חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אלן טלמור – סדנת הכנת נקניקיות טריות – חוויה עשירה של טעמים של עוד

לפני ימים אחדים, הייתה לי הזכות והכבוד להשתתף בסדנה ביתית להכנת נקניקיות טריות באטליה של השרקוטרי אלן טלמור. זהו לי, המפגש השלישי עם אלן טלמור כשבכל מפגש אני רושם לעצמי חוויה ענקית עם המון טעם של עוד. במפגש הראשון שלנו שנים אחורה, נפגשתי עם אלן בבית המלאכה שלו בראשון לציון שם בבניין תעשייה שבקומה הראשונה שלו מפעל לעיבוד בשר ובקומה השנייה שלו אלן מייצר את תוצרתו שהיא פרטית לחלוטין אבל נגזרת של המפעל בטריות, באיכות, ובנגישות המיידית לבשר.
המפגש השני שלנו, היה לפני מספר שבועות, בערב חווייתי עשיר של יין ונקניקים שערכה חנות רשת "דרך היין" שבצומת סביון, עת נפגשתי עם אלן סביב שולחן של מוזמנים לטעימת יינות, פטה כבד, ונקניקים יבשים, עם הסברים של אלן על יסודות ומהות ה"שרקוטרי".
המפגש השלישי שלי עם אלן, היה כאמור בסדנה הביתית להכנת נקניקיות טריות, עת התקבצה לה סביב שולחן קבוצה קטנה ואינטימית של אישה 1 ו- 7 גברים, לשמוע, להתרשם וללמוד מקרוב והכי חשוב לטעום, נקניקים יבשים, ונקניקיות טריות בייצור ביתי.

אפתח ואומר, שאם חובבי בשר אתם, נשים וגברים כאחד, ואם אתם אוהבים לאכול נקניקיות ואי פעם עלתה בראשכם המחשבה ליצור אותם גם בעצמכם, הסדנה הזו היא חובה בעבורכם, אבל היא בפירוש גם נחשבת בגדר מתנה ייחודית ומיוחדת לבת או לבן הזוג, לחבר, לאבא, או לכל מי שבא לכם. ואם תשאלו אותי, קבוצה קטנה של חברות וחברים שלא תעלה על 10 אישה ואיש יחדיו, יכולה להפוך את הערב הזה עם אלן טלמור למשהו, שלא תשכחו הרבה זמן. הסדנה של אלן, היא בראש ובראשונה, אירוח אותו ניתן לכנות לארג'. כי אלן מפנק במבחר ושלל נקניקים יבשים, פותח פחיות בירות קרות, ובקבוקי יין, על השולחן תמצאו ירקות כבושים, וסוגי סלטים טעימים המלווים את הסדנה. ואתם אוכלים את מה שאתם יחד לומדים ועושים, וגם יוצאים הביתה בחלוקה שווה בין כל המשתתפים בכל מה שנשאר. ואתם תאמינו לי, אין מצב שאתם יוצאים מכאן רעבים.

מי זה הרבה זמן, זה גירד לי באצבעות לעשות בבית בעצמי נקניקיות. הדבר הראשון שהרתיע אותי וזה הכי טבעי שבעולם, זה חוסר הידיעה ולבטח גם היעדר הניסיון. הדבר השני, זה כמובן הציוד. אז קראתי קצת באינטרנט והייתי כמעט על סף רכישה של התקן ייעודי המתחבר לקיטצ'ן-אייד הביתי, אבל אז באה הסדנה של אלן טלמור, שהאירה את עיני ופקחה את אוזניי וגירתה עד כלות את בני מעיי.

אוסיף ואומר, ואתם יודעים מה? זה לגמרי לא קשה. ואם אתם מבינים את הקונספט, ורכשתם לעצמכם את הציוד להכנה, את החומרים הנלווים וכמובן את הידע והניסיון והפרודוקטים הכי טריים ואיכותיים, ההצלחה היא כמעט אצלכם ביד.

ללא מעט אנשים יש מן סוג של דיעה שלילית על נקניקיות. במיוחד על אלה התעשייתיות. קיימת איזו שהיא הנחה שאינני יודע מי יצר אותה ומהו מקורה, שבתוך הנקניקיות המתועשות תמצאו "הכול" חוץ מבשר, והכוונה כאן היא על דרך השלילה של אותם חלקים נחותים בבקר או בעוף הכוללים שומן ונוצות, תבלינים וחומרי טעם וריח ושימור והשד יודע מה, ומכאן הרתיעה שהיא די מובנת ויש האומרים ש"התעשייה היא שהרגה את המוצר הזה".

אבל, אילו הייתם יודעים, רוצה לומר רואים במו עינכם, ואחר כך גם אפילו עושים בעצמכם, נקניקיות שהן כולן על טהרת תכולה איכותית של בשר, שומן, תבלינים, מים קרים, ומעטפת העשויה ממעי טבעי הבא מן החי, או מחומר סינטטי העשוי מקולגן, שהוא אכיל לחלוטין, לא הייתם אוכלים? ונהנים? והרבה? וגם מבקשים עוד ועוד.

אבל, ברשותכם, עוד פעם, תעצרו ולו רק לרגע את ההתלהבות. כי לכו ותאמינו שכבר 7 שנים, אלן טלמור מעביר את הסדנאות האלה. וזה אומר בחישוב פשוט שאם בכל סדנה במתכונת שבכל פעם לוקחת חלק קבוצה בת 10 משתתפים, אזי שב-7- השנים האחרונות לקחו חלק כ- 3,000 איש כשבתוכם גם בעלי מקצוע והשאר אנשים כמוני וכמוכם. ואני שומע מאלן שהוא מבקש קצת הפוגה מהסדנאות על מנת להתפנות לדברים אחרים ולפיתוח רעיונות המקננות בראשו. אבל תשמעו לי, תלחצו עליו, תגידו לו שאתם באים, ולא נראה לי שהוא ידחה אתכם כי לפי מה שהבנתי הוא לא עוצר שור בדישו הוא הופך אותו לנקניק ונקניקיות.

ברוב הנקניקיות שאתם אוכלים, וככה גם עושים אותם, יש תכולה של כ- 30% שומן. שהופך ממוצק לנוזל בטמפרטורה חמה. נתח של בשר ללא שומן, תוכלו לאכול אותי חי למשל כסטייק טרטר. אם נשים אותו על האש, עד רמת עשייה של מדיום, עוד נוכל ליהנות ממנו. אבל, ברגע שיעלה מעל לרמת עשייה זו, הוא יהפוך ליבש, ואנחנו כבר לא נוכל ליהנות ממנו. תוספת השומן לבשר מעבירה את הטעם הכי טוב. היא זו שמעניקה לבשר את העסיסיות שבו. זה החיוך שאתם מעלים על הפנים בעת האכילה. לכל בן אדם יש גבול הן בריאותי והן מבחינת היכולת כמה שומן הוא יכול לאכול וזה לגמרי לא קשור לגודלו הפיזי של האדם, אלא לתחושה של מלאות וחוסר נוחות הנובעת מאכילת עודף שומן, אבל בלי זה, זה פשוט לא ילך.

הנקניקיות הפשוטות הן הכי מודרניות. והן דורשות קירור. הן עשויות מתכולת בשר טחון מתובל בתוספת של כ- 30% שומן, המוכנסות לתוך מעי והן מוכנות לעבודה הווה אומר לשים אותם על הגריל, או המחבת, או להקפיא אותם, אבל הן לא עוברות שום תהליך של שימור או עישון או בישול, חיבור של בשר, שומן ומים כשהטריות כאן ותכולת חומרי הגלם והרכבם הן מילת המפתח.

רוצים להשתתף בסדנה אצל אלן? 050-7286677

מספר המקומות מוגבל לעד 10 משתתפים בכל סדנה

להרשמה, שלחו הודעה ל [email protected] והם יחזרו אליכם טלפונית או בדוא"ל

היכנסו לדף הפייסבוק שלהם:

https://www.facebook.com/Alan.Talmor.Atelier

רוצים לטעום מהנקניקיות של אלן עד לביתכם? (גוש דן)

תתרשמו מקטלוג המוצרים

להזמנות ומשלוחים – תדברו עם ניסים יצחק 0507489997 שותפו של אלן

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top