יקב סגל PETIT UF 2021 קברנה סוביניון, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ״ה 2024

פטיט UF הינו אחד מיינות הקונספט של יקב סגל ומהיינות האלגנטיים ביותר שנעשו בישראל. הודות לתהליך הייצור הייחודיהתקבל קברנה סוביניון מורכב ואלגנטי, ללא סינון והצללה ובעל ריכוז פרי יוצא דופן עשיר בטעמים, ראשוני ועוצמתי, ממש כפי שנבצר בכרם. במרומי הגליל העליון, בגובה 835 מטרים מעל פני הים, שוכנים האיכותיים שבכרמי יקב סגל. כרמים אלו נהנים מאדמה משובחת ותנאי אקלים אידאליים, אשר מניבים ענבים יוצאי דופן באיכותם. יקב סגל, הוקם בשנת 1787 והינו אחד היקבים הוותיקים בישראל. יקב ישראלי, בעל מורשת ארוכת שנים והיסטוריה, המושתת על שורשיות וחיבור לטבע ולאדמה. על ערכים אלו בנויה שיטת העבודה וייצור היין של היקב עוד מימיו הראשונים של היקב. החל מהשלב הראשוני של גידול הגפנים, שבו היקב נותן כבוד לטרואר ובעיקר לענבים, ועד לשיטות הייצור של היין המבוססות על מינימום התערבות. שיטות עשייה אלו, הן שיטות עשייה מסורתיות וטבעיות המדגישות את טעמיו האמתיים של הענב ואת הקשת הארומטית שלו. החזון שלנו הוא לשמור על האותנטיות המקסימלית של הענב. הכי קרוב לטבע שניתן, או במילים אחרות- החזון שלנו הוא לייצר יינות פראיים. יקב סגל PETIT UF 2021 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תשפ״ה 2024.

יקב סגל PETIT UF 2021

רשמי טעימה שלי: יין יפהפה, עם צבע בגווני נופך עשירים. עם ניחוחות אטרקטיביים, של פירות שחורים ותבלינים, ארז וסוכר חום, מבטא דובדבנים שחורים וקאסיס על האף. בחך, גוף מלא עם אופי יוצא דופן, טעמי פירות כהים עזים, תת גווני סגול עדינים עם רמז של ליקוריץ ואדמתיות. האלון הצרפתי מאוזן בצורה מושלמת לגימור מתמשך מקסים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 100% ענבי קברנה סוביניון

כרמים: כרם פלאטו, דלתון

זמן וטמפ' תסיסה: היין תסס במכלי נירוסטה אנכיים קטנים בטמפ' של 23-25 מעלות צלזיוס. התסיסה ארכה כשבועיים.

שנת הבציר 2021: עונת 2021 החלה בחורף חם מהרגיל. מעל 2 מעלות צלזיוס מעל הממוצע הרב שנתי בחודשי דצמבר עד פברואר. הטמפ' הגבוהות גרמו להתעוררות יחסית מוקדמת ולא אחידה, תופעה שגרמה לירידת יבולים משמעותית, במיוחד באזורי השפלה החמים יותר. לעומת זאת, לא נראתה ירידת יבולים בהרי ירושלים והגליל, שם הטמפ' הייתה ממוצעת לעונה. עונת הבציר החלה באוגוסט, בדיוק בזמן. טמפ' הקיץ היו אמנם חמות מהרגיל, אולם היו פחות חמות מרוב הקיצים בעשור האחרון ולא נרשמו אירועים חריגים. לסיכום, העונה התחילה עם חורף חם, שהעלה מעט את רף הלחץ לקראת שלב ההבשלה, אך עונת הבציר הייתה נהדרת, עם הבשלה סוכרית אחידה וללא אירועי טמפ' חריגים. היבול הנמוך והקיץ המתון הביאו לאיכויות פרי גבוהות מאוד.

תיאור היין על פי היקב: בפסגת הגליל העליון בגובה 835 מטרים מעל פני הים, שוכן כרם ״פלאטו״, כרם יחידני זה נהנה מאדמה ייחודית ותנאי אקלים אידיאליים אשר יחדיו מניבים ענבים יוצאי דופן באיכותם. petit uf מופק מכרם זה. היין מורכב ואלגנטי, בעל ארומת פירות יער, פרי אדום ועשבי תיבול ים תיכוניים. בכדי לשמר את איכותו ואת אופיו הייחודי, היין מולא ללא סינון וללא הצללה.

משקל סגולי: 993.6

חומצה כללית: 5.53

pH: 3.62

אלכוהול: 14%

יינן: עידו לוינסון יינן ראשי

התיישנות: 18 חודשים בחביות עץ אלון של 500 ליטר, 80% בחביות חדשות.

בקבוק: 750 מל״ל

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: כשר לפסח. בהשגחת חוג חתם סופר. בהשגחת בד״צ בית יוסף. בהשגחת רב אזורי גזר. הופרשו תרומות ומעשרות ללא חשש ערלה ושביעית.

ידידותי לטבעונים – VEGAN FREINDLY

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ₪.

ניתן לרכוש בחנויות היין הנבחרות

יקב סגל

קרדיט תמונה: יח״צ

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top