חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אפק ממליץ על "שרדונה 2017" זוכה מדליית הזהב ב"טרה וינו 2019-2020", ו – "ארומה 2017", לכבוד חג הפסח תש"פ

עד שלא תגיעו לביקור ביקב ותראו ותתרשמו בעצמכם מכמות התעודות והמדליות בהן זכו יינות היקב לא תבינו במה מדובר. עד שלא תיקחו חלק באחד מערבי היין ואו ימי השישי, ותשבו לצד השולחן, תאכלו ותתענגו ממטעמיה של חלי בעלת הבית ותטעמו מהיינות של אהרון בעלה, לא תדעו הנאה וחוויה מהי. יקב אפק הוקם בשנת 2008 על ידי אהרון וחלי ג'לח, תחת השם "יקב AG", אבל יש לו שורשים עמוקים עוד יותר: אהרון עוד זוכר את עשיית היין המסורתית בביתו, בהיותו ילד; מפריד ודורך את הענבים, ששימשו את סבא שלו ואת אביו לייצור יין לצריכת המשפחה. כאשר החליט אהרון להתמקצע בתחום ולהפוך אהבה ותחביב למקצוע, הוא פנה ללמוד עשיית יין ביקב שורק ואז במכללת אריאל, תחת שרביטו של עידו לווינסון – כיום היינן הראשי של יקבי ברקן. מאז וגם היום ממשיך אהרון ללמוד, להתייעץ ולשפר כל הזמן את עשיית היין שלו. לעשיית היין ביקב אפק שותפים כל בני המשפחה: מחלי  – שאמונה על האירוח ביקב, על תיאום הביקורים והשיח עם לקוחות היקב, ועד הילדים, שכל אחד ואחת מהם עוזרים ביקב – מקליטת הענבים ועד סידור המלאי. ביקב אפק תמצאו מגוון גדול של יינות, מיינות לבנים ורוזה, ועד יינות אדומים מתיישנים ויין קינוח. יינות רבים זכו במדליות זהב וגם "זהב כפול" בתחרויות בארץ ובחו"ל. כל היינות כשרים בהשגחת הרבנות (ראש העין). היקב מייצר כ- 7,000 בקבוקי יין בשנה. יקב אפק ממליץ על "שרדונה 2017" זוכה מדליית הזהב ב"טרה וינו 2019-2020", ו – "ארומה 2017", לכבוד חג הפסח תש"פ.

יקב אפק שרדונה 2017

רשמי טעימה שלי: צבע, פלטינה בהירה מאוד, מלוטשת עם גוון ירקרק, מלא חיים ושוליים שבצלילותם בוהקים. האף, מורכב, מושך, עם תווים של אגסים, פריחה לבנה של הדרים ופרחים, המתפתחים לעושר קרם לימון, שיבולת שועל ומרציפן. החיך, בעל גוף בינוני וליניארי, אך שומר על טעמי פרי והדרים ממוקדים עם חומציות מלוטשת, מאוזנת ופריכה. היין נשאר עד סופו מלא חיים וטרי בגימור, עם פרי הדר נקי ומינרליות סלעית. הסיומת מתמשכת ארוכה מהנה ונעימה מאוד. יין זוכה זהב. כבר אמרתי?

סוג היין: יין לבן יבש

זכיות ופרסים: זוכה מדליית זהב בתחרות היין הבינלאומית טרה וינו 2019-2020

הרכב זני: שרדונה

כרמים: גוש עציון 950 מטר מעל גובה פני הים.

ביקבוק: יוני 2018

יישון: 6 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

אלכוהול: 13.2%

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

תיאור היין על פי היקב: צבע צהוב עמוק, בעל ניחוחות של פרחים מתוקים יסמין ולילך. הפה מלא, עגול מאוד והסוף מורגש ועוצמתי. טעמי החבית משלימים את הטעמים הטרופיים, אננס ופסיפלורה. הסיומת ארוכה וחומצית.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10-12C

כשרות: ברכתו בורא פרי הגפן לדעת רמב"ם ולדעת מר"ן בית יוסף. כשר לפסח ולכל ימות השנה. מהדרין ראש העין בברכת והשגחת הרב עזריה בסיס שליט"א ללא חשש טבל ערלה ושביעית.

יקב אפק ארומה 2017

רשמי טעימה שלי: באף, פרופיל ארומה מענג, המתואר בצורה הטובה ביותר כ"מתקן תבלינים", שפוגש שזיפים בשלים. פלפל שחור גרוס טרי, עלה דפנה וציפורן, השולטים ברקע בתווי שזיף ודובדבנים עשירים ותבלינים, המחמיאים לרקע של עץ אלון מתובל. בחך, טעמים עשירים ומורכבים של שזיף אדום, דובדבן שחור ושוקולד מריר, עם קליפות קינמון, ושכבות של טאנינים מורכבים וגמישים, שמשתלבים עם טעמי עץ אלון עדינים, וגימור ארוך ועז.

סוג היין: אדום יבש – בלנד

הרכב זני: ענבי פטיט סירה, קברנה סוביניון ומרלו

כרמים: גליל עליון 850 מטר מעל גובה פני הים

ביקבוק: יולי 2017

יישון: 22 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי

אלכוהול: 14.5%

תיאור היין על פי היקב: יין מורכב והרמוני שהתבגר 22 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. מפולפל, ומתובל. בעל חומציות נפלאה ורעננות. טעמים של דובדבנים ושזיפים.

המלצת הגשה: להגיש עם בשר אדום או גבינות קשות.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18-20 C

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

כשרות: ברכתו בורא פרי הגפן לדעת רמב"ם ולדעת מר"ן בית יוסף. כשר לפסח ולכל ימות השנה. מהדרין ראש העין בברכת והשגחת הרב עזריה בסיס שליט"א ללא חשש טבל ערלה ושביעית.

 יקב אפק

עליית הנוער 14 ראש העין‏

טלפון: 050-428-7676 

 [email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top