חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב יתיר – מיקבי הבוטיק המובילים של ישראל – ממשיך להצליח באירופה יקב הבוטיק הישראלי הציג את היינות המובילים הר עמשא, נחל יתיר ויער יתיר, באירוע יוקרתי בפריז

יקב יתיר, מיקבי הבוטיק המובילים בישראל, מסמן עוד נקודת ציון משמעותית בשווקים בחו"ל: חודשים ספורים אחרי הרחבת פעילות היקב בשוק האמריקאי, יקב יתיר הציג באחד מאירועי היין היוקרתיים באירופה, La Grappe en Bouteilles, את שלושת הסדרות המובילות של היקב: הר עמשא, נחל יתיר ויין הדגל יער יתיר.
בתערוכה הפריזאית מתקיים אירוע טעימות יין המיועד לייננים מקוצועיים וקניינים איכותיים וההצגה בתערוכה נשענת על ההכרה באיכויות של יינות יתיר אשר עומדים עומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר של יינות הנחשבים באירופה.

"מדובר באירוע טעימות מיוחד בעל סנדרט עולמי", אמרה אתי אדרי מנהלת היצוא של היקב. "בכוונתנו להרחיב את הפעילות שלנו גם בשוק האירופי והתערוכה היוקרתית בפריז מהווה צעד משמעותי לקראת חשיפה חשובה לקהלים חדשים באירופה ובצרפת בפרט, שם מחפשים להכיר טעמים ייחודיים חדשים. זו זכות גדולה עבורנו להציג עוד צד מעניין, מיוחד ושונה של ישראל".

יקב יתיר הר עמשא לבן 2017
יין לבן שממשיך את דרכו של הוויוניה, אליו נוספו שני זנים חדשים באזורנו – שנין בלאן ורוסאן. היינות תססו והתבגרו בנפרד בשילוב של מכלי נירוסטה, חביות עץ בנות 500 ליטר, ואמפורות בטון. לאחר 5 חודשי התבגרות אוחדו היינות הנבחרים. הוויוניה תרם ניחוחות נקטרינה וחבוש, השנין בלאן הוסיף ריחות תפוח ירוק ואגס יפני, והרוסאן העניק חוט שדרה טאני המאזן את הפירותיות הניכרת של היין.
יתיר הר עמשא לבן 2017: היין מורכב מ- 52% ויוניה, 33% שנין בלאן, 15% רוסאן, שנבצרו ממספר חלקות ביער יתיר בגובה 680 עד 780 מטר.

מחיר מומלץ לצרכן – 100 ₪.

יקב יתיר נחל יתיר 2016
ביין אדום זה שואף היקב לבטא באופן הטהור ביותר את הפרי האזורי. הזן המרכזי הוא סירה(76%), המייצר יינות אדומים המאזנים טעמי פטל אדום עם רעננות ואלגנטיות טבעית.
תהליך הכנת היין כלל תסיסה במכלי עץ/בטון פתוחים, חלקם עם אשכולות שלמים לטובת הגברת האוורור והיציבות התרמית אשר יוצרת תסיסה נקיה.
האשכולות השלמים נועדו ליצירת מורכבות ועידון הפרי. היין התיישן במשך שנה במכלי עץ גדולים (3800-5400 ליטר) שמעגלים את היין בלי להשרות טעמי אלון, והושאר ביקב עוד כשנתיים להתיישנות בבקבוק. צבעו ארגמני, ניחן בארומה המזכירה דובדבן שחור, קאסיס ושקדים קלויים.

מחיר מומלץ לצרכן – 150 ₪.

יקב יתיר יער יתיר 2015
"יער יתיר" הפך להיות אחד מיינות הפרימיום, המובילים בארץ וקיבל במהלך עשרה בצירים ברציפות, ציון של 90 נקודות ומעלה ממגזין Wine Advocate של מבקר היין הנחשב, רוברט פרקר.
היין מורכב מ- 60% קברנה סוביניון, 30% פטי ורדו, 10% קברנה פרנק. הרכב הזנים משתנה משנה לשנה בהתאם לאופי הבציר ובמטרה להבליט את האופי "היתירי" ומיוחדות האזור וכרמיו. הענבים נבצרו ממספר חלקות ביער יתיר בגובה 650 עד 900 מטר, שהניבו את היינות האיכותיים ביותר בשנת הבציר הנתונה.
ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות.

מחיר מומלץ לצרכן – 250 ₪

אודות יקב יתיר
יקב יתיר הציג את בציר 2016 של "נחל יתיר" ואת יתיר הר עמשא לבן 2017, היינות החדשים מצטרפים לרשימה מעוטרת של יינות היקב האיכותי, הכוללת את יתיר הר עמשא אדום (הנמכר מבין יינות היקב), יתיר רוזה, יתיר פטי ורדו, ויין הדגל – יער יתיר.
יקב יתיר, השוכן בחבל יתיר שבהרי יהודה הגבוהים והדרומיים הנושקים למדבר, הפך עם השנים לסמל האזור, בזכות יינות האיכות שהוא מנפיק מידי בציר. היקב, שהוקם בשנת 2000, זוכה בקביעות לתשבחות בארץ ובעולם. יקב יתיר הציב לעצמו כמטרה להדגיש את הייחודיות האזורית ביינותיו – אותו אופי 'יתירי' שעליו גאוותם של אנשי היקב, שבא מכרמים הנטועים בגובה רב באדמת גיר חרסיתי, ומאקלים ספר מדברי יבש וקר בלילה, היוצרים אזור גידול (טרואר) מאוד מיוחד.
היקב מייצר כ-150,000 בקבוקים בשנה, תוך שימוש בטכנולוגיה מתקדמת. היינות עטורי הפרסים של יתיר זוכים בעקביות לשבחים מעל הבמה הבינלאומית כולל ציון של 90 נקודות ומעלה מטעם Wine Advocate במשך תשע העונות האחרונות.

יקב יתיר

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top