקב.

איגי אלוני  050-3375767  מסעדות וחנויות בלבד (לקוחות עסקיים)

מרכז המבקרים של היקב פתוח בימי שישי בין השעות 11:00 – 14:00,  במהלך ימי השבוע בתאום מראש. בימי שבת היקב סגור. עלות הביקור ביקב היא 75 שקלים לאדם.

קרדיט צילום אורן גרון

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top