חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יערה ממליץ על 2 יינות אדומים זניים שיראז 2017 ו – מלבק 2017, לכבוד חג הפסח תש"פ

יקב יערה נקרא על שם פרח היערה ועל שמה של יערה עובדיה, ביתם היפיפייה של הזוג הדר ושמוליק. היקב הוקם ב- 2004 ומייצר כיום כ- 5000 בקבוקי יין. עד היום, שמוליק עובדיה ייצר כמות קטנה של יינות תחת עין בוחנת בקטגוריה הנקראת "פיתוח מוצר" הליך לימודי מוכוון מטרה והיא לעשות יין מעולה. מ- 2014, התחיל לייצר יין בייחודיות של הפקת כמויות מוגבלות במתכוון של יינות זניים. הוא שואף לייצר יינות מרלו, שיראז, קברנה סוביניון, מלבק, וקברנה פרנק, תוך שהוא דוגם שורות נבחרות מתוך כרמים שבית הספר ליין שורק ויקב שורק בוחרים ברחבי הארץ. שמוליק בוגר הקורס הדו-שנתי לייצור יין בבית הספר ליין שורק, והוא מקבל ( ותאמינו לי שבעיניי זה הכי חשוב ) רוח גבית, עידוד, ודחיפה, מהדר אישתו שניכר עליה, שהיא המנוע עם הראש העסקי והכלכלי של היקב מה שמאפשר לבעלה "להתפרע" עם היינות. בשעה שיקבים רבים בשל משבר הקורונה מנסים להשאר עם הראש מעל המים עם הזמנות שנתקעו ועם כספים המגיעים להם ועוד לא נראו, שמוליק עובדיה ממשיך לדאוג ליינות החדשים שלו המתיישנים עדיין בחביות, והוא מוכר בגאווה, את היינות שלו בארץ ולחו"ל כנגד הזמנות. שני היינות האלה של יקב יערה אותם אני אסקר עבורכם, הגיעו אלי אתמול עם היינן בכבודו ובעצמו. "תפתח אותם בליל הסדר" הוא אמר. רק שאת "ליל הסדר" בערך כמו אצלכם, אנחנו הזקנים נעשה לבד, כך שאת השניים פתחתי בשישי בערב כי הסקרנות גירדה לי בקצה החך. יקב יערה ממליץ על 2 יינות אדומים זניים שיראז 2017 ו – מלבק 2017, לכבוד חג הפסח תש"פ

יקב יערה VINERIE DE YAARA שיראז 2017

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות בשלים של פטל ודובדבן שחור, עזים ומוגדרים היטב ואליהם מצטרפים רמזים לפלפל שחור גרוס טרי. בחך, ניואנסים של שוקולד מריר ותווי תבלינים אפייה מתוקים, המשתלבים בצורה חלקה, עם טעמי פרי העץ הטריים. הפרי הגלילי, בעל ריכוז עשיר, והוא נתמך בחומציות הטרייה ובטאנינים המשיים המשובחים שלה. היין שתי ועכשווי ויש לו את המבנה שיעזור לו להתבגר ולהתפתח הלאה במורכבות במהלך 6-8 השנים הבאות. בהחלט יין, שהזכייה במדליית הזהב מצדיקה את קיומו.

סוג היין: יין אדום יבש

הרכב היין: 100 ענבי שיראז

כרם: ספסופה בגליל העליון

היין יוצר וממולא במתקני בית הספר ליין ויקב שורק

תיאור היקב את היין: יין זה מיוצר באהבה ובשמחה ביקב יערה בכרמי יוסף. יקב בוטיק שהוקם על ידי הדר ושמוליק עובדיה וייצר יינות איכותיים ממספר זנים. גפן הסירה ובשמו המקורי שיראז, מגיע מהעיר שיראז שבאירן. זן זה, הינו הזן העיקרי הנטוע בעמק הרון שבצרפת ובטוסקנה שבאיטליה. היינות המופקים ממנו ניחנים בצבעי סגול / שחור וטעמם פירותי. זן הסירה אוהב מאוד את חום השמש ומסתגל בצורה נהדרת לתנאי האקלים והקרקע הארץ ישראלית.

אלכוהול: 15%

יינן: שמוליק עובדיה

זכיות ומדליות: מדליית זהב בתחרות היין הבינלאומית "טרה וינו" 2019-2020

התיישנות: 16 חודש בחביות עץ אלון צרפתי.

כשר: לא

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18 C

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

יקב יערה VINERIE DE YAARA מלבק 2017

רשמי טעימה שלי: זוהי לי הפעם השלישית לטעום יין זה. טעמתי אותו בחבית טרום ביקבוק. טעמתי אותו בשנית די ובסמוך לאחר הביקבוק ואני טועם אותו עכשיו, אחרי ששמוליק היינן אמר לי: "שהזמן בבקבוק עושה לו ליין רק טוב" ו"על זה" הוא אומר: "אני רוצה שתכתוב כי בפעם שעברה אישתי לא כל כך אהבה שכתבת עליו בינוני פלוס"…ולפיכך, באף, ארומות סגולות של פירות אדומים בשלים, אוכמניות, שזיפים כהים, קאסיס ופלפלים. החך, חלק, גמיש ומאוזן, עם שזיף כחול, דובדבן שחור, ליקוריץ, פרח סגול ותווי תבליני אפייה חמים כמו קינמון ורמיזה לציפורן. טעמים של פירות יער טעימים, מודגשים על ידי אותם תווי תבלינים, היין מורכב, מעניין וטעים לחיוב עם גימור ארוך וטעם לוואי ייחודי.

סוג היין: אדום יבש

כרם: מבוא חורון

תיאור היקב את היין: תיאור היקב את היין: יין זה מיוצר באהבה ובשמחה ביקב יערה בכרמי יוסף. יקב בוטיק שהוקם על ידי הדר ושמוליק עובדיה וייצר יינות איכותיים ממספר זנים. ענבי מלבק נבצרו בשנת 2017 בכרמי מבוא חורון. הענבים ליין זה נבחרו בקפידה על ידי היינן אשר ליווה מקרוב את תהליך הגידול והבציר. התיישנות היין בחביות עץ אלון צרפתי הביאה ליין ניחוחות של תבלינים וטעמים פירותיים -מתובלים

אלכוהול: 14%

התיישנות: 20 חודש בחביות עץ אלון צרפתי.

כשר: לא

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18 C

יינן: שמוליק עובדיה

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪.

יקב יערה

תאנה 45, כרמי יוסף

טלפון:  077-9150501

נייד:     050-7531939 050-3307507

צילום הבקבוקים: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top