חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי כרמל עם יינות לבנים מומלצים לחג השבועות ולימי הקיץ החמים

יקבי כרמל- יינות לבנים " Private Collection " 2012 "

הסדרה הוותיקה והמוכרת מהמאה הקודמת

Collection שרדונה 2012 (זכה במדליית כסף בתחרות Best Value 2013)

יין לבן יבש, שהופק מ- 100% ענבי שרדונה מאזור זיכרון יעקב, תסס בחלקו במכלי נירוסטה ובחלקו בחביות עץ אלון.

רשמי טעימה מהיקב: היין מתאפיין בניחוחות תפוח עץ ירוק טרי ופרי טרופי ובחמיצות מאוזנת ומרעננת, גוף בינוני עד מלא וסיומת מאוזנת.

טמפ' הגשה: 10 מעלות

אוכל מתאים: דגים, מנות ראשונות, פשטידות, עוף, הודו ועוד.

מחיר מומלץ: 38 שקלים.

 Private Collection סוביניון בלאן 2012 (זכה במדליית זהב בתחרות Best Value 2013.)

יין לבן יבש, שהופק מ-100% ענבי סוביניון בלאן מהגליל העליון ומרמת ערד. היין עבר תסיסה קרה במכלי נירוסטה לשמירה על האופי הארומאטי של הענבים.

רשמי טעימה מהיקב: יין מרענן וארומאטי, המתאפיין בניחוחות של אננס, ליים ועשב קצוץ טרי.

טמפ' הגשה: 8 מעלות

אוכל מתאים: דגים, מנות ראשונות, פשטידות, בשרים קרים ועוד.

מחיר מומלץ: 35 שקלים.

Private Collection ויונייה 2012 (זכה במדליית זהב בתחרות Best Value 2013)

יין לבן חצי יבש, עם מתיקות עדינה, כמעט Off Dry, שהופק מענבי ויונייה משני קצוות הארץ, מכרם הזית הבודד מאזור מירון שבגליל העליון ומכרמי יער יתיר. היינות עברו תסיסה קרה והתבגרו על משקעים עדינים במכלי הנירוסטה.

רשמי טעימה מהיקב: היין מתאפיין במתיקות עדינה, כמעט Off Dry ורעננות, בסגנון פירותי קלאסי של ענבי הויונייה עם ניחוחות של אפרסק, נקטרינה ומשמש וסיומת ארוכה.

טמפ' הגשה: 10 מעלות

אוכל מתאים: דגים ברוטב עשיר, סלמון בתנור, מאכלי עוף והודו, פשטידות ועוד.

מחיר מומלץ: 38 שקלים.

Private Collection אמרלד ריזלינג 2012

יין לבן חצי יבש וארומאטי, שהופק מ-100% ענבי אמרלד ריזלינג מאזור שפלת יהודה. היין עבר תסיסה קרה במכלי נירוסטה לשמירה על האופי הארומאטי של הענבים.

רשמי טעימה מהיקב:  יין ארומאטי מאוד עם מתיקות עדינה ומאוזנת לצד ניחוחות פרי טרופי ומוסקט, בשומת של פריחת הדרים וטעם מאוזן המשלב את מתיקות וחמיצות הענבים.

טמפ' הגשה: 8 מעלות

אוכל מתאים: דגים, מנות סיניות ואוריינטאליות, גבינות ועוד.

מחיר מומלץ: 35 שקלים.

שני חידושים ביינות סדרת " Private Collection " :
חלק מיינות הסדרה התבגר לראשונה במכלי הבטון ההיסטוריים המחודשים שביקב בזיכרון יעקב.

חידוש נוסף הוא בתווית האחורית החדשנית. התווית שעוצבה ליינות בייצור המוני, היא תווית מאוד עניינית ואינפורמטיבית, כמו תעודת זהות. כיאה ליקב שפועל להוביל את תרבות היין, על התווית האחורית כתובות גם המלצות כמו, לקרר את היינות האדומים כ- 20 דקות לפני ההגשה, בהתאמה לארץ חמה כישראל.

 על הסדרה

סדרת " Private Collection " של יקבי כרמל היא סדרת יינות ותיקה ואיכותית הכוללת יינות זניים ודו-זניים המופקים מכרמים איכותיים ברחבי הארץ. הסדרה מיוצרת מראשית שנות השמונים, ועד מחצית שנות התשעים הייתה ידועה כסדרת רוטשילד.

הסדרה מזוהה יותר מכל עם הברון אדמונד דה רוטשילד, מייסד יקבי כרמל, ועם פועלו ותרומתו לתעשיית היין בישראל, ונושאת על גבי הבקבוקים את דיוקנו של הברון.

יינות סדרת " Private Collection " זוכים לאחרונה לשבחים רבים בזכות איכות היינות הגבוהה והתמורה למחיר שהיא מעניקה. יינות הסדרה בעלי אופי פירותי מודגש.

יקבי כרמל – יינות לבנים מהאזורית 2012

יינות נוספים מהסדרה האזורית

כרמל שרדונה גליל עליון אזורית 2012

יין לבן יבש שהופק מענבי שרדונה מניבה חדשה באזור רמת דלתון וכרם קאיומי שבגליל העליון. לאחר סחיטה עדינה תסס מרבית התירוש בחביות עץ אלון צרפתי בהן המשיך והתבגר במשך שישה חודשים על משקעיו ( Sur Lies ) ומקצתו תססה בטמפרטורה נמוכה במיכלי נירוסטה.

אזור גידול – האזור גבוה וקר, הכרמים נטועים בגבהים שבין 400 ל–850 מטר מעל פני הים ושלג במהלך החורף אינו נדיר. הטמפרטורה והלחות נמוכים יחסית במהלך הקיץ ומתאימים ביותר לגידול ענבי איכות. כמות המשקעים השנתית גדולה יחסית ומאפשרת גידול גפנים מאוזנות עם השקיה מעוטה בלבד, מרבית הקרקעות באזור גיריות, למעט, אזור בן זמרה, המתאפיין בקרקע בזלתית.

רשמי טעימה מהיקב – יין לבן יבש, בעל גוף מלא, המתאפיין בבשומת של תפוח עץ ירוק, ליים שקדים קלויים ומינרלים, הסיומת ארוכה ומאוזנת.

טמפ' הגשה – 12 מעלות

אוכל מתאים – היין ילווה היטב מנות כגון, פסטה ברוטב פסטו, דגים צלויים בגריל ואספרגוס קלוי.

מחיר – 45 שקלים

כרמל ויונייה גליל עליון אזורית 2012 (זכה במדליית זהב בתחרות Best Value 2013).

יין לבן חצי יבש, הופק מענבי ויונייה מכרם עץ הזית הבודד שבגליל העליון. לאחר סחיטה עדינה תסס מקצת התירוש במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה, לשמירת האופי הארומאטי של הענבים ומקצתו בחביות עץ אלון צרפתי, בהן המשייך והתבגר במשך שישה חודשים על משקעיו ( Sur Lies ).

אזור גידול – האזור גבוה וקר, הכרמים נטועים בגבהים שבין 400 ל–850 מטר מעל פני הים ושלג במהלך החורף אינו נדיר. הטמפרטורה והלחות נמוכים יחסית במהלך הקיץ ומתאימים ביותר לגידול ענבי איכות. כמות המשקעים השנתית גדולה יחסית ומאפשרת גידול גפנים מאוזנות עם השקיה מעוטה בלבד, מרבית הקרקעות באזור גיריות, למעט, אזור בן זמרה, המתאפיין בקרקע בזלתית.

רשמי טעימה מהיקב:  יין לבן יבש, בעל גוון זהוב, מתאפיין בבשומת של אפרסק לבן, משמש ווניל. היין בעל גוף בינוני עד מלא וחומציות מאוזנת.

טמפ' הגשה – 12 מעלות

אוכל מתאים – ריזוטו בלימון ומנטה, דג סלמון צלוי בגריל ועוף בקארי.

מחיר – 45 שקלים

בציר 2012:

הסתיו והחורף שקדמו לבציר 2012 היו קרים באופן ניכר מהממוצע, כמות המשקעים הייתה גבוהה מהממוצע הרב שנתי, אך אביב חמים הביא להתעוררות מוקדמת מלאה ואחידה בכרמים.

השילוב בין סתיו וחורף קרים וגשומים לאביב וקיץ חמים, הביאו להקדמה בהתפתחות הפרי ולהקדמה במועד הבציר. איכות הענבים הייתה טובה מאוד והביאה ליצירת יינות אופייניים, עשירים ומאוזנים.

 הסדרה האזורית של יקבי כרמל

הסדרה האזורית הינה סדרה ייחודית של יינות משובחים המייצגים את מיטב אזורי היין של ישראל. יינות הסדרה מופקים מזני הענבים הקלאסיים לצד זנים ייחודיים הנבצרים בכרמים מצטיינים שנבחרים בקפדנות בגליל העליון, בזכרון יעקב ובהרי יהודה. כל אחד מהכרמים זוכה לטיפול פרטני לאורך כל עונת הגידול. יינות הסדרה האזורית מטופלים במסירות, במקצוענות ובדייקנות על מנת להביא לידי ביטוי את האיכות והאופי המיוחדים של זני הענבים ושל אזורי הגידול.

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top