חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טברנקל משיק, רזרב, רוזה 2019

יקב טברנקל TABERNACLE ( פירוש השם: "המישכן", "אוהל המועד", מקום הפולחן של בני ישראל בזמן נדודיהם במידבר) ) ממוקם במושב צוריאל בגליל העליון. היקב נטוע באדמה עשירה ושואב מאמונה נצחית בבורא עולם. החיבור העמוק של בעליו לארץ ישראל זורם בזמורות גפניו ומניע את מאמצי אנשיו לייצר יינות ישראלים שהם תבנית נוף מולדתם. לאחרונה, צדה עיני בדיווח על יין של היקב, ומכאן התעוררה בחיכי התעניינות ביקב וביינותיו והדרך אל טעימה של חלק מיינות היקב התקצרה עבורי. הבציר הראשון של היקב היה ב 2017. כיום, היקב מייצר כ-30 אלף בקבוקים מבציר 2017 ו-2018 וב-2019 נפח הייצור עתיד היה לגדול לכ-80 אלף בקבוקים. היינן היועץ של היקב הוא איתי להט.  היינן של היקב (ואני משוכנע שלא מעט מכירים), הוא יוסי אייזיקוביץ', לשעבר "יקב המצודה". לפני כשנתיים, היקב נרכש ונוסד על ידי שני משקיעים יהודים אמריקאים. היקב מייצר יינות איכות אדומים, מכרמי הגליל העליון ורמת הגולן. ליקב שתי סדרות: סדרת "רזרב" אשר כוללת: קברנה סוביניון זני, סירה זני ובלנד של מרלו וסירה, מחיר יינות הסדרה בשוק הוא כ-99 ש"ח לבקבוק. מעל לסדרת הרזרב נמצאת סדרת "בצלאל", שהנה הסדרה הגבוהה של היקב והיא כוללת קברנה סוביניון זני ובלנד שנקרא "קטורת" המורכב מקברנה, סירה ופטי ורדו. מחיר יינות סדרת בצלאל בשוק נע בין 180 ל-200 ש"ח לבקבוק. כל יינות היקב כשרים. יינות היקב הנמכרים בארץ אינם מבושלים. יינות היקב המיוצאים לארצות הברית ומיועדים לשוק הכשר, כן מבושלים. מבציר 2019 ייצר היקב גם יין רוזה, שיצא לאחרונה לשוק והפך להיות כך מספרים, סוג של "באזזז" מבוקש, בקרב צרכני היין. כאן גם נפלה בחיכי ההחלטה לשים ידי על היין חרף הביקוש המוגבר ולהביא בפניכם את רשמיי.

יקב טברנקל רזרב, רוזה 2019

רשמי טעימה שלי: צבע, סלמון חיוור, עם שוליים בהירים ובוהקים בצלילותם. באף, ניחוחות מפתים של תפוז דם, תות שדה ותות בר, מובילים לתווים של אבטיח עסיסי, עם עשב טרי ואופי פרי בהיר. דובדבן ואפרסק, על החך המעוגל. טעמים אלה, "רוקדים" על פני החיך ויוצרים "תחושת פה שובבה" וחיננית. החומציות המושלמת של היין, מעניקה גימור נקי, פריך ומרענן, הנמשך עם רמזים עדינים של אפרסק לבן טרי.

סוג היין: רוזה יבש

זן ענבים: קברנה סוביניון

כרמים: גליל עליון

תהליך עשיית היין: רוזה 2019 מבית יקב טברנקל הופק מענבי קברנה סוביניון מכרמי היקב בפאתי קיבוץ יפתח בגליל העליון. הענבים טופחו בחלקת כרם ייעודית לייצור רוזה, זכו לחשיפה מבוקרת לשמש ונבצרו מוקדם עם רמות סוכר נמוכות וחמיצות גבוהה, באופן יחסי. היין קיבל את צבעו הורוד בהיר הייחודי בעקבות מגע קצר, בן 3-4 שעות, של מיץ הענבים עם הקליפות. התירוש תסס בטמפרטורה נמוכה ועבר סינון קפדני בטרם בוקבק.

רשמי טעימה מטעם היקב: ליין ארומות רעננות ומפתות, אשר רומזות לאפרסק לבן ופירות הדר עסיסיים. על החיך גוף קל עד בינוני, מרקם משיי, קשת רחבה של טעמי פרי, הדריים וטרופיים בכפיפה אחת, וחמיצות חיונית נפלאה. הסיומת של היין עשירה בתוכן, מאוזנת מאד, אלגנטית ומלווה בתחושת רעננות שקוראת לחזור אל הלגימה הבאה.

הצעת הגשה: אופיו העשיר והרענן של הרוזה הייחודי הזה מקנה לו את היכולת ללוות ארוחה דשנה. דגים ברטבים עשירים, עוף צלוי ומגוון מנות אסייאתיות מסורתיות יוחמאו עד מאוד מנוכחותו לצידם. כמובן שגם בפני עצמו, או לצד מגש פירות עסיסיים וגבינות בשלות, היין יבלוט בעושרו וברעננותו ויספק חווית שתייה נפלאה.

אלכוהול: 13%

מחיר מומלץ לצרכן: 79 ₪.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10°-7°C

כשרות: כשר לפסח לא מבושל. בד"צ איגוד רבנים

את יינות היקב תמצאו בחנויות נבחרות בירושלים, תל אביב וחיפה וישירות מהיקב עם משלוח עד הבית ללא עלות. 

יקב טברנקל TABERNACLE

  25150 Lot 28, Tzuriel

[email protected]

048880622

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top