חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שאטו גולן טוריגה נסיונל 2016 יין אדום מתוק מחוזק – היין שלכם לחורף

את הטוריגה נסיונל הראשון שלי מבציר 2008, קבלתי במתנה עם הקדשה אישית, מידידי היקר זיכרונו לברכה שוקי שי שהיה מבעלי יקב שאטו גולן. את הטוריגה נסיונל השני שלי מבציר 2012, קבלתי כמתנת יום הולדת, מגילת ואיציק ריבק, בעלי יקב שאטו גולן בעת ביקור ביקב של זוגתי ושלי.  והנה, שוב אני מוצא את עצמי, מוציא עוד יין מתוק ממרבצו, מהאוסף הפרטי שלי. אלה ימים של חורף, קר בחוץ. הגשם מתדפק על החלון. אנחנו מחממים את הבית, מי בתנור, מי באח ומי במזגן, מי בזוגיות, ומי באוכל חם, ומי ביין מחוזק, אדום ומתוק וטעים, שיוצר ביקב שאטו גולן, על ידי היינן ידידי המאוד מוכשר, אורי חץ, עם המון ידע והשקעה, בטיפוח כרמים, גם עם זן ענבים לא מקומי, שהובא לארץ על ידי שאטו גולן, זן ענבים שמקורו בפורטוגל Touriga Nacional,  מולדת יינות הפורט האמיתיים, כאן נולד היין המתוק הזה באהבה ועם המון מחשבה. אתם מכירים אותי ויודעים כמה אני אוהב את היינות המחוזקים, המתוקים, המחבקים, מתרפקים ומפנקים, ואת יינות הפורט, ויש לי נטייה לאגור אותם אצלי בכל מיני פינות של הבית, בדיוק בשביל הימים הקרים, ולפעמים לפתוח אותם, כשבאים חברים, אבל הכי אני אוהב, זה ללגום ולטעום לעצום עיניים, ולגלוש לי בחלום. בואו ותצטרפו אלי לטעימת הטוריגה נסיונל 2016, יין הקינוח המחוזק דמוי הפורט, של היקב אחד היותר אהובים עלי בישראל, וכן, גם היין הזה שלו כך מסתבר לטעמי, הנו אחד היותר מוצלחים, שטעמתי לאחרונה בקטגוריה שלו.

יקב שאטו גולן טוריגה נסיונל 2016 יין אדום מתוק מחוזק

רשמי טעימה שלי: צבע, מרשים. אדום עם גווני מהגוני, עם רמזים לענבר בשוליו הבוהקים. באף, היין הוא בעל עוצמה ארומטית יוצאת דופן, בעצימת עיניים ושקיעה בחלומות, הוא מזכיר לי כונניות ספרים ישנות, מדורות על שפת הים ושירה רחוקה. החך, מורכב, עמוק ומלכותי, אינטנסיבי ועוצמתי להפליא, מין סוג של סם נצחי. תווים של משמש מיובש, תאנים, מולסה וציפורן, "רוקדים" על פני החך, אלגנטיים וסימפוניים במבניהם, מכובדים ועמוקים. רעננות נוגעת בגרידת תפוז וטאנינים מעובדים דק, מאוגדים בהרמוניה מבנית, עם הגימור הארוך, שמפיח נוסטלגיה עדינה ותחושת ערך אמיתית, של ציקצוק בשפתיים. תענוג. לא פחות. מהיינות המחוזקים היותר טובים, שלגמתי לאחרונה.

סוג היין: אדום מתוק מחוזק בסגנון פורט

דבר היקב על היין: יין זה, הנו קינוח מחוזק המיוצר מענבי טוריגה נסיונל – זן פורטוגזי, שהובא לארץ על ידי שאטו גולן. היין מיוצר בשיטות המסורתיות של עמק הדואורו שבפורטוגל: הענבים נדרכים ברגליים ותוססים באופן ספונטני וכעבור ימים ספורים נסחטים במסחטת עץ ומחוזקים בברנדי 79% המיובא על ידי שאטו גולן מ- COGNAC FERRAND שבצרפת, לשם עצירת התסיסה.

התיישנות: היין מתיישן 4 שנים  בחבית עץ גדולה ואז מבוקבק.

אלכוהול: 20%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18°

סדרה ממוספרת: מתוך 1200 בקבוקים.

בקבוק: 750 מל"ל

כשרות: לא.

מחיר מומלץ לצרכן: 250 ₪.

יקב שאטו גולן, החל את דרכו בשנת 1996 עת נטעה משפחת ריבק ממושב אליעד 131 דונם של ענבי קברנה סוביניון ומרלו בשטחים החקלאיים של המושב בדרום רמת הגולן. לאחר כשלוש שנים, בשנת 1999, הקימה המשפחה יקב קטן בחצר המשק בשותפות עם שוקי שי ז"ל, וייצרו את 7000 בקבוקי הקברנה סוביניון הראשונים. בבציר 2000, בנוסף ליועץ שכבר היה ליקב, הוחלט להביא יינן מחו"ל שיעזור בתקופת הבציר שכבר גדל לכעשרים טון של קברנה סוביניון ומרלו. שנה לאחר מכן, כאשר ייצור הבקבוקים עבר למבנה החדש וכבר עלה ל-30,000, הגיע אל היקב יינן צעיר ונמרץ, אשר חזר מלימודיו בארה"ב. אורי חץ הגיע יום לפני בציר 2001 ומאז לא הפסיק לעבוד ביקב. אורי עזר רבות לקדם את היקב בחשיבתו המקורית וגישתו חסרת הפשרות ולאחר שנים ספורות של עבודה הצטרף ליקב כשותף. בשנת 2002 ניטעו עוד כ- 110 דונם, נוספו זני ענבים חדשים וכמות הייצור המשיכה לעלות. נטיעות חדשות מתווספות כל הזמן במטרה להגדיל את הייצור, להחליף חלקות ישנות ולנסות עוד זנים חדשים. בשנת 2014 נפרד מהשותפות ביקב שוקי שי ז"ל, והעביר את אחזקותיו לחברת "ש.א. יין" — מהלך שהפיח ביקב רוח חדשה, שלבטח דוחפת ותדחוף אותו למחוזות חדשים ומרתקים.

יקב שאטו גולן

מושב אליעד רמת הגולן 12927

טלפון04-6600026

דוא"ל[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top