חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

גבינות ויין – לחג שבועות. המלצות מיקב הרי גליל, קיבוץ יראון

חג השבועות, מסמל את מהות החקלאות ואהבת האדמה. זה הזמן והעונה הנוחה ביותר לשוטט בין כרמי הגליל, לערוך פיקניק בעיצומה של פריחה מרהיבה וריחנית ולהתענג על השילוב המנצח בין טעם הגבינות וארומת היין הישראלי הקיצי.

שילוב של גבינות ויין באירועים הפכו כבר מקובלים בישראל ובעיקר בזכות עליית המודעות לאיכויות התוצרת החקלאית. הגבינות מוסיפות גוון לטעם היין ומאפשרות לטעמים נוספים להתחזק עם השילוב ביניהם, ממש כמו בשר ויין.

בנוסף לטעם המשתלב היטב ,ידוע, כי הצרפתים מקנחים את הארוחה עם גבינות ויין ולא סתם, הגבינות בשילוב היין מתעכלות היטב ומעניקות תחושה נוחה. כאשר מתכננים ארוחה של יין וגבינות, מחלב צאן או בקר, חשוב להתאים בין הגבינות והיין של יקב הרי גליל.

 כמו בהתאמת יין לאוכל, גם כאן אין חוקים וכל שילוב יכול להתאים, אולם כדי להגביר את חווית הטעמים ישנם כמה קווים מנחים, אותם ממליצים ביקב הרי גליל לנסות:

 את הגבינות מחלקים לקשות, רכות, כחולות וגבינות כבשים ועיזים. לגבינות עדינות מתאימים יינות אדומים פירותיים, לגבינות קשות חזקות, יינות אדומים או לבנים כבדים, לגבינות כחולות- יינות לבנים, לגבינות עיזים – יינות לבנים או אדומים פירותיים.

החשוב ביותר הוא שהשילוב יהיה טעים לכם. מומלץ מאוד להשקיע בגבינות איכותיות ומשובחות אותם ניתן להשיג ברשתות השיווק ובמחלבות השונות.

לגבינות ברי, קממבר- גבינות בעלות טקסטורה מאוד דומיננטית בחיך ואחוזי שומן גבוהים,

(כ-24%-30% אחוזי שומן בדרך כלל) המקשים על התאמת יין, לרוב יתאימו יינות אדומים כמו קברנה סוביניון או מרלו, או דווקא יינות לבנים, כמו  יין אביבים 2013– בלנד של ענבי ויונייה ושרדונה המתיישן בחביות צרפתיות. נכון! מדובר ביין לבן אך עם טעמים מורכבים לא פחות מזה של אחרון האדומים, עוצמת פרי לצד טעמים עדינים של וניל ועץ אלון מעניקים ליין אלגנטיות ועושר טעמים.

לגבינות צאן קשות, פיקנטיות מעודנות כמו הקשקבל (בעלות 30%-27% שומן) מתאימים יינות אדומים עם טעמים מיוחדים, גליל פינו נואר 2011, הינו יין בעל טעמים מיוחדים ומגוונים: בזירה הפירותית תוכלו ליהנות מארומה של דובדבנים שחורים ואף מריחות מוקה וקפה, זהו זן אלגנטי וקשה לגידול, אנו בגליל אוהבים את האתגר שבגידולו ושמחים לראות כיצד הוא משתפר ומשתבח מבציר לבציר.

לגבינות כחולות כגון רוקפור- בעלות חריפות ומליחות גבוהה, שמנות (25% שומן) ומהוות אתגר לא פשוט ליין, הרעננות והפירותיות השופעות מגליל סוביניון בלאן 2014, יחמיאו לגבינות.

לגבינות כחולות בסגנון הרוקפור, שהן גבינות חריפות ומתובלות מאוד העשויות מחלב כבשים, הרי גליל רוזה 2014 צעיר וקיצי שירענן את החייך ויקל על שילוב בטעמים, יש להגיש את היין צונן בטמפרטורה של 10-12 מעלות.

גבינות צאן/ עיזים, כבשים- גבינות צאן משויכות באופן כמעט בלעדי דווקא ליין לבן, ואם כבר אז ל"נסיך" הלבנים של יקב הרי גליל, גליל ויונייה 2014– שילוב מנצח בין חריפות מעודנת לטעמים פירותיים מתקתקים.

 גבינות קשות כגון פרמז'ן, גרוייר ואמנטל- גבינות אלו "אוהבות" ומתאימות יותר ליין אדום. גליל אלון 2012 או גליל אלה 2012 בלנד עשיר ונגיש של הרי גליל, יתאים במיוחד בשל עוצמת הפרי השחור שיש בו עם גוף מלא וסיומת ארוכה וטעימה.

חג שמח מיקב הרי גליל!

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top