חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

ממונטיפיורי למונטיפיורי – "כרם מונטיפיורי" – יקב ישראלי חדש בעל שם מפורסם ושורשים היסטוריים.

בשנת 1939 משה מונטיפיורי התווה את החזון החקלאי שלו למדינת ישראל. היקב הראשון שנפתח והכרמים הראשונים שנשתלו שאבו השראה מהחזון של מונטיפיורי.בשנת 1989 עלה אדם מונטיפיורי לארץ עם משפחתו, על מנת להיות המונטיפיורי הישראלי הראשון.
אדם השקיע לאורך השנים את כל זמנו ומרצו בפיתוח וקידום יין ישראלי. הוא זכה לכינוי " שגריר היין הישראלי" ו "הקול האנגלי של היין הישראלי".

שניים מילדיו, דיויד ורייצ'ל מונטיפיורי שותפים כיום ביקב בוטיק חדש ומרגש -"כרם מונטיפיורי".

דיויד מונטיפיורי עלה לארץ בגיל 6. הוא שירת בצה"ל, ולמד אנגלית ספרותית באוניברסיטת תל אביב לפני שנכנס לתחום היין. הוא הפך לסומלייה באחת המסעדות המובילות בישראל, עבד תקופה ביקב" Rocland" הנמצא ב"Barossa Valley" באוסטרליה ולאחר מכן עבד גם ביקב "Capcanes" , באיזור Montsant שבספרד. הוא למד ייננות ב"WSET"  שבלונדון.

רייצ'ל מונטיפיורי עלתה לישראל בגיל 3. היא גם שירתה בצה"ל , ולמדה תזונה ורפואה סינית לפני שתחום היין הקסים גם אותה. רייצ'ל נרשמה לקורס של האקדמיה ליין במכללת רמת גן וצברה את ניסיונה דרך עבודות בחנות יינות, כסומליירית במסעדת שף ובשיווק יינות ישראלים וייבוא יינות לארץ.

משפחת מונטפיורי הינה המשפחה היחידה מצאצאיו של משה מונטפיורי שעלו לישראל, חיים ויוצרים יין כ 30 שנה.

שותפם ליקב "כרם מונטיפיורי" הוא ארנון גבע, אשר גדל בימין משה, השכונה המשקיפה על תחנת הרוח של מונטיפיורי בירושלים. גבע היה שותף ויזם בהקמת יקב "קסטל" ושימש בתפקיד ניהולי בכיר ביקבי "כרמל" ו"יתיר".

היינן האמון על היין הוא סם סורוקה, הנחשב לאחד מהייננים הבכירים והמנוסים בארץ. הוא יצר יינות באוסטרליה, קליפורניה, קנדה, צרפת וישראל.

זהו צוות מנצח.

 יקב "כרם מונטיפיורי" הוקם על מנת להנציח את הקמת שכונת משכנות שאננים ע"י משה מונטיפיורי לפני 150 שנה. יקב זה יהווה אבן פינה של ירושלים המודרנית. היקב חוגג את חזונו של משה מונטיפיורי, את אהבתו ליין, ואת אהבתו לירושלים.

היקב החדש יפיק 5 יינות ושמן זית.

בשבועיים האחרונים, הושקו ארבעת היינות החדשים בישראל. אלו הן מונטיפיורי אדום 2012 ומונטיפיורי לבן 2012, שניהם בעלי תערובת חדשנית ומעניינת.

בנוסף יש את מונטיפיורי סירה 2010 ואת מונטיפיורי פטיט סירה 2010. מגוון זה מייצג בצורה הטובה ביותר את הגידולים החקלאיים של הרי יהודה .

היינות יהיו זמינים למכירה בארץ בקנייה ישירה באתר היקב ובמסעדות שף מובילות.

היקב משלב את שורשיו של היין הישראלי ואת משפחת מונטיפיורי שמהווה חלק אינטגרלי מסיפורה של ישראל ושל תחום היין בישראל.

כתובת אתר האינטרנט של היקב: www.montefiorewines.net

 Kerem Montefiore, Mishkenot Sha’ananim, Jerusalem
Postal address: 62 Rothschild Boulevard, Tel Aviv 65785, Israel
Tel. +972 3 5342247

To place an order: [email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top