חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"אצלי זה חייב להיות הכי זול מכולם". "אם לא הייתי יודע שהיינות שלך, של יקב טפרברג, טובים, גם אם היית נותן לי אותם בחינם לא הייתי לוקח"….

ביום רביעי האחרון 31.8.2011 (יום הולדתי חברים…!) התקיים אירוע במסעדת הקומה ה-11 של מלון קראון פלז'ה בתל-אביב במסורת "שולחן השף מארח יקב" בו אירחו אנשי "יקב טפרברג 1870" והשפים אלון גונן ואייל רוזנברג את בכירי רשת "רמי לוי" "שיווק השקמה" וכתבי יין.

כל הרעיון לקיים את הערב, נולד מיוזמה משותפת שנולדה אצל שף אלון גונן שצילם דפים לספר הבישול החדש שלו וביקור ביקב טפרברג 1870 וארוחה משותפת שהיוו נושא לצילום תמונות לספר אז עלתה המחשבה, לעשות ארוחת שולחן שף במלון במסעדת הקומה ה-11 שבה יתארחו מנהלי המטה והשטח של רשת "רמי לוי ושיווק השקמה" לצד אנשי "יקב טפרברג 1870" מנהלי המטה ואנשי מכירות השטח, מנות האוכל ויינות היקב, כשכולם ייפגשו יחדיו לאירוע משותף כשעל הפרק דיון של שאלות כתבי ועיתונאי יין את המארחים לצד ארוחה וטעימת יינות.

במהלך האירוע התקיים דיון בין רמי לוי מנכ"ל "רשת רמי לוי" ומנכ"ל היקב מוטי טפרברג הייננים וכתבי היין בנושאים הקשורים לתרבות צריכת היין בישראל – ההיבט המסחרי.

"אילו יינות אתה מוכר יותר לבנים או אדומים?…..האם הבקבוקים אצלך שוכבים או עומדים?….מהי הטמפרטורה באולמות ברצפת המכירה?….למה מחירי היינות בעולם הם כך וכך ביורו וכאן בארץ?…..איזה פלח קהל קונה את היין? מה עם יינות ממותגים?….האם אתה מרגיש בעליה בצריכת היין אצל הצרכן הישראלי? האם הציבור הישראלי השתנה, נעשה מבין יותר ביין?…."

קצת "קשה" היה לתא כתבי היין "להתקיל" שועל קמעונאי משופשף כרמי לוי ומאידך גם מוטי טפרברג השיב תשובות מוחצות לכל שאלה וסוגיה.

ניכר היה כי הכול התקבל בנימה מחויכת, מבינה, חברית ואוהבת, אם כי בל נשכח שמדובר בעולם העסקים שבו כל פרוטה יש לה השלכה לכאן ולכאן.

חשוב לציין שמלכתחילה, לא הייתה זו מסיבת עיתונאים שבה הכתבים ניסו "לחפור" או לנסות ו"לשלוף שפנים מהכובע" כי אם ערב נעים וקליל ומחויך עם הרבה כוונות לעשות כיף משותף לאכול אוכל וללגום יין טוב.

לקראת ראש השנה ולרגל הדיון הציגו השפים של מסעדת הקומה ה- 11 אלון גונן ואייל רוזנברג והייננים שיקי ראוכברגר ואוליביה פרתי מנות מיוחדות של המסעדה המותאמות ליינות היקב.

לדברי הייננים : "השילוב הנכון שביין משובח המוגש על שולחן שף הוא משאת נפשם של כל העוסקים בקולינאריה. ביקב טפרברג 1870 אנו מציעים מגוון גדול ורחב של יינות במחירים שונים העונים לכל כיס וחיך וכן עונים להיבט המסחרי של רשתות השיווק. במקביל אנו מתכוננים להשקת שיראז רזרב 2009 שתיערך בשבוע הבא."

אומר מוטי טפרברג מנכ"ל היקב : "יקב טפרברג 1870 התפתח בשנים האחרונות בזכות העשייה של האנשים ובזכות האמונה שלי שכלום לא קורה מעצמו ובזכות האמונה שבהשגחה העליונה. מגיעות תשואות ליננים ולאנשי השיווק, לאנשי הייצור ולכל מי שמלווה אותנו וכמובן תודות לרשת רמי לוי המפרגנת ליינות היקב  ואנחנו מודים להם על כך".

אומר בחיוך רמי לוי : "אצלי זה חייב להיות הכי זול מכולם". "אם לא הייתי יודע שהיינות שלך, של יקב טפרברג טובים, גם אם היית נותן לי אותם בחינם, לא הייתי לוקח"….

ולתפריט הערב : למנה ראשונה הוגש טריו דגים קיציים המנה הוגשה עם טפרברג שרדונה רזרב 2009 צבע היין זהוב וצלול , ליין בוקה עשיר המלווה בארומות נקיות של פרי טרופי , אננס , הדרים בשילוב עם חמאה ועץ אלון אלגנטי. בפה, היין פירותי , מאוזן ,בעל חמיצות עדינה וגוף מלא ,שמנוני עם סיומת עגולה וארוכה.

מנת הביניים הייתה שקדי עגל ופטריות פורצ'יני המנה הוגשה עם יין טפרברג סנג'ובזה 2009.היין בעל צבע סגלגל, באף עולות  ארומות פרחוניות ופירותיות של פירות יער עם אזכורים של תבלינים ועץ אלון. בפה , היין בעל גוף בינוני ורך עם טאנינים עדינים , הסיומת נעימה ורכה.

 וטפרברג טרה מלבק 2009.היין בעל צבע עמוק ועוצמתי עם ארומות עשירות של פירות יער ועץ אלון צרפתי אלגנטי. בפה, היין רך ועגול,בעל גוף מלא ובעל טאנינים מלאים ונעימים עם סיומת ארוכה.

למנה העיקרית הוגש אוסובוקו טלה ביין אדום וירקות שורש לצד טפרברג קברנה סוביניון רזרב 2008 צבע היין אדום עמוק , באף עולים ארומות עשירות של פירות יער שחורים , דובדבנים, שוקולד ועץ אלון אלגנטי. בפה היין מאוזן ,עגול עשיר מאוד ובעל מבנה מלא עוצמתי ,הטאנינים רכים ומוצקים והסיומת ארוכה וחלקה.

לקינוח מאפה קדאיף עם קרם קוקוס וגלידת וניל עם רום צימוקים לצד יין הקינוח טפרברג סילבר ריזלינג בציר מאוחר 2009. צבע היין זהוב וצלול, ליין ארומות של פירות טרופיים ,אפרסק ,וניל ועץ אלון עשיר. בפה היין רענן , מאוזן, בעל גוף בינוני עד מלא עם סיומת מתוקה ועשירה.

אחלה יום הולדת עשו לי אנשי ה- 4X4…..זהו היקב הרביעי בגודלו במדינת ישראל וזוהי רשת שיווק המזון הרביעית בגודלה בישראל ואני? הקטון? הכול זה בשבילי?…..תודה חברים.

לחיים.

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top