חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אבות הגסטרונומיה הישראלית נפגשים ל-2 ערבים חד-פעמיים 22-23-12-2019! היינן אלי בן זקן מיקב קסטל, מתארח עם יינותיו במסעדת השף חיים כהן "יפו תל-אביב"!

בערבי הנר הראשון והנר השני של חנוכה (ראשון-שני 22-23/12), יארח השף חיים כהן במסעדתו "יפו תל-אביב" את היינן המוערך אלי בן-זקן עם יינות מתיישנים של יקב קסטל.
למעלה מ-20 שנים חלפו מאז שפגשו זה את זה לראשונה, אבות הגסטרונומיה הישראלית שהם ממייסדי הקולינאריה העילית בארץ ועד היום מובילים אותה: שף חיים כהן שפתח בשנת 1985 את מסעדתו הראשונה "קרן", והיינן אלי בן-זקן שנטע בשנת 1988 את הכרם הראשון בחצר ביתו. כעת, הם נפגשים שוב ב-2 ערבים חד-פעמיים שיחברו בין מנות הדגל של מסעדת "יפו-תל אביב" לבין היינות המתיישנים של יקב "קסטל". הערבים יתקיימו בימי ראשון-שני 22-23/12, נר ראשון ונר שני של חנוכה.

בין היינות המתיישנים והמגנומים של יקב "קסטל" שיוגשו בערב:
Castel C 2012 (שרדונה)- 325 ש"ח לבקבוק
מגנום Castel C 2013 (שרדונה)- 475 ש"ח לבקבוק
Petit Castel 2003 (פטי קסטל)- 100 ש"ח לכוס, 375 ש"ח לבקבוק
Grand Vin 1999 (גראן וין)- 675 ש"ח לבקבוק
 Grand Vin 2002 (גראן וין)- 700 ש"ח לבקבוק
 מגנום Grand Vin 2013 (גראן וין)- 700 ש"ח לבקבוק

בין המנות הבולטות בתפריט "יפו תל-אביב":
שישברק- כיסוני בצק במילוי לאבנה, זעתר טרי על רוטב יוגורט חם
טורטליני תפוח-אדמה- דגים כבושים במלח וחמאת חזרת
בורקס סרטנים של "קרן"
גירוס שפונדרה טלה- צלויה על חציל אפוי, יוגורט וקרם עגבניות
קנלוני ברווז – בציר בצלים סגולים וסופריטו ארטישוק
לברק שלם- חמאת עגבניות, שום, מרווה ויין לבן
אורז ים- מחבת אורז ופירות ים מהטאבון
צלעות טלה- "עלי אנזק" ולחמעג'ון

ערב יינות מתיישנים של יקב קסטל

במסעדת "יפו תל-אביב"

יש להזמין מקומות מראש בטלפון המסעדה: 03-6249249

אודות יקב קסטל
יקב קסטל השוכן במושב יד-השמונה הינו יקב משפחתי בבעלות משפחת בן זקן. סיפור הקמתו החל בשנת 1988, עם חלקת הכרם הראשונה ברמת רזיאל. כך, הפכה המשפחה לחלוצת אזור הרי יהודה, ליד ירושלים, המחדשת את המסורת העתיקה. כיום, היקב מייצר כ-350 אלף בקבוקי יין מדי שנה ומייצא 35% מהיינות ל-22 מדינות ברחבי העולם, והיינות זוכים במשך שנים רבות לביקורות מצוינות בארץ ובעולם (רוברט פרקר, Hugh Johnson, מבקר היין האנגלי, העניק ארבעה כוכבים ליקב, ואף בחר ב-Grand Vin לאחד מ-200 היינות האהובים עליו, מגזין היין הבריטי 'Decanter' בחר את היקב כאחד ממאה היקבים הטובים בעולם ועוד). יתרה מכך, לפני כחמש שנים זכה בן זקן בתואר האבירות הצרפתי על פועלו בתחום היין בישראל וברחבי העולם.
כרמי היקב נטועים באדמת טרה רוסה, טיט ואבן גיר מנוקזת היטב ושוכנים במיקרו-אקלים ייחודי לאזור. הגפנים גדלות בצפיפות רבה ומניבות יבולים קטנים ואיכותיים הנבצרים ידנית ואילו היינות מתיישנים בחביות עץ אלון צרפתיות מובחרות לתקופה של עד שנתיים.

קרדיט תמונה: רון שלף

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top