חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רימון ממליץ על בלאן דה נואר THE NORTH LAKE 2017, ועל יין/שיכר קינוח מחוזק NV בסגנון פורט העשוי כולו על טהרת פרי הרימון, לכבוד חג הפסח תש"פ. 

חיבה גדולה שמורה אצלי בלב, למשפחת נחמיאס ולאנשי יקב רימון, הרבה בזכות השנים הרבות להן זכיתי ללוות את היקב ממש מיום הקמתו ועד לימים אלה. נקודת החן היפיפייה שהיקב הזה מסמל בביקור שלכם בגליל, לא תשכיח ממכם לעולם לא את חוויית הביקור במקום, לא את האירוח המזמין והמאיר פנים ולבטח לא את הניחוחות והארומות של פרי הרימון שבני משפחת נחמיאס הצליחו עם השנים לפתח ממנו שלל כה נרחב של מוצרים. מהשיכרים והיינות וכלה במוצרי הטיפוח והבריאות. בלב הרי הגליל מעל שורות ארוכות של עצי פרי מרהיבים שוכן לו יקב רימון. היקב הינו ראשון מסוגו בעולם המייצר יינות על טהרת הרימון בלבד. הכול החל בשנת 2000 כאשר בעל היקב חקלאי לבית משפחת נחמיאס ממושב כרם בן זימרה המגדל עצי נשירים למיניהם נחשף לסגולות המרפא של הרימון, ובתוך כך החליט לגדל עצי רימון, לאחר בירורים רבים גילה בעל היקב שבארץ בפרט ובעולם בכלל ישנם מספר רב של זני רימון שונים, בעל היקב הידוע בחדשנותו ובנטייתו לגלות דברים חדשים החל מיד בפיתוח זן רימונים חדש ומיוחד. לאחר מספר שנים כאשר העצים ניטעו והפרי הגיע לרמת הבשלה מקסימלית, הדבר הראשון שבלט לעין הינו גודלו של הרימון אשר הגיע עד למשקל של 1.5 ק"ג. הרימונים נלקחו לבדיקות מעבדה, שם נראו רמות סוכר גבוהות מהמקובל אשר זהות לרמות הסוכר בענבי יין, כאן החל כל התהליך של ייצור יין רימונים והקמתו של יקב רימון. בתחילת שנת 2004 יוצרו כמה מאות בקבוקים בלבד אשר זכו לתגובות מדהימות בקרב צרכני יין חובבניים ובקרב אנשי מקצוע בעלי שם בתחום היין, אי לכך הגדיל היקב את כמויות הייצור ומאז ועד היום עומד כושר הייצור על מאות אלפי בקבוקים המשווקים בארץ בכל חנויות היין והאלכוהול וברשתות מובחרות. בעולם זוכים יינות היקב לאהדה רבה וביקוש רב ומשווקים במדינות כגון: ארה"ב, אנגליה, קנדה, יפן, סין ועוד. ליקב ישנו מרכז מבקרים מושקע במיוחד המושך אליו אלפי תיירים בשנה מהארץ ומהעולם. המבקרים נחשפים לאחד היקבים הייחודיים בעולם כולו, ואף זוכים לטעום ממגוון יינות היקב. המרכז ממוקם בא.ת דלתון על יד מושב כרם בן זימרה (אזור המכונה בשם "טוסקנה" של ישראל). יקב רימון ממליץ על בלאן דה נואר THE NORTH LAKE 2017, ועל יין/שיכר קינוח מחוזק בסגנון פורט, העשוי כולו על טהרת פרי הרימון, לכבוד חג הפסח תש"פ. 

יקב רימון – בלאן דה נואר THE NORTH LAKE 2017

רשמי טעימה שלי: צבע, סלמון ורוד. צלול עם שוליים בוהקים. תותים ופירות יער עדינים על האף, וניחוחות שעוברים אל החך הפריך בטעמי מלון וחבושים. מרקם, רומז לטאנינים ובנוסף הוא בעל חומציות טהורה, עמוסה בפירות אדומים – תותים ופטל, בשילוב עם שמץ של תבלין. הגימור פריך יבש ומרענן, עם סיומת מתמשכת.

מופק מחלקה ייחודית על צלע ההר הבנוי ברובו מסלע שנוצר מהתפרצות וולקנית. שמו של המותג The north lake נגזר ממקום הכרמים הצופים אל אגם דלתון בגובה של 870 מ' מעל פני הים. האדמה עליה נטועים הגפנים עשירה במינרלים ומנוקזת היטב. שילוב של מנות קור, רוח מערבית ומעט אדמה על פני סלע וולקני מאוורר מעניק לכרם איכות ייחודית ויוצאת דופן. המשמעות של "בלאן דה נואר" הינה יין לבן המופק מענבים אדומים.

הרכב זני: 60% קברנה פרנק ,40% קברנה סוביניון,

תיאור היין על פי היקב: ייבול נמוך על טרואר ייחודי זה, טכנולוגיה חדישה ועשייה קפדנית מעניקה יין ייחודי בעל צבע וורדרד ארומה פרחונית טעמים מורכבים וסיומת ארוכה ונעימה .

סוג היין: יין לבן יבש המופק מענבים אדומים

אלכוהול: 13%

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורה הגשה מומלצת: 6 – 4 ° C

כשרות: הרב אלמישעלי מהדרין – כשרות כל היינות. בד"צ בעלזא

יינן: שרון ביטון

מחיר מומלץ לצרכן: 75 ₪.

יקב רימון יין/שיכר בסגנון פורט רימונים NV (ללא שנת בציר/קטיף)

רשמי טעימה שלי: כמו תמיד, אתחיל מההתחלה. אתם כבר מכירים אותי ואת אהבתי ליינות מתוקים, מחוזקים, מפנקים, כאלה שבימים קרים אליכם מתרפקים. גם יין/שיכר הקינוח בסגנון פורט, העשוי כולו על טהרת פרי הרימון, עם ריכוז די גבוה של מאפיינים זניים ומתיקות, שייך לקטגוריה הנחשקת הזו, שתשמחו לסיים איתה את ארוחת החג, או סתם כמו תמיד, למצוא לכם כמה רגעים של פינוק, אחרי נשיקות וחיבוק. הגוף בינוני, נוטה למלא. טעמים וניחוחות ברורים של פרי הרימון, לצד שזיפים שחורים, צימוקים כהים ותאנים מיובשות. יש בו ביין/ שיכר הזה, רבדים מורכבים של טעם שקמים ועולים, כנגיעות של שוקולד ודובדבנים מסוכרים. החמיצות הטבעית נוכחת, אך היא מאוזנת היטב והמתקתקות החנפנית משהו של היין, שוהה על הלשון ארוכות. מושכת, עד לסיומת ארוכה, עם טעם של עוד. ואיך לא? כמו תמיד, אהבתי. וגם כתבתי.

סוג היין: יין קינוח אדום על טהרת פרי הרימון, מחוזק בסגנון פורט

תיאור היין על פי היקב: שיכר בסגנון פורט אלגנטי וייחודי זה, עשוי מ- 100% רימונים שמקורם בבוסתני הפרי של פלטו כרם בן זימרה שבגליל העליון. היין מיוצר מזן רימונים חדש בטכנולוגיה מסורתית. הרימונים נקטפו כאשר הגיעו לרמת הבשלה מקסימלית. תסיסתו של יין זה הופסקה מוקדם על מנת לשמור על מתיקותו הטבעית של פרי הרימון. היין מתאפיין בניחוחות וטעמים של פרי הרימון שברקע טעמי שוקולד, וניל ופירות יער, אשר הוענקו מהחבית.

התיישנות: היין התיישן 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בשמש, האקלים הגלילי המאופיין בימים חמים ולילות קרים שומר על איזון נכון של הטמפרטורות בחביות.

התאמה לאוכל: משתלב נהדר עם מנות ראשונות, כקינוח ובשילוב גבינות קשות.

טמפרטורה הגשה מומלצת: 6-10° C

בקבוק: 750 מ״ל

אלכוהול: 18%

כשרות: הרב אלמישעלי מהדרין – כשרות כל היינות. בד"צ בעלזא

יינן: שרון ביטון

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב רימון

מרכז מבקרים א.ת דלתון
א'- ה' – 09:00-17:00
ו' – 09:00-14:00
שבת וחג – סגור
טלפון- 04-6822325
[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top