חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טברנקל עם 2 יינות הדגל "בצלאל" קברנה סוביניון 2017 ו – "קטורת" בלנד 2017, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"א

יקב טברנקל TABERNACLE ( פירוש השם: "המישכן", "אוהל המועד", מקום הפולחן של בני ישראל בזמן נדודיהם במידבר) ) ממוקם במושב צוריאל בגליל העליון. היקב נטוע באדמה עשירה ושואב מאמונה נצחית בבורא עולם. החיבור העמוק של בעליו לארץ ישראל זורם בזמורות גפניו ומניע את מאמצי אנשיו לייצר יינות ישראלים שהם תבנית נוף מולדתם. לאחרונה, צדה עיני בדיווח על יין של היקב, ומכאן התעוררה בחיכי התעניינות ביקב וביינותיו והדרך אל טעימה של חלק מיינות היקב התקצרה עבורי.  הבציר הראשון של היקב היה ב 2017. כיום, היקב מייצר כ-30 אלף בקבוקים מבציר 2017 ו-2018 וב-2019 נפח הייצור עתיד לגדול לכ-80 אלף בקבוקים. היינן היועץ של היקב הוא איתי להט.  היינן של היקב (ואני משוכנע שלא מעט מכירים), הוא יוסי אייזיקוביץ', לשעבר "יקב המצודה". לפני כשנתיים, היקב נרכש ונוסד על ידי שני משקיעים יהודים אמריקאים. היקב מייצר יינות איכות אדומים, מכרמי הגליל העליון ורמת הגולן. מבציר 2019 ייצר היקב גם יין רוזה, שיצא לשוק ממש לאחרונה. ליקב שתי סדרות: סדרת "רזרב" ששניים מיינותיה טעמתי כאן להתרשמותכם, אשר כוללת: קברנה סוביניון זני, סירה זני ובלנד של מרלו וסירה, מחיר יינות הסדרה בשוק הוא כ-99 ש"ח לבקבוק. מעל לסדרת הרזרב ועל 2 יינות אלה אכתוב לכם כאן את רשמיי, נמצאת סדרת "בצלאל", שהנה הסדרה הגבוהה של היקב והיא כוללת קברנה סוביניון זני ובלנד שנקרא "קטורת" המורכב מקברנה, סירה ופטי ורדו. מחיר יינות סדרת בצלאל בשוק נע בין 180 ל-200 ש"ח לבקבוק. כל יינות היקב כשרים. יינות היקב הנמכרים בארץ אינם מבושלים. יינות היקב המיוצאים לארצות הברית ומיועדים לשוק הכשר, כן מבושלים. יקב טברנקל עם 2 יינות הדגל "בצלאל" קברנה סוביניון 2017 ו – "קטורת" בלנד 2017, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ"א.

יקב טברנקל יין הדגל "בצלאל" קברנה סוביניון 2017

רשמי טעימה שלי: צבע, ארגמן עמוק וגוונים סגולים בהירים. באף, ארומה פרחונית של סיגליות ואבקת קקאו מרירה, דומדמניות מתובלות, טבק ועשבי תיבול יבשים, "מזנקים" מהכוס עם תווים מורכבים של עלי דפנה בשלים. ניחוחות קאסיס כהים, קושרים את הזר המורכב והמזמין הזה. בחך, גוף מלא, עשיר, עגול. קטיפתי. טאנינים בשלים ועדינים להפליא, הם סימן ההיכר של היין הזה. יין בנוי היטב עם "עמוד שדרה גבר גבר" של קברנה סוביניון, תקיף ומתמיד בחך. מרקם יפה, עגול, גמיש ומלוטש, עם טעמים של שזיפים בשלים, דובדבנים כהים, תות וקאסיס, הם עזים וגורמים לחוויה מעוררת פה, ארוכה ומתגמלת ללא מאמץ. הסיומת ארוכה. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

זן ענבים: קברנה סוביניון

כרמים: רמת הגולן

אלכוהול: 14%

תהליך עשייה: ענבי הקברנה סוביניון מהם הופק היין נבצרו בבציר ידני בכרמי היקב במושב שעל ברמת הגולן. מיץ הענבים עבר תסיסה אלכוהולית במיכלי נירוסטה, בטמפרטורה של 25-28 מעלות, תוך קיום משטר דלסטאז' (ניקוז והחזרה) יומי. מיץ ראשוני בלבד שימש בייצור היין הזה.

התיישנות: היין התבגר במשך 20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בעל צפיפות גבוהה (50% חדשות ו-50% בנות שנה אחת) ועוד כ-12 חודשים בבקבוק במרתפי היקב בטרם יצא לשוק.

לפני ביקבוק היין עבר סינון עדין ביותר, אשר הותיר אותו עשיר בטעמיו הטבעיים.

רשמי טעימה מטעם היקב: בוקה נמרץ של שזיפים אדומים, פירות יער שחורים, וניל ורמזים למנטה ואיקליפטוס. יין בעל מבנה רב רושם, איזון נפלא, חמיצות נהדרת וטאנינים בשלים ועסיסיים. גוף מלא בעל נוכחות מופגנת אך אלגנטית עם סיומת ארוכה, מלאת תוכן ואופי. היין יספק שתייה מהנה ואיכותית ביותר עכשיו וימשיך להתפתח ולהתרחב בבקבוק בחמש עד שש השנים הבאות ומעבר להן.

הצעת הגשה מטעם היקב: הנתח הראשון שקופץ לנו לראש הוא צלעות. כבש או בקר, עם רצועה עבה של שומן לאורכן, מתובלות בנדיבות. אפשר כמובן גם נתחים שמנים ועסיסיים אחרים. מהאגף החלבי מומלץ לבחור גבינות בשלות חריפות במידה כדי ללוות את הקברנה המשובח והמוקפד הזה.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

כשרות: בד"צ איגוד רבנים U P כשר לפסח לא מבושל שומרים שמיטה כהלכתה

מחיר מומלץ לצרכן: 199 ₪.

יקב טברנקל יין הדגל "קטורת" בלנד 2017

רשמי טעימה שלי: צבע, סגול בגוון נופך עמוק וכהה. באף, פירות כחולים ושחורים, מליחות מסוימת, אגוזים קלויים, אספרסו חזק, ליבת קאסיס, אוכמניות כחולות, בתוספת מעטפת של עופרת עיפרון. בחך, טעמים אקספרסיביים מלאי פה, של פטל, אוכמניות, דומדמניות שחורות, פלפל שחור,תיבול עשבוני ושזיפים חמים. אמצע גוף בינוני נוטה למלא. מרקם עם טאנינים קטיפתיים, הגימור חלק וקטיפתי. יופי של יין.

סוג היין: אדום יבש

זני ענבים: בלנד של קברנה סוביניון (41%), סירה (33%) ופטי ורדו (26%)

כרמים: גליל עליון ורמת הגולן

אלכוהול: 14.5%

תהליך עשייה: הענבים מהם הופק היין נבצרו בבציר ידני בכרמים מובחרים של היקב בגליל העליון וברמת הגולן. מיץ הענבים עבר תסיסה אלכוהולית במיכלי נירוסטה, בטמפרטורה של 25-28 מעלות, תוך קיום משטר דלסטאז' (ניקוז והחזרה) יומי. מיץ ראשוני בלבד שימש בייצור היין הזה.

התיישנות: היין התבגר במשך 20 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי בעל צפיפות גבוהה (50% חדשות ו-50% בנות שנה אחת) ועוד כ-12 חודשים בבקבוק במרתפי היקב בטרם יצא לשוק. לפני ביקבוק היין עבר סינון עדין ביותר, אשר הותיר אותו עשיר בטעמיו הטבעיים.

רשמי טעימה מטעם היקב: פירות יער אדומים בשלים, עלי טבק יבשים, עקבות אלגנטיים של אלון צרפתי, פרחוניות עדינה וחמיצות חיונית – באיזון נפלא. יין בעל גוף מלא ומרקם משיי, עם נוכחות רבת רושם למן ראשית הלגימה ועד לסיומת המתמשכת. בלנד מורכב ומלוטש, גדול מסך חלקיו, אשר יספק שתייה מהנה ואיכותית ביותר עכשיו וימשיך להתפתח ולהתרחב בבקבוק בחמש עד שש השנים הבאות ומעבר להן.

הצעת הגשה: יין חגיגי, בעל יכולת להתאים עצמו למגוון רחב של מנות, אשר יהפוך כל ארוחת גורמה לחוויה קולינרית של ממש. ואם אינכם המארחים, הביאו אותו אתכם כמתנה האולטימטיבית לשוחרי יין וקולינריה.

טמפרטורת הגשה מומלצת:  16°-18°C

כשרות: בד"צ איגוד רבנים U P כשר לפסח לא מבושל שומרים שמיטה כהלכתה

מחיר מומלץ לצרכן: 199 ₪.

את יינות היקב תמצאו בחנויות נבחרות בירושלים, תל אביב וחיפה וישירות מהיקב עם משלוח עד הבית ללא עלות. 

יקב טברנקל TABERNACLE

  25150 Lot 28, Tzuriel

[email protected]

048880622

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top