חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יערה מלבק 2017

ידידי, שמוליק עובדיה, היינן והבעלים של יקב יערה מכרמי יוסף, מאוד אהב לדבריו את הכתבה האחרונה שלי אודות המרלו 2017 שלו והוא כבר כמה ימים "לוחץ" שאטעם שוב, את המלבק 2017 שלו. כשאני אומר לשמוליק ש"כבר טעמתי וכתבתי על המלבק הזה" הוא עונה לי בחיוך: "צפויה לך הפתעה והנאה. היין השתנה ולטובה. אני מקבל המון פידבק, מאנשים שטעמו את היין והם בהתלהבות לרבות חובבי יין מדרום אמריקה, שיודעים להעריך מלבק איכותי". את היין ששמוליק עובדיה מייצר הוא עושה לדבריו "באהבה ושמחה ביקב שהוקם ע"י הדר ושמוליק והמייצר יינות איכותיים ממספר זנים". כ- 5000 בקבוקים מייצר יקב יערה בשנה. השנה, עשה היקב מספר חביות במתקני בית הספר ליין ויקב שורק ובהם קברנה סוביניון, מלבק, שיראז, בלנד בתסיסה משותפת 2 זנים ובלנד נוסף בתסיסה משותפת 4 זנים. לאחרונה, כחלק מקונספט של מיתוג והצהרה מחייבת כי כלל יינות היקב הם יינות רזרב מכל היבט, החליט שמוליק גם לצפות בשעווה את פקקי היין של כלל הבקבוקים שביקב. גם המלבק 2017, זכה בציפוי שעווה לראשו ואני החלטתי להיענות לאתגר של שמוליק ולטעום את המלבק 2017 שלו בפעם המי-יודע כמה… אז תתקשרו לשמוליק ותבחרו את היין שלכם לסופ"ש.

על איטום פקקי יין בשעווה

שתי שיטות עיקריות לאיטום בקבוקי יין משמשות כיום ייננים. דרכים אלו לאטום את הפקק בצורה מאובטחת לתוך בקבוק היין הן על ידי הנחת חומר איטום שעווה על חלקו העליון של הבקבוק הפקק או מריחת שרוול של פלסטיק מתכווץ בחום. כיום, שרוולי פלסטיק אלו נמצאים לעתים קרובות ביינות מסחריים במחירים נמוכים יותר מכיוון ששיטה זו קלה יותר ויכולה להוסיף קישוט אטרקטיבי לבקבוק. עם זאת, אטמי פלסטיק לרוב אינם מצליחים לספק סגירה אטומה, ומסיבה זו שיטת איטום השעווה הישנה יותר מועדפת על ידי חברות המייצרות ומוכרות יינות מסחריים בעלי קליבר גבוה יותר.

כמו כן, שיטת איטום השעווה מהירה וקלה ליישום ומציעה דרגות הצלחה גבוהות להגנה יסודית על יינות בבקבוקים במהלך האחסון, המכירה והמשלוח. ניתן להסיר בקלות אטמי שעווה באיכות טובה לפני פתיחת הפקק של הבקבוק, בעוד ששרוולי פלסטיק יכולים להיות מסורבלים להתנתק מבקבוקי יין לפני השימוש. איטום שעווה מנצח לחלוטין עבור הגנה בטוחה ומאובטחת של יינות בבקבוק על פני שרוולי נייר כסף, המציעים הגנה גרועה על איטום והם דקורטיביים בעיקרם.

שימוש בשעווה בבקבוק יין באיכות טובה, חשוב בתעשיית ייצור היין מהסיבות העיקריות הבאות:

מניעת הידרדרות היין: אפילו הדרגה הגבוהה ביותר של פקקים עשויה לא להבטיח איטום מצוין של בקבוקי יין. אם פקק מאפשר חלחול יין ודליפה אפשרית, היין בבקבוק יתחיל להתקלקל עקב הכנסת אוויר לבקבוק. חיידקים שעלולים להזיק עלולים גם להצטבר, ומכיוון שאוויר יכול לחמצן את רכיבי הטעם ביין, יין המאוחסן, נמכר ונשלח בבקבוקים אטומים בצורה גרועה עלול להידרדר במהירות. בנוסף, "באג החומץ" הנפוץ באוויר יכול ליצור חומצה אצטית, המעניקה ליין אטום בצורה לא בטוחה את הטעם הלא נעים של חומץ. עם זאת, גם אם הפקק אינו מיוצר כדי לספק תכונות איטום עם רמות גבוהות של סגירת בקבוקים אטומים, כאשר הוא מצופה בשעווה ברמה גבוהה, ניתן להשיג איטום אטום באיכות מעולה כדי להגן על יינות משובחים.
הגנה מפני נזקי שעם: במיוחד עבור יינות שצפויים להיות מאוחסנים שנה או יותר למטרות יישון, לפקק אטום בשעווה יש הגנה גדולה יותר מפני נזקים מתנאי לחות, אחסון קר או התפתחות של חדקונית השעם. כמו כן, יינות שמיוצרים כך שלא מכילים תוספים מלאכותיים או חומרים משמרים פגיעים במיוחד להתפתחות של הידרדרות הפקק, שעלולה להכתים את היין בבקבוק. אם יינות מאוחסנים במרתפים לחים או בחדרי אחסון ללא פקקים נאותים ומאובטחים אטומים בשעווה, ריחות מעופשים ומעופשים יכולים למעשה לחלחל לפקק ולפגוע ביין. מסיבות אלו, איטום שעווה לבקבוקי יין חיוני כדי להבטיח הגנה טובה הן על פקקי הבקבוק והן על היין עצמו.
מיתוג ושיפור מראה המוצר: המראה המסודר והאטרקטיבי של חותם שעווה מקצועי על בקבוקי יין מקדם יותר עניין של לקוחות ומכירות יין. בנוסף, חותמות שעווה מציעות הזדמנות להחתמת שם חברה או לוגו קלה על בקבוקים, המזהה במהירות ובבהירות את המותג של היינן. ניתן להצמיד אלמנטים דקורטיביים נוספים לחתם כדי למשוך יותר תשומת לב לשם היינן או כדי להדגיש איכויות שונות של סוגי יינות דומים.

יקב יערה מלבק 2017

רשמי טעימה שלי: צבע, אדום ארגמן נוטה לכהה. האף, נפתח עם תווי פרי עזים של שזיף אדום, פטל, וניל ושבבי עיפרון, לצד ניחוחות של סיגליות, רמזים של אדמתיות, עלי כותרת של ורדים, יסמין ופירות אדומים. בחך, טעמים של שזיפים אדומים, אוכמניות, רמז לתבלין "חם", לשקדים וקינמון, מעט נענע עם גימור קקאו. טאנינים עגולים מובילים לסיומת פרי בשל. היין הזה יהווה שידוך יותר מנאה עם בשרים על האש, משלים טעמי עישון עשירים, עם הפרופיל העסיסי והבשל של היין.

סוג היין: אדום יבש

כרם: מבוא חורון

תיאור היקב את היין: יין זה מיוצר באהבה ובשמחה ביקב יערה בכרמי יוסף. יקב בוטיק שהוקם על ידי הדר ושמוליק עובדיה וייצר יינות איכותיים ממספר זנים. ענבי מלבק נבצרו בשנת 2017 בכרמי מבוא חורון. הענבים ליין זה נבחרו בקפידה על ידי היינן אשר ליווה מקרוב את תהליך הגידול והבציר. התיישנות היין בחביות עץ אלון צרפתי הביאה ליין ניחוחות של תבלינים וטעמים פירותיים -מתובלים

אלכוהול: 14%

התיישנות: 20 חודש בחביות עץ אלון צרפתי.

כשר: לא

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18 C

יינן: שמוליק עובדיה

מחיר מומלץ לצרכן: – 200-150 ₪.

יקב יערה

תאנה 45, כרמי יוסף
טלפון: 077-9150501
נייד: 050-7531939 050-3307507

צילום הבקבוק: דני רובין

עריכת תמונה: ניר רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top