חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יערה – היינן שמוליק עובדיה עושה יינות טובים פלוס

את שמוליק עובדיה, הכרתי לראשונה לפני כשבועיים באירוע השקה של בית הספר ליין ויקב שורק. אין מקום נכון יותר, או זמן נכון יותר, להכיר חובב יין, מאשר אותם רגעים, שהוא ואתה קצת שתויים וליבכם כטוב ביין. תוך כדי שיחה, צחוק ובדיחה, ועוד כוס של יין, שמעתי ששמוליק מייצר יין בבית הספר ליין שורק, יינות אותם הוא מכנה "מיוחדים וייחודיים" ולדבריו:" כשאני עושה יין, אני חושב ועובד קצת מחוץ לקופסא, בשמרים, ברמות אלכוהול, ובחופש שאני נוטל לעצמי בשיטת העשייה". והוא מוסיף ואומר: "אני רוצה ועושה יינות שהם טובים פלוס. על פחות מזה, אני לא מתפשר". ולשם ההדגמה, הוא שאל אותי אם ארצה לטעום טעימת חבית של יין מלבק שלו הנמצא בתהליך ביקב. הנהנתי בחיוב, חצי משכרות, ושמוליק הביא עמו כוס יין מלבק עם אחוז אלכוהול שנושק ל- 16%. אהבתי את היין. שמוליק אהב שאהבתי והוא הזמין אותי לביתו בסוף השבוע הזה, לטעום עוד יינות שכאלה.

ה – WAZE לא מביא אתכם בדיוק לכתובת המדויקת כותבת לי ולאחרים הדר עובדיה אישתו של שמוליק, אבל מאוד חשוב לה העיסוק של בעלה ביין ובכלל שתבואו אליהם לטעום ממנו. אז היא ממשיכה וכותבת ככה: בכניסה לישוב יש לנסוע ישר כל הזמן עד שמגיעים לכיכר. בכיכר ממשיכים ישר ונוסעים ברחוב הזית. תראו פניה לתאנה אבל לא לפנות אלא להמשיך ישר ברחוב הזית עד סופו בצומת T. ממול בית משפחת אלון בתאנה 50. ב- T, תפנו שמאלה ולהגיע לככר קטנה עם עצי זית ודרך ללא מוצא. תקיפו את הכיכר והבית יימצא מימין לכם עם שלט בחזיתו "יקב יערה". נסיעה בטוחה!!! נשמח לראותכם.

הבוקר, יום שבת, הודעתי שאני בדרכי אל היקב בית משפחת עובדיה בכרמי יוסף. הדר לא היססה ושלחה לי את ההודעה הבאה: שלחתי לך מיקום: בית
סע לשם עם ההכוונה הזו:
הגעתי, ממש אבל ממש, ללא בעיה.

ביתם של הדר ושמוליק עובדיה ממוקם מול נוף פתוח מוריק ומשגע של נחל גזר. החזון של שמוליק עובדיה אחרי קבלת כל האישורים הנדרשים לפיתוח, זה להקים במקום יקב בוטיק קטן, מרכז מבקרים, וגם כמה שורות של כרם ענבים שינטעו במורד המדרון עד לשביל הנשקף ממרפסת הבית. אבל לפי שעה, שמוליק שוכר את שירותיו של בית הספר ליין שורק, בהחסנת החביות וליווי שלו ושל צוות בית הספר בשמירה על היין שלו שבחביות.

יקב יערה נקרא על שם פרח היערה ועל שמה של יערה עובדיה ביתם היפיפייה של הזוג הדר ושמוליק. היקב הוקם ב- 2010 ומייצר כיום כ- 5000 בקבוקי יין. עד היום, שמוליק עובדיה ייצר כמות קטנה של יינות תחת עין בוחנת בקטגוריה הנקראת "פיתוח מוצר" הליך לימודי מוכוון מטרה והיא לעשות יין מעולה. מ- 2014, התחיל לייצר יין בייחודיות של הפקת כמויות מוגבלות במתכוון של יינות זניים. הוא שואף לייצר יינות מרלו, שיראז, קברנה סוביניון, מלבק, וקברנה פרנק, תוך שהוא דוגם שורות נבחרות מתוך כרמים שבית הספר ליין שורק ויקב שורק בוחרים ברחבי הארץ. לדוגמה: המלבק שבחבית עתה הענבים שלו מגיעים ממבוא חורון. והשיראז ענביו מגיעים מספסופה. שמוליק בוגר הקורס הדו-שנתי לייצור יין בבית הספר ליין שורק, והוא מקבל ( ותאמינו לי שבעיניי זה הכי חשוב ) רוח גבית, עידוד, ודחיפה, מהדר אישתו שניכר עליה, שהיא המנוע עם הראש העסקי והכלכלי של היקב מה שמאפשר לבעלה "להתפרע" עם היינות.

הדר, הביאה אל השולחן גבינות, וזיתים, ולחם טרי, ומכאן החלה החוויה המשותפת.

שמוליק מייצר את היין שלו לבד. הוא לא מאמין בשותפים לחבית. לדבריו: "כל שותף, ייקח את היין שלי לכיוון שלו ואת זה אני לא רוצה".

2 בקבוקי יין הביא שמוליק אל שולחן המרפסת לטעימה. פתחנו בשיראז 2017, 16 חודשי יישון בחבית. לחבית הוספו שבבים מתובלים להעצמת הארומות והטעמים.  16% אלכוהול. מצאתי בו רעננות של פרי צעיר, אוכמניות ופטל עם ליבה מרכזית עגולה של פירות אדומים שנותנים מקום באמצע החך לקאסיס, דובדבן כהה, תבלין, ווניל. ואיזון טוב. 120 ₪, עולה היין והרבה אין ממנו.

המשכנו עם מרלו 2017 עשוי על טהרת ה- 100% ענבי מרלו. ליין 14% אלכוהול. הענבים ליין מגיעים מכרם טל שחר. היין התיישן 16 חודש בחביות עץ אלון. לחבית הוספו שבבים מתובלים להעצמת הארומות והטעמים. היין שהוטעם לי, היה במעט קר מדי ובמתקפה הראשונה היו הארומות והטעמים מאופקים לטעמי. גם הדר וגם שמוליק התעקשו שהיין מבקש זמן להיפתח בכדי להפגין את צפונותיו, אני התעקשתי, שעובדת היותו קר במזיגה ראשונה הפריעה. ובהמשך מצאתי בו, ניחוחות של שזיפים, גרגרי יער אדומים ושחורים, עם ניואנס מינרלי. טעמים של גרגרי יער ושזיפים אדומים קדמו למרקם רך, שמאזן חומציות מרעננת, הנתמכת בטאנינים משיים  עד לגימור. 100 ₪, ואין הרבה ממנו. 

מבין השניים, היה השיראז הפייבוריט שלי וגם יצאתי איתו מהיקב עם הבטחה לשוב ולבקר. 

יקב יערה

הדר ושמוליק עובדיה

טלפון:  077-9150501

נייד:     050-7531939 050-3307507

כרמי יוסף התאנה 45

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top