חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שריגים משיק "באריק-2013" ו- "באריק-2014" – "נשבע לך, שאני לא עושה יין בשביל מדליות".

לפני כשבועיים על פני יומיים רצופים ערב חמישי ובוקר שישי, קיימו רונית ואוריאל הררי מיקב שריגים אירוע השקה רב משתתפים של השקת 2 מיינות היקב מסדרת "באריק" מהבצירים 2013 ו-2014. נבצר היה ממני להגיע לאירוע ההשקה בשל מחויבות קודמת, ואני יודע, כי כך שמעתי, שההפסד הוא כולו שלי. כיף לו וטוב לו לאוריאל הררי. הוא גבר צעיר שבזכות עבודה קשה, הוא נמצא כבר בפנסיה מוקדמת. ובתוספת אהבתו וחיבתו הגדולה ליין, עושים יחד את פרנסתו למשתלמת.

למי שלא יודע, ולא מכיר, לאוריאל הררי היסטוריה צבאית ביחידה קרבית, והשנים שבהם הוא פיקוד על לוחמים ו"קרע להם את הצורה" על הקרקע בריצה וטיפוס על ג'בלאות, חישלו אותו ועשו אותו למה שהוא כיום מן סוג של עשוי ללא חת, ספורטאי בכל רמ"ח אבריו שחוצה מדי שנה ברגל מאות קילומטרים של מסעות בארצות ויבשות כשהאחרונה בהם הסתיימה בתחילת חודש יולי האחרון עת גמא יחד עם חבר מהשירות הצבאי לא פחות מ330 קילומטרים של הליכה.

ביקור בחצר היקב פורש בפני המתבונן את הקיים ושומע על השאיפה והחזון לעתיד. יש כאן מן סוג של אוהל, המשמש כמרכז מבקרים. הוא נפלא בחורף או כשקר, או קשה כשבחוץ חם. אז יושבים בחצר רחבת הידיים שמאחורי הבית המוקפת כולה בחורש. יש כאן חדר אחסון בקבוקים מקורר, יש כאן חדר חביות נפרד וכמובן מקורר, לאחרונה נבנה טאבון גדול להכנת פוקאצ'ות ושאר מתאבנים, ולאוריאל יש חזון לפתוח את דק העץ ולקדוח פנימה לעומק של 4 מטר מדרגות לולייניות שתיהנה מוקפות בקבוקים מכל עבר, עם תאורה וקירור, בקיצור חלום שאין להתפלא אם יקרום עור וגידים ממש ובקרוב. וזה עוד לא הכול, לאוריאל ויקב שריגים משהו כמו 850 חברי מועדון לקוחות היקב, כולם מתועדים ורשומים עם טלפונים, כתובות ומייל. משהו כמו 350 מהם היו באירוע ההשקה בחמישי בערב ובשישי בבוקר, כשהם נהנים מהאווירה, מהיין, מהפוקאצ'ות הטעימות שיצאו מהטאבון שבחצר, וכמובן ממזג האוויר הנוף והחברותא.

כ- 3000 בקבוקי יין מייצר אוריאל הררי מדי שנה ביקב שריגים. כרגע, אין לו שום כוונות להגדיל את ההיקף. היינות כך הוא מספר, נמכרים היטב ביקב לחברי מועדון הלקוחות, ומחיר היינות מעולם לא חצה את רף ה- 100 שקלים.

לאלה מכם שעשויים להרים גבה ולומר: "מי בכלל שמע או מכיר את היינות ומה טיבם בכלל? אז לאוריאל יש תשובה המקפלת בתוכה הרבה צניעות ומאידך גאווה לא קטנה בתחרות טרה וינו האחרונה 2016, הגיש אוריאל להתמודדות יינות של היקב מבצירים קודמים. הוא זכה במדליית זהב בקטגורייה: "יקב הבוטיק הטוב ביותר עד 10,000 בקבוקים". והוא זכה במדליית זהב על קברנה סוביניון 2008, ובמדליית זהב על באריק פרימיום 2005, ובמדליית זהב על קברנה סוביניון 2005, ובמדליית זהב על קברנה פרנק 2007, ובמדליית כסף על באריק 2006, ובמדליית כסף על קברנה סוביניון 2006, ובמדליית כסף על קברנה סוביניון 2007 ו"הוא כלל לא ידע שהוא כזה". והוא מחייך אלי ואומר: "נשבע לך, שאני לא עושה יין בשביל מדליות".

הענבים ליינות של יקב שריגים, מגיעים כבר 15 שנה מהחלקות של הכורם עמית ניר שבמושב מטע אלה חלקות הנמצאות בראש ההר והן נקראת "החלקות המתאמצות" מים מתקשים להגיע לשם ולפיכך הגפנים שולחות שורשים אל מעמקי האדמה יונקות משם מינראלים. 4 טון ענבים סך הכול לוקח אוריאל מעמית ניר וזאת חרף היותו של הכורם "גדול" בשטחי כרם, אוריאל זוכה לקבל ממנו "יחס מיוחד". אין בכוונת היקב להפוך למסחרי. אוריאל מבקש לספק למבקרים ביקב חוויה. הוא מבקש לשבת עמכם, אחד מול אחד או שניים או קבוצה, והוא אומר:  "אני תמיד אומר לאנשים : "תטעמו קודם את היין עם המוח אחר כך תטעמו עם הפה" תורידו את כל מה ששמעתם או קראתם על יין, תתעלמו מכל הביקורות הטובות ששמעתם על היקב, ועלי, תטעמו, ואחר כך, אין אחד מכם, שלא יהפוך כאן ללקוח".

יקב שריגים באריק 2013 – היין עשוי בלנד של קברנה סוביניון 38%, קברנה פרנק 38% ופטי וורדו 24% היין בוקבק בחודש דצמבר 2016 ונעשו ממנו כ- 1500 בקבוקים ליין 13% אלכוהול. היין התיישן כמעט 3 שנים בחביות עץ אלון אמריקאי. אוריאל משחק עם החביות כך שאם היין מתחיל בחבית אמריקאית חדשה את המחזור הראשון שלו הנמשך כשנה, הוא עובר אחר כך לחבית משומשת יותר בת שנה ולקראת הסוף בשנתו הכמעט שלישית היין חוזר לחבית החדשה. מחיר היין 95 ש"ח. במיתקפה ראשונה היין "בועט" הוא סוער וחמיצותו בולטת לפנים. היין מבקש להירגע בכוס ואולי ישנם כאלה שיאהבו את "הנשכנות" הזו. ככל שהיין נפתח גוון הצבע משתנה במעט ונעשה מבריק יותר צעיר יותר והיין מתחיל "להירגע". האף, מביא עמו פירות אדומים ושחורים בשלים לצד פירות סגולים. בפאלט החמיצות מודגשת והמבנה מעט "קשוח"

יקב שריגים באריק 2014 – היין עשוי מ- 64% פטי וורדו 36% קברנה סוביניון. הענבים כאמור גם ביין הזה וגם בקודמו, הגיעו מאותi החלקות, אבל ניכר שוני בהרכב הזני של הבלנד של בציר 2014 מ- 2013 והקברנה פרנק נעדר הפעם לחלוטין. באף, עשבוניות, מגע של פרי הפטל השחור, התיבול העשיר, פרחוניות הסיגליות ורמיזה לבשר מעושן. ובפאלט, נגיעות של איקליפטוס, ווניל, חמיצות נוכחת שלעיתים חורגת מהאיזון. טעמי פרי בשלים, מורכבים ואפילו נוגעים בניחוח מחטי אורן ותבלינים. 13% אלכוהול. מחיר 95 ש"ח.
בשעתו איתי להט היה היועץ המנטור והמלווה של אוריאל ביקב שריגים. אבל כיום אוריאל שולט ביקב ביד רמה ומרשה לעצמו כחלק מסגנון יינני אישי "לשחק" עם טמפרטורות התסיסה במעבר משמרי הפרא לשמרים הטכנולוגים בהעלאת והורדת טמפרטורות תוך מעקב אישי צמוד.

הסגנון היינני ניכר בשני יינות ההשקה ואם תירצו, יש בהם לא מעט ניואנסים המזכירים אחד את אחיו בהיבט טביעת האצבע של היינן ולדעתי כרגע, 2 היינות מעט "צעירים" לשתייה עכשווית ואו לחילופין זקוקים לפתיחה מקדימה או לדיקנטר בכדי לאפשר להם "להירגע".

יקב שריגים פטי וורדו 2016 טעימת חבית – יין זני 100% מענבים שהגיעו מהכרם של עמית ניר במושב מטע. היין שוהה כבר כ- 6-7 חודשים בחבית וגם אוריאל כרגע אינו יודע לומר מה יהיה עתידו. לפי שעה הצבע נהדר, המירקם נהדר, באף, עולים ריחות עשירים של פירות, והסיומת רכה.

לאלה מכם שמחפשים "הפתעות" אם תרצו "סוכריות" שתדעו לכם שבחצר היקב שוכבות 2 חביות של יין מחוזק בסגנון פורט. זה לא הזמן עדיין לצאת אתם אבל שווה לחכות. ובכלל, ממש ובקרוב מובטח עוד ערב יין ואל תגידו שלא אמרתי לכם להתכונן.

יקב שריגים

  • רחוב הגפנים 36
    ת.ד 73 מיקוד 99835

    ביקורים ביקב בתאום מראש
    טלפון 02-9991512

  • 050-999-0746

  • [email protected]

     

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top