חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אבנר – גבעון 2017 GIVON Givon Great Symphony יין הדגל של היקב זוכה במדליית הזהב בתחרות "טרה וינו" 2020

אין זו לי הפעם הראשונה לכתוב על היינות של יקב אבנר ובכל פעם עבורי, זו חוויה שלמה. את אבנר אלה היינן, אני מכיר זמן רב, דרך "פסטיבל היקבים הביתיים של בית הספר ליין ויקב שורק", ולאור השנים, נפגשתי עמו ועם עמית בנו, באירועי יין שונים. דבר אחד עוד לא עשיתי ואני בכבוד הראוי מרכין את ראשי בהכנעה, מתנצל מראש ומאשים אך ורק את מגיפת הקורונה על איסוריה. כי בעוונותיי, עוד לא בקרתי ביקב, חרף רצון עז, הזמנה אישית מהבעלים ותחושה אישית של מחויבות.  יקב אבנר, נוסד ע"י אבנר אלה בשנת 2010, על חלקת קרקע סמוכה לישוב גבעת זאב הממוקמת בגובה 760 מטר מעל הים. אדמת הטרה רוסה הפורייה עליה ניטע הכרם, כיוון נטיעת שורות הגפנים והרוחות המנשבות ביניהן והפרשי הטמפרטורות בין יום ולילה הם המייחדים את הכרם. הם מגדלים בכרם ארבעה זני ענבים בורדולזיים: קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק ופטי ורדו, מהם הם מפיקים את יינות היקב האדומים האיכותיים. ביקב שנבנה בקצה הכרם הם מייצרים כ-2500 בקבוקים בשנה בסדרות מצומצמות של כ-500 בקבוקים ממוספרים. היינות מיושנים לתקופות של בין 6 ל-48 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. כשהמוטו המוביל את אבנר היינן הנו "גידול הענבים באהבה ועשיית היין עם הנשמה".  טעימות היין ביקב אבנר, הפכו עם השנים למסורת, המשלבת את תרבות אהבת היין כחוויה חושית, יחד עם מפגש חברתי, של מטיילים ואוהבי יין. המבקרים, עוברים סיור בכרם וביקב ומקבלים הסבר על תהליך הכנת היין, תוך כדי טעימות משלבי הייצור השונים של היין, החל מהשלב הראשוני, דרך תהליך ההתבגרות בחביות העץ ועד לביקבוק. בסוף הסיור, מתיישבים לטעימות ממבחר יינות היקב לצד מבחר גבינות איכות וירקות. טעימות היין, מתקיימות בכל יום שישי בין השעות 10:00 עד 15:00, כשמומלץ לתאם מראש. ניתן גם לבקר ביקב בכל ימות השבוע גם כאן כמובן בתאום מראש. יקב אבנר – גבעון 2017 GIVON Givon Great Symphony יין הדגל של היקב זוכה במדליית הזהב בתחרות "טרה וינו" 2020. בואו ותצטרפו אליי לטעימה.

יקב אבנר גבעון 2017 Givon Great Symphony יין הדגל של היקב

רשמי טעימה שלי: יין עשיר מלא ומורכב. תערובת מרובת שיבוטים של ארבעה זני בורדו אציליים. באף, ניחוחות מתפוצצים ומתפתחים של גרגרי יער שחורים בשלים, שבבי עפרון ועוקבים אחריהם רמזים לעץ ארז, טבק ומאפייני קאסיס ונגיעות ליקוריץ. בחך, התקף פרי בשל, עם שזיפים שחורים, וסוג של מתקתקות אינטנסיבית. זהו יין רציני "ארוז היטב" עם גימור ארוך ונהדר שיתגמל את אלה שישכיבו אותו לתקופת השתבחות במרתף. ואו לחילופין יפתחו אותו כשעה קודם לשתייה או אל דיקנטר.  יין נעים מאוד, טעים מאוד ומהנה לשתייה. כיאות ליין דגל זוכה זהב, שטובים וחכמים ממני קבעו.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: בלנד זני בורדו – קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק ופטי ורדו

מומלץ לפתיחה: לא לפני פסח 2021

סידרה מוגבלת: של 350 בקבוקים חתומים וממוספרים. BORDEAUX BLEND SPECIAL RESERVE – עבדכם טעם את בקבוק מס' 151 ואני שומע: "שהבקבוקים נחטפים ביקב"!

פרסים זכיות ומדליות: זכה במדליית זהב בתחרות טרה וינו 2020 בקטגורית יינות במחיר 80-120$

תיאור היקב את היין: יין יוקרתי ומוקפד מיוצר בסגנון ייחודי ליקב המשלב את העולם החדש והעולם הישן ביצור היינות. צבעו ארגמן כהה וחמיצותו מאוזנת, בעל גוף מלא ועשיר בניחוחות פרחים ופירות אדומים, טעמו הפירותי ממלא את הפה בסימפוניה של טעמים נפלאים ומתמשכים שמתקבלים מתערובת של ארבעה זני ענבים מהם מיוצר היין.

התיישנות: יושן בחביות עץ אלון מיוחד במשך 24 חודשים

פוטנציאל השתבחות: זהו יין המתאים לישון מתמשך. מומלץ לפתוח בפסח 2021 או לאחר מכן. מומלץ לשמור את היין בטמפרטורה של 12-14 מעלות

אלכוהול: 14.6%

טמפרטורת הגשה מומלצת:  20°-18°C

מחיר היין לשנה הקרובה: 300 ₪ לבקבוק.

מתאים עם: בשר, עוף, דגים, תבשילים 

בהשגחת רבני צוהר | היקב שומר שבת

יקב אבנר

רחוב הרימון 2 גבעת זאב

יינן: אבנר אלה

050-4883070

עזר כנגדו: (הבן) עמית אלה

0504883080

טלפון נוסף

02-5822236

[email protected]

חפשו ״יקב אבנר״ ב-waze. 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top