חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יערה מרלו 2017

מצאתי אצלי במקרר היין, מרלו 2017 של יקב יערה והחלטתי שהגיע פירקו לפתוח ולטעום. כ- 300 בקבוקים מהיין הזה עשה שמוליק עובדיה היינן והבעלים של יקב יערה מכרמי יוסף, די בתחילת הדרך שלו. את היין ששמוליק עובדיה מייצר הוא עושה לדבריו "באהבה ושמחה ביקב שהוקם ע"י הדר  ושמוליק והמייצר יינות איכותיים ממספר זנים". כ- 5000 בקבוקים מייצר יקב יערה בשנה. השנה, עשה היקב מספר חביות במתקני בית הספר ליין ויקב שורק ובהם קברנה סוביניון, מלבק, שיראז, בלנד בתסיסה משותפת 2 זנים ובלנד נוסף בתסיסה משותפת 4 זנים. לאחרונה, כחלק מקונספט של מיתוג והצהרה מחייבת כי כלל יינות היקב הם יינות רזרב מכל היבט, החליט שמוליק גם לצפות בשעווה את פקקי היין של כלל הבקבוקים שביקב. 

על איטום פקקי יין בשעווה

שתי שיטות עיקריות לאיטום בקבוקי יין משמשות כיום ייננים. דרכים אלו לאטום את הפקק בצורה מאובטחת לתוך בקבוק היין הן על ידי הנחת חומר איטום שעווה על חלקו העליון של הבקבוק הפקק או מריחת שרוול של פלסטיק מתכווץ בחום. כיום, שרוולי פלסטיק אלו נמצאים לעתים קרובות ביינות מסחריים במחירים נמוכים יותר מכיוון ששיטה זו קלה יותר ויכולה להוסיף קישוט אטרקטיבי לבקבוק. עם זאת, אטמי פלסטיק לרוב אינם מצליחים לספק סגירה אטומה, ומסיבה זו שיטת איטום השעווה הישנה יותר מועדפת על ידי חברות המייצרות ומוכרות יינות מסחריים בעלי קליבר גבוה יותר.

כמו כן, שיטת איטום השעווה מהירה וקלה ליישום ומציעה דרגות הצלחה גבוהות להגנה יסודית על יינות בבקבוקים במהלך האחסון, המכירה והמשלוח. ניתן להסיר בקלות אטמי שעווה באיכות טובה לפני פתיחת הפקק של הבקבוק, בעוד ששרוולי פלסטיק יכולים להיות מסורבלים להתנתק מבקבוקי יין לפני השימוש. איטום שעווה מנצח לחלוטין עבור הגנה בטוחה ומאובטחת של יינות בבקבוק על פני שרוולי נייר כסף, המציעים הגנה גרועה על איטום והם דקורטיביים בעיקרם.

שימוש בשעווה בבקבוק יין באיכות טובה, חשוב בתעשיית ייצור היין מהסיבות העיקריות הבאות:

מניעת הידרדרות היין: אפילו הדרגה הגבוהה ביותר של פקקים עשויה לא להבטיח איטום מצוין של בקבוקי יין. אם פקק מאפשר חלחול יין ודליפה אפשרית, היין בבקבוק יתחיל להתקלקל עקב הכנסת אוויר לבקבוק. חיידקים שעלולים להזיק עלולים גם להצטבר, ומכיוון שאוויר יכול לחמצן את רכיבי הטעם ביין, יין המאוחסן, נמכר ונשלח בבקבוקים אטומים בצורה גרועה עלול להידרדר במהירות. בנוסף, "באג החומץ" הנפוץ באוויר יכול ליצור חומצה אצטית, המעניקה ליין אטום בצורה לא בטוחה את הטעם הלא נעים של חומץ. עם זאת, גם אם הפקק אינו מיוצר כדי לספק תכונות איטום עם רמות גבוהות של סגירת בקבוקים אטומים, כאשר הוא מצופה בשעווה ברמה גבוהה, ניתן להשיג איטום אטום באיכות מעולה כדי להגן על יינות משובחים.
הגנה מפני נזקי שעם: במיוחד עבור יינות שצפויים להיות מאוחסנים שנה או יותר למטרות יישון, לפקק אטום בשעווה יש הגנה גדולה יותר מפני נזקים מתנאי לחות, אחסון קר או התפתחות של חדקונית השעם. כמו כן, יינות שמיוצרים כך שלא מכילים תוספים מלאכותיים או חומרים משמרים פגיעים במיוחד להתפתחות של הידרדרות הפקק, שעלולה להכתים את היין בבקבוק. אם יינות מאוחסנים במרתפים לחים או בחדרי אחסון ללא פקקים נאותים ומאובטחים אטומים בשעווה, ריחות מעופשים ומעופשים יכולים למעשה לחלחל לפקק ולפגוע ביין. מסיבות אלו, איטום שעווה לבקבוקי יין חיוני כדי להבטיח הגנה טובה הן על פקקי הבקבוק והן על היין עצמו.
מיתוג ושיפור מראה המוצר: המראה המסודר והאטרקטיבי של חותם שעווה מקצועי על בקבוקי יין מקדם יותר עניין של לקוחות ומכירות יין. בנוסף, חותמות שעווה מציעות הזדמנות להחתמת שם חברה או לוגו קלה על בקבוקים, המזהה במהירות ובבהירות את המותג של היינן. ניתן להצמיד אלמנטים דקורטיביים נוספים לחתם כדי למשוך יותר תשומת לב לשם היינן או כדי להדגיש איכויות שונות של סוגי יינות דומים.

יקב יערה מרלו 2017

רשמי טעימה שלי: צבע, נוטה לאטום וכהה. אף, עם ניואנסים ארומטיים של קפה מבושל, סיגליות, עלה עגבנייה ודובדבן שחור. החך, בעל גוף בינוני עד מלא, ופרי קדימה. טעמים של דובדבן שחור, שזיף, שוקולד חלב, תות בר ושקד קלוי, רמיזות לאוכמניות, פטל, תווים עדינים של אניס, וניל ועץ אלון מתובל. יין זה, עוסק כולו בעוצמה מאוזנת, שההתיישנות בחבית וציר הזמן עד לימים אלה, עשו ליין טוב. עגלגלות נעימה, עם פרי ומרקם נאים, המשקפים את הטאנינים המוצקים אך הקטיפתיים שלו. סיומת טובה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי מרלו

כרם: ענבי המרלו נבצרו בשנת 2017, בכרמי טל שחר. הענבים ליין זה, נבחרו בקפידה על ידי היינן אשר ליווה את תהליך הגידול והבציר.

תיאור היין על פי היקב: קיבל ניחוחות של תבלינים וטעמים פירותיים – מתובלים.

אלכוהול: 14%

יינן: שמוליק עובדיה

מיוצר וממולא: במתקני בית הספר ליין ויקב שורק.

התיישנות: היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 16 חודשים.

בקבוקים: כ- 300 ( 30 מהם +- נותרו עדיין בארכיון היקב)

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ₪. (אם תצליחו לשכנע את שמוליק למכור לכם מארכיון היקב)

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°C -18°C

יקב יערה

טלפון: 077-9150501

נייד: 050-7531939 050-3307507

כרמי יוסף התאנה 45

צילום הבקבוק: דני רובין

עריכת התמונה: ניר רובין

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top