יקב רוגלית ״ניגון״ 2019, פטיט סירה – קברנה פרנק 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ״ה 2024

יקב רוגלית "בעמק האלה, הנו יקב בוטיק של חוויית יין וטבע. יקב בוטיק ישראלי המביא לידי ביטוי ביינות את הטרואר המקומי, המשלב אקלים, אדמה ועשייה משפחתית, כששרון כהן היא הייננית וישי בעלה, על הכרמים וכל עזרה. האהבה שלהם ליין ולעיסוק בו קיימת כבר שנים רבות, אך הם התחילו לממש אותה בשנת 2008 עת עברו ממרכז הארץ ומהעיר הסואנת למושב נווה מיכאל שבעמק האלה הקסום, עמק הממוקם בקרבה יחסית לירושלים והוא משלב בתוכו נופים וטבע מדהימים שגרמו להם להתאהב בו מהרגע הראשון, עמק שהאקלים שבו אידיאלי לגידול גפנים בשל אדמה עשירה וטמפרטורות נמוכות.
שרון הינה ייננית מקצועית שהשלימה את לימודיה בבית ספר ליין שורק ומיד לאחר מכן עברה סטאז' אצל היינן ניר שחם, והיא מביאה עימה יידע יינני מקצועי המסייע לגידול הכרמים ולהפקת היין המשובח. ישי הוא המתכנן והמקים של הכרמים הצעירים (סה"כ כ-33 דונם) וכיום הוא זה שמטפל בהם, ומבצע גיזום נכון בזמן דילול הפרי, מה שמסייע בהפקת ענבים איכותיים ביותר.
הזנים אותם ניתן למצוא בכרמים שלהם הינם: פטיט וורדו, קברנה סוביניון, מלבק ומרלו, ובקיץ הבא יתווספו הזנים הלבנים – שרדונה ושאנין בלאן. מסורת היסטורית של גידול גפנים וייצור יין באזור זה קיימת כבר 3000 שנה. היקב מייצר יין מענבים שנבצרים בבציר ינדני ומוקפד בשעות הבוקר המוקדמות. היקב נמצא במרתף שניבנה בשנות ה- 50 בחצר הבית, הצופה אל נוף עמק האלה הפסטורלי המכונה "דרךהיין" ומספק חוויה כפרית ייחודית ומשפחתית״. "רוגלית" היא שיטה  לגידול גפן המיסתרחת על הקרקע. "ויצמח לגפן סורחת, שפלת קומה, לפנות דליותיו אליו ושורשיו תחתיו יהיו. ותהי לגפן ותעש בדים ותשלח פארות…"(יחזקאל יז' ה'-ט') יקב רוגלית ״ניגון״ 2019, פטיט סירה – קברנה פרנק 2020, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ״ה 2024

יקב רוגלית ״ניגון״ 2019

רשמי טעימה שלי: התווית היפיפיה של בקבוק היין הזה, היא פרי ציורו של קובי רבנו ״אמן ציור בפה וברגל״ שכן וחבר ילדות שלי, שהכיר את ישי כהן בעל היקב בעת שהשניים היו במחלקת השיקום בבית החולים. גם קובי וגם ישי, חברים יקרים לליבי. צבע, אודם כהה, עמוק ועשיר. באף, המורכב אך אלגנטי, ניחוחות של דומדמניות שחורות ופירות שזיפים מתובלים, עם תווים של טוסט, טבק וארז ברקע. לחך, עוצמה וריכוז נהדרים, רעננות פנטסטית וטאנינים משובחים, אלגנטיים אך בעלי מבנה טוב, עם עץ אלון מאוזן ומשולב יפה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: קברנה סוביניון, מרלו, פטיט סירה

תיאור היין על פי היקב: היין כאומנות. אמנות עשיית היין משולה לאמנות הציור והפיסול שהרי האמן אינו יודע לעולם כיצד תיראה היצירה. מה מרתק אותנו ביצירת היין? האם זו ההקפדה הבלתי מתפשרת על תהליך יצירת היין? או שמא זה הנוף המדהים של כרמים טבע ועמק האלה היפייפה? אולי זה בסופו של דבר, תהליך היצירה שלא היינו משנים בו דבר ופשוט נהנים מהיצרה כמו שהיא. כל אלה יוצרים את היינות האיכותיים שלנו ומניעים אותנו להמשיך לייצר וליצור יינות ייחודיים ואמנותיים.

אלכוהול: 14%

כורם: שרון כהן

יינן: שרון כהן.

התיישנות: 14 חודשי יישון בחביות עץ אלון. היין עבר הצללה וללא סינון.

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 85 ₪.

יקב רוגלית פטיט סירה – קברנה פרנק 2020

רשמי טעימה שלי: באף, דובדבנים שחורים מתוקים בשלים, פלפל ירוק, קינמון, איקליפטוס, מובילים מצעד של פירות כהים, הכוללים פטל שחור וקסיס. יש חום מנחם בארומה, שמזכיר לי ניחוח של בית מאפה מקומי, לצד אגוז מוסקט, קרמל ושוקולד. על החך, הטעמים מלוחים, עם הרבה פירות שחורים ועסיסיים ועץ אלון קלוי קרמי. המרקם רך, גמיש והטאנינים בוגרים ומשולבים. הגימור של היין, עם תווים מתמשכים של פירות וקרמל כאחד.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: פטיט סירה וקברנה פרנק

אלכוהול: 14%

כורם: שרון כהן

יינן: שרון כהן.

התיישנות: 12 חודשים בחביות עץ אלון היין עבר הצללה וללא סינון.

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: ללא.

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪.

יקב רוגלית

 052-8806469

 052-4207088

 [email protected]

 משק 46 מושב נווה מיכאל

קרדיט תמונות: אייל גרניט

 

 

 

 

יקב רוגלית פטיט סירה – קברנה פרנק 2020

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top