חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת נגב יין קינוח מחוזק "סאוטרן פורט 2017" – תִּשְׁתּוּ אוֹתוֹ כְּשֶׁקַּר, הוּא פָּשׁוּט נֶהֱדָר. תִּשְׁתּוּ אוֹתוֹ בַּסֶּגֶר, תִּרְאוּ כַּמָּה שֶׁהוּא בְּסֵדֶר.

החורף כאן. קר בחוץ. הגשם מתדפק על החלון. אנחנו מחממים את הבית, מי בתנור, מי באח ומי במזגן, מי בזוגיות, ומי באוכל חם, ומי ביין מחוזק, אדום ומתוק וטעים, שיוצר בנגב, מידע ואהבה ועם המון מחשבה. אתם מכירים אותי ויודעים כמה אני אוהב את היינות המחוזקים, המתוקים, המחבקים, מתרפקים ומפנקים, ואת יינות הפורט, ויש לי נטייה לאגור אותם אצלי בכל מיני פינות של הבית, בדיוק בשביל הימים הקרים, ולפעמים לפתוח אותם, כשבאים חברים, אבל הכי אני אוהב, זה ללגום ולטעום לעצום עיניים, ולגלוש לי בחלום.  תִּשְׁתּוּ אוֹתוֹ כְּשֶׁקַּר, הוּא פָּשׁוּט נֶהֱדָר. תִּשְׁתּוּ אוֹתוֹ בַּסֶּגֶר, תִּרְאוּ כַּמָּה שֶׁהוּא בְּסֵדֶר.

בשנת 1997 החליטו נירה ואלון צדוק, זוג חלוצים ממקימי מושב קדש ברנע  (ניצני סיני) להקים מפעל חלוצי שונה ומיוחד במינו, יקב לייצור יין שיתבסס רק על בציר ענבים מהכרמים שלהם וכך הוקם יקב הבוטיק המשפחתי הראשון בנגב – יקב קדש ברנע. שנקרא כיום יקב רמת נגב. מיום הקמת היקב (שנת 2000) ועד שנת 2010 היינן הראשי ביקב היה האב אלון צדוק אשר במשך רוב חייו עוסק אלון צדוק בחקלאות וניהול מושבים חקלאיים. אלון בעל ותק של 40 שנה, צבר ידע וכישורים רבים בענף החקלאות וגידולי השדה, תיאורטית ובעיקר מעשית. אלון השתתף בקורסים רבים בנושאי היין, מההיסטוריה של היין ועד גידול גפנים וייצור יין – למד וייצר יין באהבה רבה. החל משנת 2010 יינן היקב הוא יוגב צדוק, בנם הבכור של נירה ואלון צדוק מתגורר במושב קדש ברנע בסמוך לכרמי היקב. בעת שהשלים בגרויות פגש את אשתו כיום, עדן. האהבה המשותפת ליין מיד עלתה בנושאי השיחה בין השניים וערבי הבילוי המשותפים, הפכו חיש מהר לערבי טעימות יין ייחודים. בשנת 2006, בעקבות הצורך  ביינן מקצועי ליקב החליטו השניים להתמקצע בתחום היין. ארזו מזוודות וטסו לפירנצה, בירת היין השוכנת בלב טוסקנה. שם, במשך שלוש שנים למדו הזוג בפקולטה לחקלאות את תחום מדעי היין והגפן. בסיום התקופה חזרו ארצה עם תואר ראשון לאחר עבודה מעשית והתמחות ביקב אנטינורי, מותג היין האיטלקי הידוע בעולם. שלוש שנים חיו ונשמו בני הזוג באיטלקית, רכשו סגנון ייחודי ליין, הבא לידי ביטוי ביינות היקב. ליינות השפעה איטלקית: ביינות היקב יש פחות אלכוהול הפרי פחות בשל היין יותר אלגנטי, מרגישים את הפרי של הענב יותר מטעם היישון בחביות. לבני הזוג שני ילדים: בת ובן. גם פה ניכרת אהבתם של השניים לתחום היין ושמה של הבת הינו גפן. אך כמו בכל סיפור אהבה, לכל אחד מבני הזוג יש את ההעדפות שלו. עדן מתמחה ביינות הלבנים ויוגב מייצר יינות אדומים. 

את עבודת השיווק מבצע ידידי גלעד צדוק, הבן הצעיר ורעייתו ידידתי המקסימה מיכל. בעבודה בלתי נלאית ועם הרבה מוטיבציה מצליח גלעד להביא את בשורת יינות היקב אל מדפי חנויות נבחרות ואל שולחנות של מסעדות נחשבות ברחבי הארץ.

בואו ותצטרפו אלי לטעימה שוות תמורה, מתוקה ומפנקת של  יין הקינוח המחוזק "סאוטרן פורט 2017".

יקב רמת נגב יין קינוח מחוזק "סאוטרן פורט 2017"

רשמי טעימה שלי: צבע, אודם עמוק בכוס, באף, הוא משמח, עם ניואנסים עשירים של ארומה מורכבת ומרוכזת, של פירות אדומים ושחורים. תווים של פלפל ושוקולד מריר, תות, אוכמניות, קקאו ותבליני אפייה. בחך, הוא מפגין מתיקות עגולה מאוד "חמימה" ונעימה. ממלאת פה, עם ריכוז עומק פרי טוב, נגיעות של פירות יבשים, שזיף בשל, צימוק כהה, חרוב, ותבלינים "חמים", המבנה יציב והמרקם משיי רך. האיזון נהדר. נוגע בדיוק הרמוני של מתקתקות מפנקת וחמיצות, המספקת רעננות ליין. הגימור ארוך ונעים, משאיר מקום לעוד.

סוג היין: יין אדום מחוזק מתוק

סדרה: מיוחדים

שנת בציר: 2017

הרכב זני:  % 70 קברנה סוביניון 30% שיראז.

הכרמים:  בציר ידני מאוחר של הענבים ברמת סוכר גבוהה (בריקס)  בכרם "חלוצה" וכרם "ניצנה" שברמת נגב על קרקע לס וחול בגובה 300 מטר מעלי פני הים.

תהליך ההכנה: בזמן התסיסה, חוזק היין בכוהל לשימור המתיקות הטבעית שבעינב. יין מחוזק הוא משקה מורכב מחד ונגיש מאד בטעם המתאים לאלה האוהבים ללגום יין לאיטם ולהנאתם. לאחר הבציר המאוחר של הענבים ברמת סוכר גבוהה, מתחיל תהליך היצור ביקב במעיכה והתססת הענבים. בשליש האחרון של התסיסה מוסיפים אלכוהול ובך עוצרים את התסיסה ומשמרים חלק מהסוכר הטבעי בעינב. בהמשך עובר היין ליישון בחביות עץ אלון בתנאי סביבה טבעיים, ללא קירור. חלק מתהליך ייצור היין מלווה בהתחמצנות היין וכך, נוצרים הטעמים המאפיינים יין זה. לסיום, ביקבוק ופיקוק היין בבקבוקים ואחסון ביקב ל- 12 חודשים נוספים עד שהוא מוכן לשתייה..

מאפיינים:  יין אדום מחוזק מתוק. גוף מלא סמיך ועשיר בעל ריכוז טעמים יוצא דופן, נוכחות מרשימה וסיומת ארוכה . היין מאופיין בטעמי פרי שחור בשל, טבק, שוקולד ותבלינים. בזכות האלכוהול הרב שהוא מכיל היין משתמר היטב, אפילו חודשיים אחרי פתיחת הבקבוק. היין יושן 30 חודשים ,ללא קירור בחביות משומשות של עץ אלון צרפתי ואמריקאי.

אלכוהול: 18%

המלצת הגשה: בשל מתיקותו מתאים  כאפריטיף לפני האוכל וגם כסיום  נהדר של ארוחה, למאכלים מתוקים עשירים בשוקולד. היין מלווה מצוין גבינות עבשות וכבדות כמו: גורגונזולה בשלה וגבינת קממבר. מומלץ לשתות את היין מצונן היטב ואף בליווי קוביית קרח או שתיים.

כשרות: לא מבושל. יינות היקב כשרים למהדרין וכשרים לפסח משנת 2003.
היינות מיוצרים בהשגחת הרב מאיר סוויסא רב המועצה האזורית רמת הנגב וכשרות בד"ץ איגוד רבנים בראשות הרב וטהיים מנצ´סטר אנגליה

בקבוק: 750 מל"ל

אחסנה: מומלץ לאחסן בשכיבה במקום אפל וקריר 16°-°C

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב רמת נגב

מושב קדש ברנע ד.נ חלוצה 85513
08-6555849
[email protected]

קרדיט תמונה: איל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top