חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

תָּחֵל שָׁנָה וּבִרְכוֹתֶיהָ טְעִימַת הַיַּיִן הַגְּדוֹלָה לְרֹאשׁ הַשָּׁנָה – בָּרוּךְ אַתָּה יְיָ אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם בוֹרֵא פְּרִי הַגֶּפֶן (אָמֵן)

 

ראש השנה וחגי תשרי בפתח. כמידי כל חג ראש השנה ופסח, אני סוקר וממליץ עבורכם, על יינות אשר טעמתי, שהגיעו אלי בשבועות ועד לימים האחרונים. רשתות הסופר, מציעות מבצעים רבים של יינות לחג, והמחירים, הם באמת מחירי מבצע. מי שעומד מאחורי אותם מבצעים, הם בעיקר היקבים הגדולים שחוששים "להיתקע" עם מלאי יין. גם ידוע לי, על אחת מרשתות המזון, שכבר תקועה עם כמה אלפים של בקבוקים של אחד היקבים. ימי בציר הם ימים אלה, ימי עבודה קשים ביקבים שבד בבד, מבקשים להתמרק ולהתכונן למכירות החג. אחד ממנהלי השיווק סיפר לי, כי "התחרות על חיכו וכיסו של הצרכן קשה, קל וחומר ליקבי הבוטיק שאין באפשרותם להציע מבצעים של 3 ו- 4 ב- 100". עובדה נוספת, החג הזה טעמתי לא מעט, יינות מוטי מחיר נמוך יחסית, לרבות של יקבים גדולים, מה שלמעשה קצת דחק הצידה את היינות היקרים יותר מ- 80 ש"ח צפונה ושלא נדבר על יינות הפרימיום. האם אצל צרכן היין, רק המחיר מדבר? ובכן, אין ספק שלמחיר יש משקל רב אצל הצרכן. אנחנו חיים בעולם גלובאלי, אנחנו נוסעים לחו"ל, אנחנו רואים וקונים יינות בחו"ל, ואנחנו יודעים כמה שאנחנו משלמים שם. ומצד שני, התברכנו ביקבים רבים בארץ שעושים יינות איכותיים. מיקבי הבוטיק וכלה ביקבים הגדולים. צרכן היין באשר הוא, חייב לעצמו להיחשף ליותר יינות, ליותר יקבים, ליותר זנים, ליותר ריחות וטעמים ולצאת מהתפיסה של רק "קברנה מרלו". לכבוד ראש השנה וחגי תשרי, טעמתי עבורכם לא מעט יינות. לכולם, הקדשתי את אותה מנה של התייחסות, כבוד וכובד האחריות. מאחורי כל בקבוק יין, עומדת עשייה גדולה שמתחילה בכרם הענבים, נמשכת ואורכת לעבודת יינן, מעקב, וטיפול, יישון, והשקה ידע, ניסיון, והרבה תשוקה. עשיתי כל מאמץ, להביא בפניכם את הסיפור של היין שטעמתי. של היקב. את מרב הנתונים הטכניים שהיו בידי. תמונה מחמיאה של הבקבוק. ואת רשמיי הטעימה שלי. הם מובאים בפניכם כתמיד, בגובה העיניים, ללא רף של ציונים, וללא יומרות, או תחת איצטלה של "מבקר יין". ביינות שסקרתי, תמצאו יינות כשרים, יינות מקומיים שאינם כשרים, יינות יבוא כשרים, ויינות יבוא שאינם כשרים. הבחירה היא בידכם, ואני כאן לשירותכם. בואו ותצטרפו אלי לטעימת היינות. על ידי לחיצה על שם היקב, תועברו בקישור, ישירות אל סיקור היין. שיהיה לכולנו רק חג שמח ולחיים.   

יקב אמפורה, יקב פסגות, יקב הרי גליל, יקב רמת הגולן,  יקב דרימיה

יקב היוצר, יקב ברעם,  יקבי כרמל ויקב יתיר, יקב טריו, יקב דרך ארץ, יקב סלוקיה,  יקב מרשה,  יקב רמות נפתלי, 

יקבי ירושלים,  יקב סגל,  "הסקוטית",  יקב נטופה,  יקב כרמי יוסף ברבדו,  יקב עמק יזרעאל,  יקב בזלת הגולן,  PANECO אלכוהול,

יקב טפרברג, יקב שריגים,  יקב צפרירים,  יקב רות, חברת הכרם, 

יקבי רקנאטי,  יקב דלתון, יקב שאטו גולן,  יקב ויתקין,  יקב רמת הגולן 2,

"צור עולם של יין",  יקב שילה,  יקב אלכסנדר,  יקב הפרימיום 1848, 

יקב מורד,  יקב טוליפ ויקב מאיה,  יקב קסטל,  יקב תשבי,  יקב מדבר,

 יקב בן חיים,  יקב טורא, יקב מוני,  חברת צרפת ישראל ליינות איכות, 

יקב נבו, יקב רוטה, 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top