חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב כרמי יוסף BRAVDO משיק לכבוד חג השבועות והקיץ החם שבפתח – שרדונה 2012 – כשר

השרדונה הוא זן לבן שמוצאו מצרפת שם הוא מהווה זו עיקרי באזור הבורגונדי וכן באזור שמפין שם הוא משמש כזן בלעדי ליין שמפניה הלבן בלנק דה בלנק. כמו כן הוא הזן הנמכר ביותר בארה"ב. מוצאו היה שנוי במחלוקת והיו כאלה שיחסו לו מוצא ישראלי של ימי המקדש וטענו ששמו האמיתי הוא שער אדוני. בדיקות DNA  הוכיחו כבר לפני מספר שנים שזן זה הוא בן כלאיים טבעי של זן קרואטי לבן בשם גואי בלנק והזן האדום של אזור הבורגונדי פינו נואר וכל זה קרה לפני כ-300 שנה. יקב כרמי יוסף מגדל את הזן הזה על אדמה גירית הדומה לזו של אזור השמפן ומפיק ממנו יין צעיר ורענן המזכיר טעמים וריחות של פירות ריחניים כגון מילון, אפרסק, תפוח ועוד על רקע של טעם חמאתי שמקורו בתסיסה המלולקטית. 

היין עשוי מ- 100% ענבי שרדונה. בעל גוון זהוב עמוק וצלול. ארומת פרי עוצמתית, אננס, אשכולית, פירות טרופים וניחוח וניל עדין. היין בעל חומציות קלה מאוזנת גוף וטנינים רכים.  היין צפוי להתפתח היטב בבקבוק במהלך שלוש עד שש שנים.

היין יוצר בתהליך ייחודי המשלב חקלאות אינטנסיבית בכרם ושיטת ויניפיקציה המביאה למקסימום את ארומת פרי השרדונה. ענבי השרדונה מכרם היקב עברו טיפול בעקת מים לפני הבציר להעצמת ארומת הפרי, טיפול הניתן לכל ענבי היקב. מיץ הענבים צונן במהירות בטמפרטורה נמוכה ועבר הליך שיקוע של 24 שעות בקור להרחקת חלקיקים. המיץ הצלול תסס כחודש תסיסה איטית וקרה במיכל נירוסטה עד לכ-9 אחוז אלכוהול ולאחר מכן שני שליש הועברו לחביות עץ אלון חדשות לסיום תסיסה כהלית ומלולקטית תוך ערבוב משקע השמרים במשך שלשה חדשים (סורלי).

עם סיום התסיסה  בוצע תהליך התיישנות על גבי השמרים למשך 3 חודשים. בתום התהליך מוזג היין מהתהליך  ה"סורלי" עם היין מהתסיסה הקרה. התוצאה היא יין בעל דגש פירותי וחמאתי כמיטב המסורת של יינות "ברבדו".

מחיר : 92 שקלים

על היקב:

בשנת 2001 חברו פרופסור בן עמי ברבדו בכיר המומחים בישראל בנושא גפן ויין,  ותלמידו לשעבר פרופסור עודד שוסיוב וייסדו יקב קטן ואיכותי ששם לו למטרה ליישם את הידע הרב שנצבר לאורך שנות מחקרם.              

כרמי היקב נמצאים ליד המושבה כרמי יוסף בשיפולי הרי יהודה בואכה ירושלים, על אדמת גיר כבדה ועשירה באבן. היקב ממוקם בתוך הכרם, מוקף ב 10000 דונם כרמים. מרכז המבקרים פתוח בימים שני-שישי בין השעות 11:00-14:00. לתיאומים הדר: 050-2207022. האורחים טועמים ממגוון יינות היקב, בליווי לחמים, גבינה, זיתים ושמן זית. עלות הביקור 40 שקלים שמקוזזים בקניית יין.  הביקור כולל כמובן סיור בכרם והסברים על היקב ויינותיו.

שבועות ביקב כרמי יוסף BRAVDO יין, שמן זית, וגבינות מחלבה- נהנים מכל טוב הארץ בינות לכרמים שישי, ה-10/5 בין השעות 11:00 ל- 14:00

יקב ברבדו – יקב כרמי יוסף www.bravdo.co.il  

כתובת המשרד: הארז 5 כרמי יוסף 99797

שיווק וקשרי לקוחות:

הדר אלרואי 050-2207022

איגי אלוני 050-3375767

אילנית אפרים 050-8674505

מרכז המבקרים של היקב פתוח 5 ימים בשבוע, בימים שני עד שישי, בין השעות 11:00-  14:00, בתאום מראש. ניתן לתאם מראש ביקורים גם בימי ראשון. בימי שבת היקב סגור. עלות הביקור ביקב היא 40 שקלים למבקר.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top