חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב שאטו גולן – טוריגה נסיונל – 2012 – יין אדום מתוק מחוזק – איזו המלצה נהדרת ליין קינוח לשולחן החג של ראש השנה וחגי תשריי שבפתח ובכלל איזו מתנה נפלאה כשי לחג!

בתחילת החודש, ביום הולדתי, התארחנו רעייתי ואני ביקב שאטו גולן, אצל גילת ואיציק ריבק בעלים שותפים ביקב, ואצל אורי חץ יינן היקב ושותף. מצאנו אותם ביום שישי בבוקר, עסוקים עד למעל לראש בפריקת ארגזי ענבי פטי וורדו, שנקטפו אור לאותו בוקר בקטיף ידני בכרם של היקב הסמוך לגבול הסורי, כשמאוד קרוב נשמעו היטב רעמי פגזי המלחמה הפנימית שבסוריה. שעה קלה אחר כך, אחרי שהענבים שרק נפרקו הופרדו משדרתם והמיץ הוכנס לתסיסה, אירח אותנו איציק ריבק בסככה המוצלת שבחזית חצר היקב לטעימת יין, גבינות, ושיח חברים. זה שנים, אני מלווה את היקב, ואני מודה שאני "משוגע" על יינותיו, לא פחות מאשר על בעליו, שאני רואה בהם חברים יקרים. את יין הקינוח טוריגה נסיונל מבציר 2008, קבלתי כמתנת יום הולדת מחברי היקר שייבדל לחיים בריאים וארוכים שוקי שי, אחד הבעלים והשותף שפרש. כמו שאת היין הנוכחי, מבציר 2012, הייתה לי הזכות לקבל כמתנת יום הולדת, מגילת ואיציק ריבק, ואני מודה שחיבקתי את הבקבוק בחוזקה מאמץ אותו אל ליבי על המחווה ועל ההנאה הנפלאה שבטעימה.

טוריגה נסיונל
Touriga Nacional הוא זן ענבים פורטוגזי אדום, המזוהה ביותר עם תעשיית הפורט בפורטוגל. זן ענבים זה, יובא וניטע ע"י אנשי יקב שאטו גולן בשנת 2006. זן זה גדל בפורטוגל בעמק הדוארו ומשמש לייצור יינות פורט כמו גם יינות יבשים. ביקב שאטו גולן מכינים ממנו יין קינוח מחוזק.

היין מיוצר בשיטות המסורתיות של עמק הדואורו שבפורטוגל. הענבים נדרכים ברגל ותוססים באופן ספונטני באמצעות שמרים טבעיים וכעבור ימים ספורים נסחטים במסחטת סל ומחוזקים בברנדי 79% המיובא ע"י שאטו גולן מ- Cognac Ferrand שבצרפת. לאחר מכן שוהה היין בחבית גדולה של 400 ליטר למשך כשנה ומבוקבק.

רשמי טעימה שלי:

יקב שאטו גולן טוריגה נסיונל Touriga Nacional 2012, יין הקינוח המחוזק בסגנון פורט של היקב. הנו יין מתקתק וחנפן, על הצד האלגנטי, לא המעיק והכבד, אלא המפתה והחושני, כזה שמביא עמו בשומות של שזיף כהה ובשל, צימוקים שחורים, בפה, המתיקות נעימה, מתפשטת בחיך ממלאת את הגרון ומבקשת איך לא? עוד. צבע היין כהה מאוד ודחוס עמוק ועשיר. באף, פרי שחור מרוכז מקפל בתוכו שכבות של תה ופרחים. בפה, היין מרוכז בטעמי פרי עשירים. היין בעל גוף המעניק חמימות מבנה איתן ועידון בה בעת היותו עז זה עדיין לוקח אותך לכיוון רענן מעורר ומלא חיים במקום לכיוון הכבד. בדרך, הוא יוצר עניין וסקרנות תבלין המגיעה בעיקר מהכיוון של התבלינים החומים כמו הקינמון הציפורן ופלפל אנגלי. הטאנינים רכים רק במעט ויחד עם זאת היין עסיסי, שופע, עבה, לעיס, בשרני ועשיר, עם חמיצות טבעית טובה ותומכת גוו. היין מוכן ונגיש, מושך ומפתה במתיקותו הנדיבה עם סיומת מענגת. גם כשסובבתי וסובבתי את הבקבוק על כל "צידיו", לא מצאתי רמיזה לתכולת האלכוהול שבו, אבל אני יודע שהיא עומדת על בסביבות ה – 17-18%, המאפשרים לו כושר עמידות. ליין פוטנציאל התיישנות, המתאפיין ביינות קינוח בסגנון פורט והשנים הבאות יעשו לו רק טוב. אם תצליחו לאזור אומץ שייתגבר על התאווה לפתוח לטעום לשתות ולכלות את הבקבוק עד תום. מהיין יוצרו 486 בקבוקים בסך הכול. 

לטעמי האישי, ואני ידוע כחובב מושבע של יינות קינוח למיניהם, זהו יין קינוח, שאין לוותר עליו.

אם גם אתם חפצתם במתנה מרגשת ליקיריכם, קחו את ההמלצה הזו שלי כמקדם מתנה.

יקב שאטו גולן

טלפון04-6600026
פקס04-6600274
דוא"ל:[email protected]
יקב שאטו גולן, מושב אליעד רמת הגולן 12927

*** יקב שאטו גולן אינו כשר***

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top