חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת הגולן ירדן T² (טי בריבוע) 2016 יין קינוח מחוזק בסגנון פורט היין שלכם לחורף

ושוב, אני מוצא את עצמי, מוציא עוד יין מתוק ממרבצו, מהאוסף הפרטי שלי. אלה ימים של חורף, קר בחוץ. הגשם מתדפק על החלון. אנחנו מחממים את הבית, מי בתנור, מי באח ומי במזגן, מי בזוגיות, ומי באוכל חם, ומי ביין מחוזק, אדום ומתוק וטעים, שיוצר ביקב רמת הגולן, עם המון ידע והשקעה, בטיפוח כרמים, גם עם זנים לא מקומיים, זנים שמקורם בפורטוגל, Touriga NacionalTinta Cão מולדת יינות הפורט האמיתיים, כאן נולד היין המתוק הזה באהבה ועם המון מחשבה. אתם מכירים אותי ויודעים כמה אני אוהב את היינות המחוזקים, המתוקים, המחבקים, מתרפקים ומפנקים, ואת יינות הפורט, ויש לי נטייה לאגור אותם אצלי בכל מיני פינות של הבית, בדיוק בשביל הימים הקרים, ולפעמים לפתוח אותם, כשבאים חברים, אבל הכי אני אוהב, זה ללגום ולטעום לעצום עיניים, ולגלוש לי בחלום. בואו ותצטרפו אלי לטעימת ירדן T² יין הקינוח מחוזק בסגנון פורט של היקב, יין שאני חוזר וכותב עליו אחת לכמה בצירים, החל מיום הולדתו ביקב רמת הגולן ואני מגיש לכם אותו כהמלצה ליין שלכם לחורף.

יקב רמת הגולן ירדן T² (טי בריבוע) 2016 קינוח מחוזק בסגנון פורט

רשמי טעימה שלי: צבע, בגווני רימון אדום, עם השתקפויות דיו. אף, מלא ואקספרסיבי מאוד, נפתח עם ניחוחות של דומדמניות שחורות וג'לי אוכמניות, פטל, פלפל וליקוריץ ואז, מפתח ניחוחות פרחוניים אלגנטיים ומסתיים בתווים קלויים בעדינות. חך, חלק, עגול, מתוק, מפנק, מלא ובעל טעם רב, נישא על מסגרת של טאנינים רכים וקרמיים, עם חמיצות עדינה, המעניקה איזון לאנסמבל המורכב, שנבנה באלגנטיות, מההתקפה ועד לגימור ארוך, פריך, עדין ומבריק, עם טעם של עוד.

זנים: טוריגה נסיונל וטינטה קאו

שם: ירדן T² 2016 יין מתוק

סוג היין: יין אדום מתוק

אלכוהול: 18%

יינן: ויקטור ג'. שונפלד יינן ראשי

התיישנות: 27 חודשים של התיישנות בחביות עץ אלון אפשרו ליין להתבטא ולהתפתח במלוא עוצמתו

ירדן T² נוצר משני זני ענבים פורטוגזים מסורתיים – טוריגה נסיונל וטינטה קאו –  Touriga NacionalTinta Cão , המגיעים מכרמים במרכז ודרום רמת הגולן. זנים אלו מפורסמים ביצירת יינות יוצאים מן הכלל מעמק הדואורו (Douro) שבפורטוגל. ירדן T² חוזק ע"י ברנדי בזמן התסיסה, תהליך המשמר חלק מהמתיקות הטבעית של הענבים.

על אזור הגידול
הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ- 400 מטר ועד 1200 מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

על היין מטעם היקב
ירדן T² 2016 טי בריבוע חושף ניחוחות תבלינים אקזוטיים, יחד עם מאפיינים של פירות אדומים ושחורים בשלים. בנוסף לפרחים מיובשים וטריים. זהו חיבור כובש בין שני ענבים פורטוגזיים, המציג גוף מלא וטעם נהדר. בעוד שניתן ליהנות כבר עכשיו מירדן T² 2016 טי בריבוע, הוא ימשיך להשתבח בבקבוק בשנים הבאות ויישאר במצב מצוין עוד שנים רבות.

יין ואוכל
נסו לשלב את היין, עם אגוזים צלויים ומתובלים, גבינה כחולה קשה או מיושנת, פירות יבשים, שוקולד מריר או עוגת שוקולד ואגוזי לוז.

טמפרטורת הגשה מומלצת: C17°- 20°

מחיר מומלץ לצרכן: 90-100₪

כשרות: 

יקב רמת הגולן על כל יינותיו, הוא כשר למהדרין לכל ימות השנה ולחג הפסח. היקב מלווה מראשיתו על ידי הגאון הרב אברהם דב אוירבך שליט"א, רב ואב בית דין בטבריה. תרומות ומעשרות הופרשו כדין .נקי מחשש טבל וערלה. ערכות כשרות נוספות:  תחת הרב אוירבך מכהן גם הרב ישי סמואל שליט"א, ראש מחלקת הכשרות ברמת הגולן. כמו כן היקב מתנהל גם תחת פיקוח כשרות של האו. קיי." O.K.

יקב רמת הגולן

כתובתדרך היין 4, קצרין

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top