חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

טוריגה נסיונל 2008 שאטו גולן יין קינוח מחוזק בסגנון פורט – איזו מתנת יום הולדת מתוקה !

אם יש משהו שכל חובב יין אוהב לקבל במתנה, זוהי מתנה של יין. כזה שהוא נדיר, יקר ערך,  פריט אספני, ומה טוב אם יש או יהיה וייתן לו גם את הערך המוסף. אומרים "שאם נותנים לו לאדם סוס וזה במתנה, שלא יבדוק לו את השיניים"….אני קבלתי יין במתנה. מאנשים שאני אוהב. אני יודע שהם אוהבים גם בחזרה. יש בו ביין בטח בעבורי, הרבה ערך מוסף. הוא ניתן לי במתנה קודם כל והוא גם כלל הקדשה. אני החלטתי לפתוח אותו, (לבדוק לו כן את השיניים) לטעום ממנו, להחזיר את הפקק בחזרה ולשוב ולטעום אותו בכל פעם עוד קצת. איזה יין יכול לעשות את זה אתם שואלים?  ובכן….

יין זה הנו יין קינוח מחוזק המיוצר מזן ענבי טוריגה נסיונל – Touriga Nacional זן פורטוגזי שהובא לארץ ע"י יקב שאטו גולן והיינן אורי חץ. היין מיוצר בשיטות המסורתיות של עמק הדואורו שבפורטוגל. הענבים נדרכים ברגל ותוססים באופן ספונטני באמצעות שמרים טבעיים וכעבור ימים ספורים נסחטים במסחטת סל ומחוזקים בברנדי 79% המיובא ע"י שאטו גולן מ- Cognac Ferrand שבצרפת. לאחר מכן שוהה היין בחבית גדולה של 400 ליטר למשך כשנה ומבוקבק.האלכוהול שלו -17.2%. המאפשרים לו כושר עמידות. ליין פוטנציאל התיישנות המתאפיין ביינות קינוח בסגנון פורט והשנים הבאות יעשו לו רק טוב. מהיין יוצרו בסך הכול 498 בקבוקים מה שהפכו אותו מייד עם השקתו למצרך מבוקש ונדיר. הוא נמכר בתיבת עץ מהודרת עם חלון ויטרינה עליון נשלף. מחירו לצרכן בסביבות ה- 400 ש"ח.

ולרשמי הטעימה שלי :

צבע היין כהה מאוד ודחוס עמוק ועשיר. באף, פרי שחור מרוכז מקפל בתוכו שכבות של תה ופרחים. בפה, היין מרוכז בטעמי פרי עשירים. היין בעל גוף המעניק חמימות מבנה איתן ועידון בה בעת היותו עז זה עדיין לוקח אותך לכיוון רענן מעורר ומלא חיים במקום לכיוון הכבד. בדרך, הוא יוצר עניין וסקרנות תבלין המגיעה בעיקר מהכיוון של התבלינים החומים כמו הקינמון הציפורן ופלפל אנגלי. הטאנינים רכים רק במעט ויחד עם זאת היין עסיסי, שופע, עבה, לעיס, בשרני ועשיר, עם חמיצות טבעית טובה ותומכת גוו. היין מוכן ונגיש, מושך ומפתה במתיקותו הנדיבה עם סיומת מענגת.

אם גם אתם חפצתם במתנה מרגשת ליקיריכם, קחו את ההמלצה הזו שלי כמקדם מתנה.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top