חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב טריו – יום של חוויה, למידה, טעימה, ארוחת מלכים ומואי כיף חיים, עם מארחים שהם חברים

רבים אולי אינם יודעים, אבל את אהבתי והחיבור שלי לעולם היין, אני חייב למשפחת שקד. הייתה זו חנות היין של רשת החנויות (היום) "דרך היין" באור יהודה, שמשכה אותי אליה כמו דוב אל דבש, ואיך חיכיתי בגרון צמא ובכליון עיניים, ליום שישי שיגיע, ואז אני מגיע לטעום שם יין, ולהכיר אנשים ולימים חברים, יינות וייננים, ובכלל את עולם היין. לימים, לקחתי חלק בלא מעט הדרכות וטעימות יין, תחת קורת הגג של חנויות "דרך היין", כשלא אחת, את הטעימה המודרכת, מעביר בידע רב, טל או קובי שקד, או איזה אורח V.I.P שהגיע מאיזה יקב מפורסם בעולם היין. משפחת שקד, היא מארחת למופת. אבל בראש ובראשונה, היא משפחה שאבותיה, אחיה, בניה, דודיה ואחייניה, נולדו ושתו ובעורקיהם זורם לא דם אלא יין, ידע, ואהבת הבריות, וחיבור ענק נכון וטוב, ליין.

מה נכון יותר ופשוט יותר או מתבקש יותר שאלה האחרונים, גם יעשו יין. יין משלהם. אז צאו מנקודת ההנחה, שלא בלעשות כסף מדובר, ואם תלכו היום ללמוד ותשתתפו בקורס לעשיית יין, תבינו מהר מאוד שלדעת לעשות יין זה נפלא, אבל להקים יקב, לעשות ממנו כסף וגם לחיות ממנו, זה פשוט נורא. כי החוכמה היא לעשות יין שיהיה טוב היא חוכמה די ידועה, קחו לכם פרי טוב, המגיע מטרואר מצויין, תשקיעו בעבודת הכרמים השקעה והקפדה של דילול וחשיפה ובחירתן של חלקות ובציר במועד, עשו את עבודת הויניפקציה באופן יסודי, הגייני, תוך מעקב מוקפד, תנו לו ליין להתפתח ולהיעשות במיכלים מקוררים תחת השגחה וייצוב, או הכניסו לחביות יין איכותיות להתיישנות ולהשתבחות, תמצאו איזה סיפור שיתנוסס על התוויות, תנו לו ליין שם, ותקבעו בו מחיר והרי לכם יין. אבל חוכמה שהיא הרבה יותר ידועה, שאת היין שעשיתם, טוב ככל שיהיה, צריך גם למכור, ואם היין שעשיתם לא נמכר, בכיס שלכם שממילא התרוקן בהשקעה, עכשיו גם נוצר חור.

אז בני משפחת שקד קובי הבן של אלי (מנהל דרך היין ברחוב החשמונאים) שהוא מנהל היבוא, וטל הבן של אורי( מנכ"ל "שקד" ו"דרך היין") שהוא מנהל השיווק, ואורן אחיו של טל בנו של אורי שהוא מנהל השוק המקומי ואיש הקשר מול היקב, הלכו והקימו יקב, כדי ללמוד מקרוב, כדי להבין, מה עושים עם ענבים, ומתי אותם בוצרים, ואיפה אותם מגדלים, ואיך את הבציר משנעים, ואיפה את המיכלים ממקמים, ואיך מתסיסים, ואיך מיישנים, ומתי מבקבקים, ואיזה שם ליין נותנים, ובאיזה כמויות ייצור מדברים, ובאיזה מחיר מוכרים? ולו בכדי להבין, על מה כולם בעצם מדברים.

במושב רמות נפתלי בגליל העליון, יש איש אחד, שקוראים לו יצחק כהן איש נורא נחמד. לאיש הזה יש יקב נהדר. קוראים לו "יקב רמות נפתלי", ולאיש הצנוע והמקסים הזה, יש ציוד ביקב שהוא פאר הטכנולוגיות והמיכון, הכול שם מאוד מקצועי, ומאוד מסודר מוקפד ונקי, והאיש הזה יצחק כהן, מעניק את ציודו החדיש ואת שירותיו ואת חסות קורת היקב למספר יקבים ביישוב, והאיש הזה יצחק כהן, מחובר למשפחת שקד, חיבור של שנים ויינותיו נמצאים על מדפי חנויות "דרך היין", שם הם נמכרים.

וכאן, צריך לעשות הפסקה קטנה בסיפור, ולחזור אחורה להולדתו של יקב טריו. בשנת 2006, כשרק החל נרקם החלום והרעיון מבקש לתפוס לו אחיזה ומקום, החליטו 2 אחים טל ואורן וקובי בן דודם לעשות יקב ומרתף הבית של אורי אביהם של טל ואורן תוך מאמץ לנצל עד למידת הכי אפשר, כל פינה של מקום.

הם הביאו ציוד משוכלל וחביות של עץ ויצאו לבציר הראשון של יקב שהוא מימוש של חלום במינימום שטח ומקום. את הענבים הם הביאו מאזור הרי ירושלים, שמועות עקשניות דאז, ידעו לספר שהענבים של יקב צורעה ויקב טריו, מגיעים מאותם הכרמים. את היין ליווה אורן שקד שסיים לימודי יין במכללת רמת גן ומאחוריו נרשמו התנסויות ביקבים בצרפת ואיטליה והם יצאו עם יינות בכמה סדרות: Spirit of Trio שהייתה סדרה שמטרה לבנות יינות קלים מהרכב זנים משתנה משנה לשנה אשר ישקפו את רוח היקב ביינות פירותיים, הרמוניים ומאוזנים. Spirit of Jerusalem Heights וכאן בא יין בלנד שהיה בו כבר פוטנציאל להתיישנות.  Trio Secret בסדרת יינות זו, ביקשו השלושה ליצור יינות בעלי פוטנציאל התיישנות, עשירים ומרוכזים בפרי עשויים מענבים המגיעים מחלקות נבחרות וגם כאן התכנית הייתה ליצור יינות עם הרכב זנים משתנה מבציר לבציר. רק שמרתף הבית ברמת חן החל להיות קטן וצפוף על התפתחות היקב, השלושה מצאו עצמם מתעסקים ביקב כל ימי השבוע לרבות עבודה בשבתות, עד שהאימא של אורן וטל החלה מואסת וכועסת על עיסוקם של הילדים במרתף ביתה, ביינות ובבקבוקים, במקום במשפחה ובילדים.

ואז, החלו בני המשפחה, מחפשים להם פינה לעשות בה יין ולפתח את היקב ומה נכון יותר היה מאשר לחבר את יקב טריו עם מישכן היקב של יצחק כהן ברמות נפתלי, להביא לכאן יינן בית, ציוד הכי חדיש, מיכלי תסיסה וקירור, חביות ומיכלי פלסטיק ייחודיים, ולעשות יקב שעושה יין מוקפד, איכותי, בעל שם, והכי חשוב, גם מוכר ואת שמו ופרסומו גם בפרסים בינלאומיים  נחשבים ויוקרתיים הוא מעטר. 

היינן הנו עלם חמודות צעיר ומקסים בשם עמית טולדו. עמית תופס את מקומו של יותם שרון ששימש יועץ/יינן ביקב. עמית סיים לימודי ייננות באוניברסיטה של פירנצה, הוא עבד במונטופליצ'יאנו ובפריולי, משם עשה את דרכו לניו זילנד כאן עבד ביקב קלאודי ביי, ואחר כך עבד והמשיך להתמחות בצרפת בשמפיין.

ואז דרך אחותו שמכירה את קובי שקד מנעוריה, נוצר חיבור של היכרות ועמית הפך להיות יינן היקב. על כתפיו, הוא לקח אחריות להיות היינן של שני יקבים תחת קורת הגג של יצחק כהן. יקב טריו של משפחת שקד ויקב אבידן של משפחת אבידן. כשביקב טריו הוא מוביל מהלכים בסיוע של המיכון והציוד של היקב ובעזרתם והכוונתם של בני משפחת שקד בעיקר אורן אבל גם קובי וטל וביקב אבידן בהכוונה ובעזרתם של שלמה ושירה אבידן. לאלו מכם שירימו אולי גבה הכיצד יינן אחד תחת אותה קורת גג עושה יין לשני יקבים שונים, ההסבר הוא פשוט, אלה לא אותם כרמים, אלה לא אותם זנים, ואלה לא אותה יד מכוונת קו ורוח ייננית של הבעלים. היקב כאמור עושה שימוש בחביות רגילות אך גם בחביות בנות 1000 ליטר, כמו כן עושה היקב שימוש בפלקס קיוב ( מיכלי פלסטיק חדשניים מודרניים וייחודיים שפותחו במקור באוסטרליה ) כדי לשמור על הפרי ומאפייניי אזור הגידול.

ואלה הם יינות הטעימה של יקב טריו, יינות טעימים, מוקפדים, ועשויים היטב.

יקב טריו "ספיריט" גליל לבן 2014

אלכוהול : 14%

הרכב : 100% סוביניון בלאן

כרמים : מקורו של יין זה בכרם סוביניון, בוגר ומעוט יבול, בכרם בן זמרה שבמרום הגליל. בציר ידני ומוקפד ותסיסה קרה במיכלים וחביות ניטרליות יצרו יין רענן ועשיר בארומות אופייניות לזן זה, עם משנה עומק ומורכבות.

מחיר מומלץ לצרכן: 75 ש"ח

.

.

.

"ספיריט" גליל רוזה 2014

אלכוהול : 14%

הרכב : 83% גרנאש, 17% סירה

כרמים : הגרנאש מגיע מעמק יזרעאל הסירה מנוב שברמת הגולן.

ייננות : הגרנאש נבצר מוקדם יחסית והופרד מקליפתו לאחר מספר שעות של השרייה, ולאחר תסיסה ארוכה הוסף הסירה שגם תסס בתסיסה קרה וארוכה.

מחיר מומלץ לצרכן : 70 ש"ח

.

.

יקב טריו "ספיריט" ירושלים לבן 2014

אלכוהול :  14%

הרכב : 85% שרדונה, 15% וויונייה

כרמים : השרדונה מגיע מכרמים ברמת דלתון ושילה, הוויונייה מהרי ירושלים ליד מטע

ייננות :  הוויונייה והשרדונה הותססו בנפרד בטמפרטורה נמוכה במיכלי נירוסטה בכדי לתת לבלנד רעננות ופרי דומיננטי.

מחיר מומלץ לצרכן: 70 ש"ח

.

.

.

יקב טריו "ספיריט" ירושלים אדום 2013

אלכוהול : 14.5%

הרכב : 93% קברנה סוביניון , 7% שירז.

כרמים : הקברנה סוביניון והשירז מגיעים מכרמים בהרי יהודה הגדלים בגובה 600-800 מטר.

ייננות: היינות התיישנו בחביות צרפתיות בעיקר שימוש שני ופלקס קיוב כדי לשמור על הפרי ומאפייניי אזור הגידול.

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ש"ח

יקב טריו "ספיריט" גליל אדום 2013

אלכוהול :  14.5%

הרכב : 15% שירז, 14% מרלו 51% קברנה סוביניון 17% קברנה פרנק 3% פטי ורדו

כרמים : כרמים גבוהים בגליל העליון

ייננות : הענבים נבצרו מוקדם והותססו בנירוסטה בכדי לשמר את הפרי, חלק מהיין שהה מספר חודשים בחביות והחלקות השונות הוכבו ביחד בכדי ליצור יין עשיר הרמוני ופירותי.

מחיר מומלץ לצרכן : 90 ש"ח

.

.

יקב טריו "ספיריט" אלונה 2013

אלכוהול : 14%

הרכב :  100% קרינאן

כרמים : הקרינאן מגיע מחלקת כרם בת 30 שנים בהדליית גביע, ממועטת יבול (בסביבות 700 קילו לדונם) בעמק אלונה.

ייננות : הענבים עברו מיון קפדני והתיישנו בחביות 500 ופלקס טיובים בכדי לשמר את אופיו של הכרם.

מחיר מומלץ לצרכן : 90 ש"ח

יקב טריו "סיקרט" 2012

אלכוהול :  14%

הרכב : 100% קברנה סוביניון

כרמים : חלק מהקברנה מגיע מכרם בשורש וחלק אחר מכרמים בגובה 800-1000 מטר בגליל עליון.

ייננות : היין התיישן 12 חודשים בחביות אלון צרפתיות

מחיר מומלץ לצרכן : 115 ש"ח

יקב טריו "ספיישל קווה" 2013

אלכוהול :  14.5%

הרכב : 60% קברנה סוביניון, 26% סירה, 10% מרלו, 4% קברנה פרנק.

כרמים : יין זה מקורו בכרמים בוגרים בקדיתא, מירון וכרם בן זמרה שבגליל העליון, בגבהים של 800- 100 מטר

ייננות : היין יושן באוסף מגוון של חביות עץ אלון, מחביות קטנות ועד חביות בנות 1000 ליטר. לאחר שנת יישון נוצר בלנד הרמוני וייחודי.

מחיר מומלץ לצרכן : 145 ש"ח.

.

.

יקב טריו

להשיג בחנויות היין המובחרות וברשת חנויות 'דרך היין'

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top