חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אבנר מגבעת זאב ממליץ על 2 יינות – קברנה סוביניון 2013, ו – יין הקינוח המחוזק דמוי פורט מבציר 2012, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי. 

את אבנר אלה, פגשתי לראשונה ביריד היקבים הביתיים של בית הספר ליין שורק. שנה ושנתיים אחרי, שבתי ופגשתי אותו באותו המקום בדיוק כשבכל פעם אתה יכול לחוש בעקביות שלו ובנחישות שלא וגם באופי של יינותיו.  אם תשאלו אותי, מה משך אותי לראשונה ביינות של יקב אבנר, זה יהיה מאוד פשוט בעבורי לתת את הסיבה האמיתית והיא די נעוצה בעובדה שדוב נמשך לדבש ואני עבדכם הקט נמשך ליינות קינוח וליקב אבנר יש יהלום בדמותו של יין שכזה. לימים, בפסטיבל היין של מועצת גני תקווה, פגשתי בעמית, הבן של אבנר, שעושה ורוצה שתבואו לבקר אצלם ביקב, תטעמו ותתרשמו מהיינות כי רק בזכות מבקרים, שוחרי וקוני יין, אפשר להיות מוכר ולהיבנות. 

יקב אבנר הוקם על ידי אבנר אלה, אב וסב המשפחה, בשנת 2010 בקצהו של כרם קטן בגבעת זאב.

מיקום הכרם, גובהו (+760 מ'), אדמת הטרה רוסה הפוריה, הפרשי הטמפרטורה בין היום ללילה, הטיפול והאהבה המועברים לגפנים ע"י אבנר ובני המשפחה הם אלה המייחדים את הכרם המניב את הענבים המשובחים מהם אנו מיצרים את יינות היקב.

בכרם מגדלים ארבעה זני ענבים בורדולזיים: קברנה סוביניון, מרלו, פטי ורדו וקברנה פרנק.

הנכדים בכל הגילים, המשפחה וחברים  משתתפים בחוויית עשית היין  החל מבציר הענבים, ועד לפיקוק הבקבוקים וחוגגים יחד בכל שנה בחצר היקב את בציר הענבים.

כמייסד היקב אבנר שם לו למטרה ליצור מסורת של גידול ענבים באהבה ועשיית יין עם הנשמה להנאתם של לקוחות היקב ולהביא את יינות היקב לעמוד בשורה הראשונה של יינות האיכות בארץ.

טעמתי עבורכם 2 מיינות היקב קברנה סוביניון 2013, ו – יין הקינוח המחוזק דמוי פורט מבציר 2012, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי. 

יקב אבנר קברנה סוביניון 2013

רישמי טעימה שלי: יין זה, בבקבוק מצונן קמעה, דקות אחרי שהוא הגיע אלי, ליווה את ארוחת ערב שישי האחרון, אצלי בבית עם כל בני המשפחה. מיותר לציין, שהוא אזל תוך דקות. זהו קברנה סוביניון מושקע. באף, אוכמניות שחורות, דובדבן, כהה ובשל, דומדמניות אדומות, רמזים לעור אוכף, ארז, ליקוריץ ואלון. שכבות מורכבות ויפות של יין נגיש זה, עם גוף מובנה, רך ומלא השראה קלאסית ברמזים לפרי יער שחור, עשב מיובש ובטוהר הייחודי של פרי הקאסיס. למרות הבשלות והעוצמה שלו, יש בו עגלגלות עדינה, סוג של מתקתקות, ורמז דק של עשן של טבק מתוק, על הסיום.

תיאור היין על פי היקב: יין יוקרתי בסגנון דרום צרפת, שיוצר בסדרה מוגבלת של 450 בקבוקים.
היין מיוצר מענבי הקברנה סובניון המשובחים הגדלים בכרם והוא מלא ועשיר בריחות וטעמי פירות אדומים נעימים, עם סיומת מתמשכת.

התיישנות: היין יושן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 24 חודשים.

כשר: לא.

אלכוהול : 13.9%

מחיר מומלץ לצרכן: 180 ש"ח.


יקב אבנר יין קינוח 2012

רשמי טעימה שלי: כן. זה היין המדובר שמשך אותי לעמדת הטעימה של יקב אבנר. רציתי לחמוד לעצמי את הבקבוק היפה ומצודד העין, דקות ארוכות עוד בטרם טעמתי מהעונג הזה. אף משגע, שופע ארומות של צימוקים, ותאנים יבשות, שזיף שחור מיובש, חרובים, אוכמניות, פטל, לצד טעמים עשירים של שוקולד כהה, קפה, וניל, שזיף ודובדבן שחור. מתיקות חנפנית, טובה, עשירה, רבת רבדים של מורכבות וחלקלקות. גוונים עשירים של סירה, משתלבים עם מרלו, אשר נושא מעל אמצע החך עם רמז של דובדבן שחור ופלפל. הקברנה סוביניון, מעלה את החלק האחורי עם גוונים סגולים דומיננטיים. והכול בהרמוניה מדויקת, מחממת את בית החזה ויורדת מעדנות במורד הגרון גורמת לציקצוק בשפתיים ורצון עז לומר עוד.

תיאור היין על פי היקב: זהו יין קינוח מיוחד שנעשה בכמות מצומצמת על ידי שילוב העולם החדש והעולם הישן של תעשיית היין.
היין מורכב מענבי סירה, קברנה סוביניון ומעט מרלו שנבצרו כשהם בשלים מאוד.
התסיסה הופסקה על ידי הוספת אלכוהול נקי 96% כך שביין נשארה מתיקות טבעית אשר נותנת ליין את טעמו המתוק והמאוזן. הטעם נעים ומתמשך ומזכיר ברנדי ישן ומשובח.
ליין טעמים וניחוחות של קפה, וניל, שוקולד, קרמל ופירות יער.

התיישנות: היין התיישן בחבית עץ אלון צרפתי 30 חודשים.

אלכוהול: 18.7%

בקבוק: 500 מל״ל

כשר: לא

מחיר מומלץ לצרכן: 200 ש"ח.

יקב אבנר

רחוב הרימון 2 גבעת זאב

יינן: אבנר אלה

עזר כנגדו: (הבן) עמית אלה

טלפון

050-4883070

טלפון נוסף

02-5822236

[email protected]

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top