יקב צפרירים – עדולם 2022, דוריף 2020, פטום 2018 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ״ה 2024

בסביבות השעה 09:00 בבוקר שישי האחרון, התקשרתי לשייקה ביקב צפרירים ושאלתי אם אני יכול להגיע לביקור. שייקה השיב לי שהוא כרגע עסוק בנקיונות וסידור מרכז המבקרים נערך לקראת האורחים והמוזמנים של הבוקר ושאל אם אוכל להגיע מאוחר יותר. השבתי בחיוב ופניתי אל משק היין הנס שטרנבך הסמוך. כשעתיים מאוחר יותר, הגעתי ליקב צפרירים. מרכז המבקרים כמו תמיד, היה הומה אדם וזוגות אורחים, שמן הסתם הזמינו מקום מראש, מילאו את המקום. על השולחנות ראיתי מגשי אירוח של גבינות וירקות וכמובן כוסות יין ואנשים שותים ושמחים. ״ יקב צפרירים הוא יקב בוטיק, הממוקם בין עמק האלה, להרי יהודה, במושב צפרירים.
בשנת 2004 לקחנו את האהבה שלנו ליין צעד קדימה ופתחנו את היקב בחצר המשק שלנו. מבנה הלול הישן עשה מתיחת פנים רצינית והפך לחלל קירור, חדר ייצור ומקום לאירוח, בצמוד לכרמים קטנים של זיתים וענבים. כיום היקב מייצר כ – 8000 בקבוקים בשנה. החל מזינפנדל, דרך ממסכים שונים ועד ליינות לבנים ורוזה. את היינות הייחודיים שלנו אנחנו מייצרים בעזרת חומר גלם איכותי – ענבים מקומיים, הגדלים בטרואר של הרי יהודה. אנו אוהבים לארח ביקב ולחלוק  עם המבקרים את הידע, המראות הריחות והטעמים, יחד עם חדוות עשיית היין שלנו. כל תהליך יצירת היין סופו בבקבוק שנפתח בין אנשים, משפחה וחברים ומטרתו – בהתאם למסורת ולתרבות שלנו – לחבר בין אנשים. יקב צפרירים – עדולם 2022, דוריף 2020, פטום 2018 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ״ה 2024

יקב צפרירים עדולם 2022

רשמי טעימה שלי: באף, זר ארומאטי שובה לב, של פירות יער כהים, תבליני אפייה, עשבי תיבול יבשים וזיתים. טעמים של שזיפים קלויים וזיתי קלמטה, תבלינים מתוקים של חבית ואלכוהול מחמם בעדינות, מובילים לחך של מרקם ושכבות של טעמי פירות, תבליני עץ ומוצקות של טאנינים וחומציות. בכל לגימה שלאחר מכן היין מקבל ריכוז מסוים ומתבסס על הבסיס של פרי בשל, שימוש מושכל בעץ וצעירות של חומציות. סיומת טובה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 34% מרלו, 33% קברנה סוביניון, 33% קברנה פרנק

תיאור היין על פי היקב: תל עדולם נזכר במקרא ברשימת ערי יהודה וברשימת ביצורי רחבעם. מכאן שם היין. האתר הארכיאולוגי צופה אל הכרמים מהם נבצרו ענבי ממסך זה. היין בעל אופי ים תיכוני המתאים מאוד למזג האוויר החם המאפיין את אזורינו. ליווי מושלם למנות ים תיכוניות קלות על בסיס שמן זית, וכשהוא מצונן מעט יהיה מושלם לערבי הקיץ החמים.

אלכוהול:14.5%

יינן: לורי ושייקה לנדר

התיישנות: היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 15 חודשים.

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 96 ₪.

יקב צפרירים דוריף 2020

רשמי טעימה שלי: צבע, שחור עמוק. באף, פירות שחורים יש בשפע, כלומר פטל שחור ודובדבן כהה. יש גם עוגת פירות, סיגליות, ליקוריץ, שוקולד ועץ אלון קלוי. החך, עשיר ובעל גוף מלא. שפע של פירות כהים לכל אורכו. בהיותו דוריף, הטאנינים כמובן בולטים, אך מלוטשים, מה שמאפשר לפירות השחורים הגדולים, לזרוח עמוק יותר, לפני שהטאנינים הגיריים היבשים מתערבבים לקראת הסוף. עץ אלון איכותי, ניכר ומספק שכבה נוספת של טעם. יין זה באמת שופע בכל היבט. כוח ומורכבות, הם סימן ההיכר שלו, אבל טהרת הפרי החזקה, היא השולטת. סיומת ארוכה ונדיבה מאוד, משלימה את היין המפתה הזה.

דוריף (פטיט סירה) הוא ענב לא ברור למחצה, המהווה הכלאה טבעית בין הענב האציל שיראז לבין זן פלורסין הרבה פחות מוכר. למרות שרק כמה נטיעות סמליות נותרו בצרפת כיום, דוריף הוא מוצלח ופופולרי באוסטרליה, שם הוא מייצר יינות אופייניים ושחורים בצבע. אפילו מעריצי שיראז ותיקים, מזהים את המשיכה של היינות הכהים והעוצמתיים להפליא מדוריף. דוריף, מציע ניחוחות של טעמי פירות שחורים בעיקר, החל מאוכמניות  ועד דובדבן שחור, מעט עמוק יותר. הוא בדרך כלל אינטנסיבי, בהיותו זן שמבשיל מאוחר, הוא מבלה זמן נוסף על הגפן, ומרכז את הטעמים. הוא מגיב היטב להזדקנות עץ אלון. עובדה מהנה: דוריף ידוע גם בשם "פטיט סירה". עם זאת, לענב אין קשר גנטי לזן ענבי הסירה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% דוריף (פטיט סירה)

תיאור היין על פי היקב: לראשונה ביקב אנו שמחים להשיק יין חדש מזן פטיט סירה -דוריף אז קבלו כמה עובדות מעניינות על הזן: -נפוץ בעיקר בארצות הברית, אוסטרליה, צרפת וגם בישראל. -מורכב מהכלאה בין הזנים שיראז ופלורסין. -יש לו טעם שזיפי – חריף וצבע משגע. -בעל עפיצות ניכרת וטאנין חזק מה שמאפשר ליינות העשויים ממנו להתיישן נפלא לאורך זמן. – בישראל הוא משמש בדרך כלל כחלק מבלנד – אך אנחנו בין היקבים היחידים בארץ שמייצרים ממנו יין זני משובח. כמות מוגבלת.

אלכוהול: 13.3%

יינן: לורי ושייקה לנדר

התיישנות: 16 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי. ללא סינון.

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃ מומלץ לפתוח את היין כשעה לפני הגשתו.

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 114 ₪.

יקב צפרירים – פאתום 2018

רשמי טעימה שלי: האף מתפרץ בניחוחות של פטל מרוסק, פטל שחור כתוש, דובדבן כהה עסיסי והדגשים של בלסמי, ארז ותבליני אפייה מתוקים. החך, חושני עם התקפה רחבה, המוביל לסיומת עשירה ועמוסת פירות. זהו שובר קופות מקומי, המהווה מלווה אידיאלי לסטייק עסיסי.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: בלנד של 50% ענבי סירה, 30% ענבי מרלו, 20% ענבי קברנה סוביניון

אלכוהול: 14.5%

התיישנות: 18 חודשי יישון בחביות עץ אלון צרפתי

בקבוק: 750 מ"ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16-18־℃

כשרות: ללא.

ייננים: לורי ושייקה לנדר

מחיר מומלץ לצרכן: 140 ₪.

יקב צפרירים

מושב צפרירים

מרכז המבקרים 

0587865759

 לורי  שייקה 

       052-4493042          0524284329

[email protected]

קרדיט תמונות: מאתר האינטרנט של היקב

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top