חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שאטו גולן עם 2 יינות השקה חדשים "גשם ורוד" 2019, ו – "רוח" 2017 לצד קברנה סוביניון 2017 לכבוד חג הפסח תש"פ

היינן אורי חץ משיק יינות חדשים. מי שביקר בעמדת ההטעמה של יקב שאטו גולן בתערוכת סומלייה האחרונה, ידע לספר על ההתרחשות והצפיפות הרבה סביב העמדה הרבה בזכות שורת יינות פשוט נהדרים. יקב שאטו גולן, החל את דרכו בשנת 1996 עת נטעה משפחת ריבק ממושב אליעד 131 דונם של ענבי קברנה סוביניון ומרלו בשטחים החקלאיים של המושב בדרום רמת הגולן. לאחר כשלוש שנים, בשנת 1999, הקימה המשפחה יקב קטן בחצר המשק בשותפות עם שוקי שי ז"ל, וייצרו את 7000 בקבוקי הקברנה סוביניון הראשונים. בבציר 2000, בנוסף ליועץ שכבר היה ליקב, הוחלט להביא יינן מחו"ל שיעזור בתקופת הבציר שכבר גדל לכעשרים טון של קברנה סוביניון ומרלו. שנה לאחר מכן, כאשר ייצור הבקבוקים עבר למבנה החדש וכבר עלה ל-30,000, הגיע אל היקב יינן צעיר ונמרץ אשר חזר מלימודיו בארה"ב. אורי חץ הגיע יום לפני בציר 2001 ומאז לא הפסיק לעבוד ביקב. אורי עזר רבות לקדם את היקב בחשיבתו המקורית וגישתו חסרת הפשרות ולאחר שנים ספורות של עבודה הצטרף ליקב כשותף. בשנת 2002 ניטעו עוד כ- 110 דונם, נוספו זני ענבים חדשים וכמות הייצור המשיכה לעלות. נטיעות חדשות מתווספות כל הזמן במטרה להגדיל את הייצור, להחליף חלקות ישנות ולנסות עוד זנים חדשים. בשנת 2014 נפרד מהשותפות ביקב שוקי שי ז"ל, והעביר את אחזקותיו לחברת ש.א. יין — מהלך שהפיח ביקב רוח חדשה, שלבטח תדחוף אותו למחוזות חדשים ומרתקים. יקב שאטו גולן עם 2 יינות השקה חדשים "גשם ורוד" 2019, ו – "רוח" 2017 לצד קברנה סוביניון 2017 לכבוד חג הפסח תש"פ.

יקב שאטו גולן "רוח" 2017

סוג היין: בלנד אדום יבש

הנו יין מבוסס ענבי פטי וורדו בעל אופי טרי חי ועסיסי. הוא מורכב מ- 51% ענבי פטי ורדו,
33% ענבי סירה, 8% ענבי גרנאש ו- 8% ענבי קברנה סוביניון. הענבים נבצרו ידנית בכרמי שאטו גולן ועברו תהליך של תסיסה ספונטנית, והיין התיישן למשך 12 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי גדולות וישנות בטרם בוקבק.

רשמי טעימה שלי: צבע עמוק. שוליים בוהקים. פרי אדום ושחור, פרחים ועשבי תיבול על האף, בזמן שהחיך עשיר וצפוף, עם זאת לא חסר רעננות. הגוף נוטה למלא, חומציות נוכחת, איזון וליטוש וגימור טעים להפליא.

אלכוהול: 13.8%

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

מחיר מומלץ לצרכן: 125 ₪.

יקב שאטו גולן גשם 2019

סוג היין: רוזה זני יבש

הנו יין רוזה מבוסס ענבי גרנאש. הענבים 90% גרנאש ו- 10% ענבי סירה,

נבצרים יחד בכרם שאטו גולן – נסחטים כעבור שעות ספורות ומועברים לתסיסה ספונטנית בחביות ישנות.

לאחר 3 חודשים עובר היין למכל לערבוב וכעבור כחודש היין מבוקבק.

רשמי טעימה שלי: אף: ניחוחות פירותיים של פטל טרי וסיגליות. ארומה של מלון, תותים ואפרסקים, עם רעננות טרייה של קיץ. פה: טעם רך ופירותי מאוד נקי ורענן. החיך, מאוזן יפה עם תמציות פרי אדומות של תות ודובדבן. טאנינים קלים על הלשון מעורבבים עם טאצ' נחמד, יבש וחומצי. שתייה חלקה, נעימה, מזמינה, עם רמזים לפירות אבן וחומציות קלה, מאוזנים היטב, על הצד היותר מתובל ממינרלי. יופי של רוזה.

אלכוהול: 12.3%

טמפרטורת הגשה מומלצת:  6°-9°C

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב שאטו גולן קברנה סוביניון 2017

סוג היין: יין אדום יבש

מורכב מ 86% ענבי קברנה סוביניון, 8% ענבי פטי וורדו, ו- 6% ענבי סירה.

הענבים נבצרו ידנית בכרם שאטו גולן והיינות השונים הותססו ויושנו בנפרד במשך כשנה בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי ולבסוף עורבבו בטרם הביקבוק.

רשמי טעימה שלי: צבע, אודם כהה ועמוק, עם גווני סגול ושוליים בוהקים. באף, דובדבן שחור ואדום בשל, דומדמניות שחורות ופירות יער, תבלין אפייה ונגיעות טבק מתוק, עם ליקוריץ אדום ושחור, ניואנסים של אלון, נגיעת וניל וקקאו עדינים. החך: יבש, בעל גוף כמעט מלא, עם דובדבן שחור בשל, קאסיס ופירות יער אדומים, נגיעות תבלין ועץ אלון, ניואנסים של עלי תה וקקאו באמצע החך, לוקחים אל הסיום. הגימור בינוני, רענן וארוך ובו תווי דובדבנים ועץ אלון, הנתמך יפה על ידי טאנינים משובחים ומאוזנים. אהבתי.

אלכוהול: 14.3%

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

מחיר מומלץ לצרכן: 129 ₪.

היינות הנ"ל של יקב שאטו גולן אינם כשרים

יקב שאטו גולן

טלפון04-6600026
פקס04-6600274
דוא"ל[email protected]
מושב אליעד רמת הגולן 12927

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top