חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב ירושלים מהיקבים הגדולים בישראל בהובלתו של היינן הראשי סם סורוקה מציע לראש השנה תשע"ח יינות איכותיים לשולחן החג

דברים טובים קורים שם ביקב ירושלים והמגמה הזו הפכה להיות לאייטם המרכזי. מצד אחד, היקב משיק יינות חדשים לכבוד חג ראש השנה וחגי תשרי, מצד שני, היקב הגדיל את היקפי קליטת ענבי היין, מצד שלישי, היקב מאפשר ליצרנים אחרים, לעשות שימוש במתקני היקב החדשניים והמודרניים, ומנכ"ל היקב ארז וינר, מונה לתפקיד "יו"ר פורום היקבים בהתאחדות התעשיינים", פורום בו חברים היקבים הגדולים ומטרתו להיות בחזית הובלתם של תהליכים לטובת קידום ענף היין הישראלי בארץ ובחו"ל. לדברי היקב: "יקב ירושלים גם חידש לאחרונה את פניו והצטייד בציוד מתקדם, עם שילוב מיכלי תסיסה חדשים, שדרוג מרתף החביות, מערך הבציר, ציוד מעבדה וגולת הכותרת, קו מילוי חדש ומודרני. כל זאת מאפשר ליקב לייצר יינות איכותיים, זנים חדשים ובלנדים שאסור לפספס". כמה מילים על 3 היינות שהושקו במסיבת עיתונאים שנערכה בטרקלין העסקים (איך לא) של "בית התעשיינים". על פניו התרשמתי, שסם סורוקה היינן, אכן מוביל ( מקבל יד חופשית לעשייה אבל נמצא כמובן תחת לחץ מתמיד של השיווק) ונמצא בעיצומה של מהפכה באיכות ובמגוון היינות. השוק קשה. התחרות רבה. לבטח על כיסו של הצרכן, ומגמות הקנייה שלו ככלל, ולחג בפרט. נראה לי, שאצל יקב ירושלים, מדיניותו של המנכ"ל ארז וינר לתת ליינן סם סורוקה להנפיק יינות איכותיים כשתמונת רף המחיר נשארת במכוון לא גבוהה, עם קריצה ברורה לעבר כיסו של הצרכן. מבין השלושה שטעמתי, המרלו 2013, היה "הכי יין" עבורי ונהנתי מאוד מטעימתו. 

אודות יקב ירושלים

היקב הוקם בתחילת המאה הקודמת בעיר העתיקה בירושלים שם פעל במשך שנים רבות תחת השם יקבי שמשון. בשנת 1976 הועתק למקומו הנוכחי באזור התעשייה עטרות בצפון העיר. לפני למעלה מעשור נרכש היקב על ידי איש העסקים, מר עופר גואטה, אשר שינה את שמו ליקבי ירושלים – אגודה חקלאית שיתופית. חלק נכבד מיינות היקב מיוצרים מענבי יין הגדלים בכרמים של מר גואטה. בעבר, ייצרו ביקב מיצי ענבים, יינות מתוקים ומשקאות אלכוהוליים, בהיקף של כשלוש מאות אלף בקבוקים בשנה. בעשור החולף, מאז רכישת היקב, השקיע הבעלים החדש מיליוני שקלים בחידוש הציוד והמיכון וביצירת תשתית המאפשרת כיום ייצור של למעלה משלושה מיליון בקבוקים בשנה. מיקב שייצר בעיקר מיץ ענבים ויינות קידוש, מתמקד היקב כיום, בהובלתו של היינן הראשי, סם סורוקה, בייצור סדרות יינות איכותיים, יינות אשר זוכים לפרסים בארץ ובחו"ל ופיתוח זנים חדשים. בנוסף, במסגרת תכנית ההרחבה שאושרה על ידי משרד הכלכלה בהיקף של

15 מיליון ₪ לתקופה של שלוש שנים, משלים היקב בימים אלה את תכנית שדרוג הציוד והרחבת כושר הייצור עם רכישת קו מילוי חדש מאיטליה שהותקן לאחרונה, שדרוג מקיף של מרתף החביות ליישון היינות, רכישת מערכות פסטור וסינון מתקדמות ורכישת מכלי תסיסה חדשים ליין. זאת, לצד נטיעת כרמים חדשים ורכישת ענבי איכות מהרי הגולן והגליל, הרי השומרון וירושלים ועד לרמת הנגב. כיום, היקב מציע את יינותיו לקהל חובבי היין בחנויות היין המובחרות, מסעדות נבחרות ואף ברשתות שיווק שונות. כמו כן שוקד על הרחבת הפעילות בשווקים בחו"ל.

בין היינות המוצעים ביקב ירושלים לקראת ראש השנה:

יקב ירושלים רזרב מרלו 2013 – היין יוצר תוך הקפדה מרבית לאורך תהליך הייצור כולו, החל בטיפוח הכרמים ועד לביקבוקו.

הרכב זני: היין מורכב מ- 85% ענבי מרלו, 10% קברנה סוביניון ו- 5% פטי ורדו. ענבי המרלו גדלו בכרם הר ברכה ברום של 870 מטר.

התיישנות בחביות: היין התיישן במרתפי היקב בחביות עץ אלון צרפתיות ואמריקאיות במשך 3 שנים.

רשמי טעימה מטעם היקב: גוון היין אדום-רובי עמוק, גוף מלא ועשיר והוא ניחן בארומות קאסיס, דובדבן אדום, אספרסו ושמץ מנטה. כדי לשמור על מלוא טעמיו, לא עבר היין תהליכי סינון. לאורך השנים תתכן הצטברות משקעים טבעיים בבקבוק.

טמפרטורה מומלצת להגשה: 16 – 18 מעלות.

מחיר מומלץ לצרכן: 75 ₪.

יקב ירושלים גרשטיין שרדונה 2016 – יין זה נוצר מענבים שטופחו בשני כרמים ייחודיים בעמק שילה ונבצרו בשעות הלילה הקרירות, בבציר ידני מוקפד. תיאור היין על פי היקב:  ליין צבע קש חיוור, ניחוחות תפוחים טריים, אגס ומלון עם רמיזות של סיידר וקינמון. זהו שרדונה שהיה במגע עם עץ נמצא ברקע נוכח ומשתלב היטב בחמיצות ובנוכחות פרי.

טמפרטורה מומלצת להגשה: 12 מעלות.

מחיר מומלץ לצרכן: 59 ₪.

יקב ירושלים יין היובל קברנה/מרלו/פטי ורדו 2016

תיאור היין על פי היקב: ליין גוון אדמדם \ סגלגל עמוק, גוף מלא, טעמים עשירים של רימון וכוכבי אניס, טאנינים מלטפים וסיומת פירותית עסיסית. היין העשיר את מורכבותו ע"י שימוש בכפיסי עץ.

טמפרטורה מומלצת להגשה: 16-18 מעלות.

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪

את היינות ניתן להזמין בטלפון 08-6225203 ולהשיג בחנויות היין המובחרות.

לרשימת החנויות היכנסו לאתר יקב ירושלים

 

תמונת 3 הבקבוקים בכותרת – קרדיט אנני סלבי סטודיו

צילומי הבקבוקים לצד כוסות היין – דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top