משק יין הנס שטרנבך – ג׳נבא לבן 2023, נחל חכליל לבן 2023, לה-ג׳נבא 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ״ה 2024

את בוקר יום שישי האחרון, התחלתי בביקור אצל ידידיי גדי שטרנבך, ניצן ואדם שטרנבך במשק יין הנס שטרנבך שנערכו לקראת אירוע ההשקה השנתי של היקב. במרכב המבקרים, התכונה הייתה רבה וכולם היו עסוקים כששולה יפת שטרנבך אחראית על הכנת הכיבוד וקבוצה של נערות לבושות כולן בטריקו שחורה היוו את צוות המלצריות/מטעימות. לשמחתי, עצם הגעתי כחצי שעה קודם לתחילת האירוע, זכיתי בטעימה של יינות היקב מידיה של ניצן שטרנבך רעייתו המקסימה, של אדם שהפגינה כמו תמיד, בתודעת שירות, מזמינת אורחים, מקצוענות וחביבות, חמה, ומאירת פנים. משק יין הנס שטרנבך הינו התגשמות של חלום, על מישלב חקלאי תיירותי. המשק שייך לגדי שטרנבך ולשולה יפת ונמצא בגבעת ישעיהו שבחבל עדולם. הוא מורכב מכרם בר קיימא, יקב, גינה אורגנית, מסעדה ומקום לאירועים קטנים. העסק נקרא “משק יין” (מקביל ל- domaine בצרפת או ל- Weingut בגרמניה), משום שהוא עוסק בכל שלבי ייצור היין, החל מנטיעת הכרם ועד למכירת הבקבוק. במשק יין הנס שטרנבך מאמינים, ש'יין טוב מתחיל בענבים טובים'. לכן אנו מגדלים אותם בעצמנו. מכאן, 'יש לתת לענבים לדבר'. תפקיד היינן הוא לתת לענבים תנאים אופטימליים כדי להתפתח ליין ולהתערב באופן מינימאלי. כך שהענבים ולא המניפולציות הביוכימיות והביופיזיקליות של היינן, יקבעו את אופיו וטיבו של היין. אנחנו מאמינים ב'טרואר' – ההשקפה, ש'יין אינו אלא תמצית נוף מולדתו' ושאופיו המיוחד נובע מן הצירוף הייחודי של התכונות הטופוגרפיות, הקרקעיות והאקלימיות של מקום צמיחתו ושל המסורות התרבותיות הקשורות בשיטות הגידול והיינון שלו. לכן שמות יינותינו הם, כמקובל באזורי היין של 'העולם הישן', גיאוגרפיים ומבטאים את מיקום הכרם, שמענביו נוצר היין.

רבים מהכרמים האיכותיים באגן הניקוז של עמק-האלה נטועים בנחל חכליל וביובליו. רובם שייכים לכורמי גבעת-ישעיהו, כפר היין העיקרי בחבל עדולם. כרם ג'נבא, שמענביו מיוצר היין, נטוע בנחל חכליל למרגלות ח'רבת ג'נבא א-תחתא, לא הרחק משפכו אל נחל האלה. הכרם ניחן באדמת סחף חומה, קלה יחסית, שטופה ומנוקזת היטב, ענייה בגיר חופשי ועשירה בחלוקים. הכרם מבורך במיקרו‑אקלים, המצטיין בלילות קרים במיוחד גם בקיץ, דבר התורם להבשלה מאוחרת של הענבים ולבניית הארומה והצבע שלהם. לאחר התבססותו, הכרם זקוק להשקיה מינימאלית ודישונו אורגני. למדנו להמעיט בפילוח האדמה ובריסוסי עשביה. לאחר הזמיר אנחנו מרסקים את הגזם ואיתו את עשבי החורף. צמצמנו למינימום את הריסוסים נגד מחלות ומזיקים. בג'נבא א' ניטעו בשנת 1996 12.5 דונם ענבי קברנה-סוביניון בצפיפות רגילה. בקיץ 2010 ניטעו בחלקה ב' הצמודה כ 8 ד' סירה וכן 1-1.5 דונם מכל אחד מן הזנים פטי‑ורדו, סוביניון‑לבן, וויוניה ורוסאן. הרוב בצפיפות כפולה. משק יין הנס שטרנבך – ג׳נבא לבן 2023, נחל חכליל לבן 2023, לה-ג׳נבא 2018, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ״ה 2024

יקב הנס שטרנבך ג׳נבא לבן 2023

רשמי טעימה שלי: כשניצן אישתו של אדם שאלה אותי: ״תרצה לטעום משהו טעים״? כמובן שהשבתי בחיוב. אבל, לא ציפיתי לכזה טעים. רוצה לומר שכבר הרבה זמן לא טעמתי סוביניון בלאן כל כך טעים. רוצה לומר כל כך לטעמי. יתכן שמדובר בנגיעות האחרונות של הסוכר השיורי ויתכן שמדובר בפרי יוצא דופן בטעמיו. באף, זר מתוחכם של ניחוחות ארומטיים, עם תווים של אפרסק בשל, גרידת לימון וצור, כשבבסיס, מורכבות צמחים עדינה. החך, עשיר אך מאוזן לחלוטין, מציע מרקם משיי עם שכבות של הדרים תוססים וסיומת מונעת מינרלים, המדברת על תהליך ההזדקנות המעודן שלו. איזה יופי של יין. התענגתי.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: עשוי מכמעט כל יבול הסוביניון הלבן בכרם ג׳נבא (ב׳).

תיאור היין על פי היקב: בתחילת השבוע השני של אוגוסט נבצרו ידנית כ- 1000 ק״ג לדונם. התירוש נסחט כ- 24 שעות לאחר המעיכה, הוצלל במידת מה והותסס באיטיות ובטמפרטורה נמוכה בתסיסה פראית, ללא תוספת תרבית שמרים. היין נח על משקעיו כשבעה חודשים ולא עבר הבגרה בחביות עץ. היין יוצב בקור ובחום, הוצלל, סונן ובוקבק במאי 2024. היין קל, יבש ורענן (בעל חומציות טובה) הוא ניחן בארומות המזכירות פירות טרופיים, אפרסק ואשכולית.

אלכוהול: 12.5%

יינן: גדי שטרנבך, אדם שטרנבך

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 6° -8°־℃

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 100 ₪.

יקב הנס שטרנבך נחל חכליל לבן 2023

שפע של פירות טריים וניחוחות פרחים נעים בין אפרסק לבן ריחני ואגס מיובש לפריחת הדרים תוססת ויסמין מתובל. יש כמה רמזים לפסיפלורה מעורבבים עם קליפת תפוז מר. חך, רב-פנים. עם טעם וחמיצות טובה. אפרסק ומשמש בשלים, מתערבבים בשמחה עם האופי הקרמי והאגוזיות של השקדים. הרמוניה מתוזמרת היטב של מרכיבי הבלנד, כדי להציע חיוניות, כמו גם אלגנטיות ועדינות.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 60% ויונייה, 33% רוסאן, 7% סוביניון בלאן, מכרם ג׳נבא.

תיאור היין על פי היקב: ענבי הויונייה והרוסאן נבצרו ידנית (כ-800 ק״ג לדונם) בסוף השבוע השלישי באוגוסט. הסוביניון בלאן הלבן נבצר (כ-1000 ק״ג לדונם) בתחילת השבוע השני של אוגוסט. הזנים הותססו בנפרד. התירוש הוצלל במידת מה והותסס באיטיות ובטמפרטורה נמוכה בתסיסה פראית, ללא תוספת תרבית שמרים. היין נח על משקעיו כחמישה חודשים ולא עבר הבגרה בחביות עץ. הזנים נמסכו והיין יוצב בקור ובחום, הוצלל, סונן ובוקבק במאי 2024. היין יבש, קליל, אך בעל מרקם עשיר. הוא ניחן בחומציות עגולה ובארומות המזכירות פריחת הדרים ואפרסק.

אלכוהול: 11%

יינן: אדם שטרנבך, גדי שטרנבך

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 6°-8°־℃

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 90 ₪.

יקב הנס שטרנבך לה ג׳נבא 2018

רשמי טעימה שלי: אף, מזמין של ליקוריץ שחור ופטל שחור, שוקולד מריר ועשבי תיבול יבשים. בחך, פרי דומדמניות שחורות, תווי מוקה וטאנינים ממלאי פה, אופייניים לחלוטין למה שאנחנו אוהבים בסירה, עם בהירות מספיקה של קליפות השזיפים כדי לשמור על טריות היין. הגימור, מציג תווים של פטל שחור בגריל ותו מינרלי דמוי ברזל, עם הרבה טאנין, כדי לשמור על זה במשך שני עשורים או יותר.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 92% סירה, 8% רוסאן

תיאור היין על פי היקב: זהו יין פרימיום מבוסס סירה, שמקורן בכרם ג׳נבא. בשבוע השני של אוגוסט 2018 נבצרו כ- 450 ק״ג לדונם ( 92% סירה, 8% רוסאן) והותססו יחדיו בתסיסה פראית, ללא הוספה של תרבית שמרים. לאחר התסיסה עבר היין מיצוי בשרייה של 3 שבועות. 1500 ליטר, הובגרו ב-5 חביות חדשות של 300 ליטר ( 4 מתוכן חביות אלון אירופאי ו-1 חבית אלון אמריקאי) למשך 28 חודשים. באפריל 2021, היין ניתן לשתייה, אך ל״שיאו״ הוא יגיע בעוד כ- 5-6-שנים ואולי יותר.

אלכוהול: 14%

יינן: אדם שטרנבך, גדי שטרנבך

התיישנות: 1500 ליטר, הובגרו ב-5 חביות חדשות של 300 ליטר ( 4 מתוכן חביות אלון אירופאי ו-1 חבית אלון אמריקאי) למשך 28 חודשים.

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 20° -18°־℃

כשרות: ללא

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

משק יין הנס שטרנבך 

ד.נ עמק האלה
גבעת ישעיהו 83

טלפון: 02-9990162
סלולרי (גדי שטרנבך): 052-3859926

(אדם שטרנבך):0523859913
אימייל: [email protected]

תמונות: דני רובין

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top