חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רות – חגיגה מתוקה של יינות קינוח מחוזקים בסגנון פורט – יקב בוטיק משפחתי שמעניק חוויה ענקית!

הכול התחיל בזה ששמעתי שביקב רות משיקים יין קינוח מחוזק בסגנון פורט. הכול התחיל מזה שאני מחזיק אוסף די מכובד של יינות קינוח בסגנון פורט לרבות יינות פורט, בשל אהבתי הרבה לסוג זה של יינות. הכול התחיל מזה שבין יינות הקינוח המצוינים שטעמתי בסגנון פורט היו של יקב רות של היינן טל מאור. על ציר הזמן, חוויתי טעימת יינות אלה אצלו ביקב יינות שזכו לשם "פורט 1", ו- פורט 2". הודעה קטנה בדף הפייסבוק של יקב רות, בישרה על פתיחה "מחודשת" של מרכז המבקרים ביקב בתאריך 7.7.2017 ואני כבר ידעתי לאן פניי מועדות בשישי האחרון.

אבל, רגע בואו נעשה קצת סדר. "פתיחה מחודשת"? ובכן, 3 אנשים "מתפעלים" את היקב ואת מרכז המבקרים והם לפי סדר הגיל, שלום מיארה אבי המשפחה, בנו טל מאור היינן, וביתו מעיין. כל השלושה, עסוקים עד מעל לראש בעיסוקי פרנסה, בעוד היקב היה ונשאר אהבה ותחביב. אי לכך, ובהתאם לזאת, את שנת הבציר האחרונה הם פספסו בהחלטה אסטרטגית ומכאן הם החליטו לחזור לפעילות. וכך, בעוד מעיין שאחראית על השיווק הייתה עסוקה בהפצה לחנויות היין, אף היא עסוקה עד למעל לראש בעבודה חדשה, וטל היינן עסוק אף הוא בעבודתו, נתקבלה החלטה שכזו: היקב יפיק כ- 8000 בקבוקי יין. כל יינות היקב ימכרו אך ורק ביקב, הן על ידי הזמנה טלפונית שלכם והן ועל זה הרבה יותר ישמחו, אם תטריחו את עצמכם לבקר כל יום שישי בבוקר ביקב, תטעמו יין, תפגשו את בני המשפחה, ותצאו עם שלל שנעם וערב לחיכחם מבלי לדאוג הרבה לחור בכיסכם.

למי מכם שתוהה מתגעגע ושואל, האם ומתי היקב מתכוון לחדש את ערבי ההווי שנהג לקיים שכללו מפגש רבתי של חובבי יין, הופעות חיות של מוסיקה, ריקודים, שימחה, גבינות והמון יין, ובכן אירועים אלה יתחדשו די בקרוב מתוך מגמה לשמר אותם כחלק בלתי נפרד ממרכז המבקרים של היקב, וציפור לחשה על אוזני שמדברים גם על "ערבי בשר ויין", וכאן לבטח, תמצאו אותי ראשון על יד השער מחכה לרגע הפתיחה.

אתם בטח לא תופתעו לשמוע שכל יינות סדרות ה"רות-קז'ואל", "רות-אלגנט" ו-"רות-רזרב" אזלו ביקב. כרגע מה שיש ביקב זה יין הנקרא "רות פרימיום" יין העשוי מבלנד של קברנה סוביניון, מרלו, שיראז ומלבק מבציר 2013 יין שהתיישן 24 חודש בחביות עץ אלון (יין שמשתווה ברמת היישון ליין ה"רזרב" שאזל) יין זה יצא במהדורה מאוד מוגבלת כ- 500 בקבוקים, היין אינו נושא תווית ושמו כתוב עליו בכתב יד בטוש כסוף מעניק לו מגע אישי. עכשיו תשמעו סיפור על התווית שאולי תהיה חסרה למישהו מכם. כשיצאה סדרת היינות הזו במהדורה כל כך מוגבלת, פנו אנשי היקב לחברה שמדפיסה עבורם את תוויות בקבוקי היין. בדרך כלל, מזמין היקב 5000 תוויות לכל אחת מסדרות היין, מסתבר שאם מדפיסים 500 תוויות או 5000 אלפים תוויות, המחיר להדפסה זהה. ולפיכך ולאור כמות הבקבוקים הקטנה שנשקה ל-500 במהדורה מוגבלת זו, הוחלט שבמקום לתמחר את מחיר בקבוק היין כמו "הרזרב" ב- 110 ₪, הוחלט "לגלגל" את הנחת מחיר התווית לטובת הלקוח, ומחיר ה"רות פרימיום" נקבע על 90 ₪ ואם תיקחו 6 בקבוקים במארז זה יעלה לכם 500 ₪ ובטח תסכימו איתי שזה דיל משתלם.

3 יינות קינוח מחוזקים בסגנון פורט מציע היקב למכירה והוצעו לטעימה מדהימה מתוקה ונפלאה על שולחן היקב. הראשון הוא "רות דיזרט" יין שהתיישן שנה וחצי. ( עשוי מ- קברנה סוביניון 100% מחלקת כרם מיוחדת בכרם צובה – חלקת טרסה בגובה 730 מטר על מדרון צפוני תלול בכרמים של צובה. היין התיישן 18 חודשים, בחביות בשמש בחצר היקב. ליין 17% אלכוהול. באף, ארומות קקאו ופולי קפה לצד פירות יבשים. בפה, עושר טעמים חומציות טובה ותומכת, המאוזנת במתיקות המחוזקת. מחירו של היין 75 ₪ וזה מחיר של "לחטוף". הפקק נשלף לשימוש חוזר. ליין פוטנציאל התיישנות והשתבחות לאורך שנים.) השני הוא ה"רות אורו" (בספירה של יינות הקינוח בסגנון פורט שהיקב ייצר מיום הקמתו, ה-"אור" מתייצב אחרי ה"פורט 1" וה-"פורט 2", של היקב והוא למעשה ה"פורט 3" – היין עשיר, בעל גוף מלא ומאוזן, מתובל ובעל טאנים בשלים המקיפים את החיך, טעמים של תאנים בשלות, חרובים, צימוקים ושזיף, ניחוחות של ערמונים, גרגרי יער, קפה, אגוזים ושוקולד.) יין שהתיישן 3 שנים, והיין האחרון הוא יין שהושק אך לאחרונה והוא ה"רות סול 2012" יין שהתיישן 4 שנים. כל 3 יינות הקינוח הללו, עשויים על טהרת 100% ענבי קברנה סוביניון, המגיעים מחלקת כרם ייחודית וייעודית שנבצרו מבציר מאוחר בכרם צובה, חלקה שטל מאור היינן מטפח לצורך כך מתוך אהבה אישית לעשייה וכמובן לתוצאה.

על חלקת הכרם שממנו מגיעים הענבים ליינות הקינוח המחוזקים:

"חלקת הטרסה" בכרם צובה, ממוקמת בהרי ירושלים בגובה של 730 מטר מעל גובה פני הים. החלקה נטועה על מדרון תלול בעל מפנה צפוני, נתון אשר מאפשר הבשלה עמוקה ומתקדמת תוך שמירה על רמת חומציות גבוהה בענבים, שמגיעים לרמת סוכר של bx28 ומתאימים ביותר להכנת יין מחוזק בסגנון פורט.

תהליך הייצור ביקב :

עם הגעת הענבים ליקב לאחר בציר לילי מאוחר (ידני וסלקטיבי כמובן), רוסקו הענבים ונכנסו להשריה קרה במשך מס' ימים על מנת למצות את צבע הענבים ולקבל טעמים וניחוחות ייחודיים לשלב זה של התהליך. התסיסה בוצעה באמצעות שני זני שמרים לשם מיצוי מיטבי של מרכיבי צבע, ארומה ומרקם בטמפרטורה נמוכה ותוך ערבובים עדינים ותכופים.

בשלב כלשהו בזמן התסיסה, בתזמון ובמידה מדויקים, הוסף ברנדי ענבים לתירוש המותסס, וזאת על מנת לעצור את התסיסה על ידי העלאת רמת האלכוהול (חיזוק) לרמה בה השמרים מפסיקים את פעולת התסיסה כך שחלק מן הסוכר הטבעי הקיים בענבים נותר אך התסיסה מפסיקה.

לאחר הפסקת התסיסה, נשאר היין המחוזק על הזגים במשך למעלה מחודש תוך שהוא עובר הרטבה יומית של הזגים. השריית ארוכה זו, ממצה את מירב המרכיבים הטבעיים ויוצרת יין רך אך רב תוכן ומורכב, המתאפיין במרכיבי ארומה ייחודיים ושפע טנין רך אך עוצמתי ונוכח.

תהליך היישון נמשך חודשים ארוכים לפי החלטת היינן בחביות עץ אלון צרפתי ואמריקאי תחת השמש הקופחת, בשיטה הידועה בשם "סולרה" SOLERA בצורת יישון זו, מתרחש תהליך דיפוזיה (שחרור נוזלים חופשיים דרך חבית העץ), כך שהתקבל יין סמיך ועשיר בטעמים וצבע ובמרכיבי היין נמצא יין משנים קודמות על מנת לשמר קוו ברור ואחיד המהווה את טביעת האצבע של היינן והיקב ביין ייחודי זה.

כל 3 יינות הקינוח הללו, מעניקים לו לטועם חוויה ייחודית מעניינת ומסקרנת המשקפת אבולוציה של יין קינוח זהה במרכיביו אך שונה בהליך ההתיישנות וההשתבחות שלו על ציר הזמן ושונה בצבע, בעומק, במורכבות, בטקסטורה, בארומות ובטעמים. כל יין עומד בגאון ובהנאה מרובה בפני עצמו וכל יין כל כך אחר ושונה. מצאתי בהם ביינות שילוב של פירות יבשים, חרובים, צימוקים, נגיעות של עישון ועץ חבית ישן, קפה, תיבול, "שמנוניות", עגלגלות, נוכחות אלכוהולית מאוזנת היטב, והמון- אבל המון טעם. – ש א פ ו !!!

בשישי האחרון, התכונה במרכז המבקרים של היקב הייתה רבה, כך גם תחלופת המבקרים והאורחים שלא פסקו מלהגיע, על השולחן חיכו גבינות, וזיתים, ועגבניות, ולחם טרי, ויופי של יינות. שלום מיארה וביתו מעיין, קרנו מאושר ולא חדלו מלהעניק יחס חם ואישי לכל פונה ולכל שואל, דואגים למלא את כוסו, להרוות את צמאונו ולהרבות את הנאתו. כל 8000 בקבוקי היין שהיקב שואף לייצר, יהיו מבוססי יינות אדומים, לרבות יין רוזה חדש מבציר 2015 המבוסס כולו על ענבי קריניאן (טרם טעמתי, טרם בוקבק ).

יקב רות

כפר רות שביל משתלות פנימי ( ה-WAZE ייקח אתכם )

כפר רות 70מודיעין 7319600,‎ ישראל

089761800

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top