חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רקנאטי ממליץ על 2018 Med Blend לבן, פרנץ' בלנד 2019, ו – קברנה סוביניון רזרב כרם לבנון 2017, לכבוד חג הפסח תש"פ.

יקב רקנאטי הוקם בשנת 2000 על ידי לני רקנאטי ואורי שקד. מטרתם הייתה הקמתו של יקב חדש אשר יפיק יין ישראלי איכותי ומקורי. פילוסופיית היקב מכוונת ליצירת יינות מקומיים ומקוריים, יינות שיבטאו בצורה הטובה ביותר את אקלים המקום, האדמה ואת שנות הבציר. את תהליך הפקת היין מובילים הייננים גיל שצברג וקובי ארביב.שצברג, בוגר אוניברסיטת דיוויס בקליפורניה, רכש ניסיון רב מעבודתו ביקבים חשובים שונים בקליפורניה ביניהם: יקב טרפטן בנאפה ויקב ג'ורדן בסונומה, כמו גם ביקבים מובילים בארץ כולל הקמת יקב אמפורה. ארביב, הותיק שבייננים החל את עבודתו ביקב בשנת 2006, ובמרוצת השנים התפתח ולמד את עולם היין כאוטודידקט. ב-2011 מונה ליינן ביקב. ארביב, יינן מוכשר ומקורי המאמין בהתאמת הזנים הים-תיכוניים לאקלים הארץ-ישראלי. ליקב כרמים באזורי הגידול האיכותיים ביותר בארץ, והוא מגדל בהקפדה יתרה זנים ים תיכוניים יחודיים, כגון: פטיט סירה, מרסלאן וקריניאן, זנים מקומיים (מראווי) וכל זאת במקביל לגידול זנים בינלאומיים קלאסיים, כגון: קברנה סוביניון, סוביניון בלאן, שרדונה וזנים אחרים.
היקב גאה על הישגיו חסרי התקדים השנים האחרונות, הן בזירה המקומית והן בזירה הבינלאומית. אך אינו נח על זרי הדפנה וממשיך לטפח כרמים חדשים, לבצע מחקרים בתחום החקלאי והיינני, והחשוב מכל – להפיק יין באהבה גדולה, תוך שאיפה לשיפור מתמיד ולביטוי מיטבי של הטרואר הארץ ישראלי הנפלא העומד לרשותנו. יקב רקנאטי, סמל של מצוינות. יקב רקנאטי ממליץ על 2018 Med Blend לבן, פרנץ' בלנד 2019, ו – קברנה סוביניון רזרב כרם לבנון לכבוד חג הפסח תש"פ.

יקב רקנאטי 2018 Med Blend לבן

רשמי טעימה שלי: זהו שילוב יבש ומרענן של בלנד ארומטי, כשהפרנצ' קולומבארד מביא עמו אף לימוני, שאוזן בקפידה עם שרדונה, כדי להוסיף עומק ועיגול בעוד הרוסאן מעניק פרחוניות ונגיעות עשבוניות טרייה. ליין יש משקל טוב ואופי קרמי על החיך תוך שמירה על זר פרחוני ואטרקטיבי של לימון, פרחים לבנים ועשב חתוך טרי. רעננות של קיץ. מורכבות שצועקת יין של אוכל.

הרכב היין: ממסך מיוחד המשלב שלושה זנים לבנים מרתקים.
קולומברד, רוסאן ושרדונה.

עשיית היין: לאחר בציר ידני וסלקטיבי, הותססו כל זן בנפרד, הקולומבר תסס והתיישן במיכל נירוסטה על מנת לשמר את אופיו הרענן והפריך, ואילו הרוסאן והשרדונה תססו והתיישנו בנפרד בחביות בנות שנה ושנתיים על משקעיהם.

תיאור היין על פי היקב: השילוב של הזנים וטכניקת היצירה הובילו לייחודיות ומורכבות היין. לרעננות, פירותיות ומינרליות מחד ולרבדים של עידון, איפוק ואלגנטיות מאידך. זהו יין מהנה מאד, עוצמתי ומלא חיים.

אלכוהול: 11%

כשרות: כשר בהשגחת הרב וייס מכפר הרוא"ה (הרבנות הראשית), ה-Orthodox Union (OU), והחל מבציר 2006, גם בהשגחת בד"צ "בית יוסף".

טמפרטורת הגשה מומלצת:  12°-9°C

מחיר מומלץ לצרכן: 72 ₪.

 יקב רקנאטי פרנץ בלנד 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, צהוב עשבוני בהיר עם שוליים בוהקים בגווני זהב. אף, ניחוחות לבנים קלאסיים של הדרים נוצצים ותווי פרחים קלילים. חיך, רך, עם מעט סוכרים טבעיים, מעניקים תחושת מתקתקות קלה נעימה ומהנה. מאוזנת בחמיצות נהדרת נוכחת לצד טעמי הדרים מסורתיים, המהווים את עיקר פרופיל הטעם. כמו בניחוח, גם בחיך, יש טעם פרחוני קל. יין כייפי. רעננות טרייה של קיץ.

מקור הענבים: מגפנים ותיקות בגליל התחתון הפיקו את "הפרנץ' בלנד".

תיאור היין על פי היקב: יין חצי יבש עתיר ארומות, טעמים ואופי.

הרכב הענבים: בלנד ייחודי מענבי פרנץ' קולומבר בשילוב מעט ענבי סוביניון בלאן ומוסקט.

עשיית היין: היין נשמר בטמפרטורה נמוכה לאורך כל תהליך הייצור ותסיסתו הופסקה כאשר נשארה כמות קטנה של סוכר טבעי מהענבים. בסוף התהליך התקבל יין רענן, עסיסי, בעל מתקתקות עדינה ומאוזן להפליא. היין מצוין כפתיח או כליווי מנות ראשונות קלילות ואוריינטליות.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 6-10 מעלות.

כשרות: כשר בהשגחת הרב וייס מכפר הרוא"ה (הרבנות הראשית), ה-Orthodox Union (OU), והחל מבציר 2006, גם בהשגחת בד"צ "בית יוסף".

מחיר מומלץ לצרכן: 79 ₪.

יקב רקנאטי קברנה סוביניון רזרב כרם לבנון 2017

 רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות תוססים של פרי יער כהה ודומדמניות שחורות. עם רמזים של, תבלין מתוק ואלון קלוי. בחיך, גוף מלא טעמים אקספרסיביים עשירים של קאסיס, תות ורמז לאיקליפטוס, התבגרות היין בחביות אלון צרפתי, מוסיפה נגיעות של שוקולד מריר, ארז ותבלין. תחושת פה עגול וצמיגי, מגובה במבנה טאני מרוכז, עוברים לגימור חלק. תמורה נאה למחיר.

"כרם לבנון" הינו כרם הדגל של היקב בזן הקברנה סוביניון. הכרם שוכן בגליל העליון על קו הגבול, והוא בעל מיקרו-אקלים קר בצורה יוצאת דופן המושפע מהאוויר הקר של הרי הלבנון.

כרם יוצא דופן זה מפיק יין קברנה סוביניון מורכב ושופע, עשיר בטעמי פירות יער, שזיף שחור, אגוזים ועשבי תיבול ים תיכונים. ליין טאנינים רכים, עגולים ועדינים, גוף מלא ועשיר, חמיצות גבוהה מאוזנת וסיומת ארוכה המשאירה בפה טעמי פירות יער ותבלינים למשך זמן רב.

התיישנות: היין התיישן 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי ובוקבק לאחר סינון גס בלבד.

התאמה לאוכל: היין מתאים מאוד לליווי נתחי בקר מובחרים, מאכלי טלה, פסטות ברטבים עשירים וגבינות חריפות ומיושנות. היין ימשיך להתפתח ולהשתבח בבקבוק במהלך השנים הבאות.

מומלץ להגיש בטמפרטורה של: 16-18 מעלות.

כשרות: כשר בהשגחת הרב וייס מכפר הרוא"ה (הרבנות הראשית), ה-Orthodox Union (OU), והחל מבציר 2006, גם בהשגחת בד"צ "בית יוסף".

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪.

יקב רקנאטי

046222288

גשר העץ 16

פארק תעשיות עמק חפר

קרדיט תמונות: עומרי מרון

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top