חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אבנר ממליץ על בלנד בורדו "סדרת הר שמואל" 2018, קברנה סוביניון "סדרת הר שמואל" 2020, פטי וורדו 2019, מסדרת ה SPECIAL RESERVE, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב אבנר, לפני קצת יותר מ- 10 שנים החליט אבנר אלה לצאת לפנסיה מעסקיו ולמצוא לעצמו תעסוקה שתעסיק אותו כל השנה וכל שנה. הוא נטע כרם בגבעת זאב עם ילדיו ונכדיו ופנה ללימודי גידול גפנים בבית הספר ליין שורק. הכרם נטוע משנת 2010 והבציר הראשון משנת 2013. בין לבין, הוא המשיך בלימודיו והפעם עשיית יין במשך כשנה בקורסים קטנים ובשנה השנייה והשלישית הוא העמיק את לימודיו וידיעותיו בקורס היין הדו-שנתי בבית הספר ליין שורק ומאז הוא עושה יין.

ב- 2013 אבנר הזמין את היועץ ארקדי פפיקיאן ללוות וללמד אותו ייצור ועשיית יין כשאבנר אומר על ארקדי פפיקיאן שהנו מנטור מקצוען המזוהה עם אסכולת העולם הישן (טעמים, בשלות, חביות וכיוב') ארקדי ליווה את אבנר במשך כשנה. בשנה השנייה אבנר הזמין את היינן אבי פלדשטיין ללוות ולייעץ לו בעשיית היין ואבנר מגדיר את אבי כהיהפך הגמור של ארקדי פפיקיאן בהיבט עשיית היין והוא יותר איש מעבדה ויותר העולם החדש.

בשנה השלישית החליט אבנר להתחיל לעשות את יינותיו בעצמו, תוך שהוא שומר מקום של כבוד להמשיך להיעזר ולהיוועץ בארקדי פפיקאן. 

הקו שלו לעשות יינות מתיישנים שהם יינות בעלי גוף מלא עם טעמי וניחוחות פרי וכל היינות שיוצאים מהיקב הם בעלי עוצמות ואופי וחינניות קטיפתיים, עדינים ומהנים ומחליקים בגרון. כלל היינות האדומים של היקב עשויים מענבים של הכרם הנטוע ביקב והם זנים בורדו כמו הקברנה סוביניון, המרלו, קברנה פרנק ופטי וורדו. הכרם מקביל ל- 3 וחצי דונם שהם 720 גפנים בשורות "צפופות" של מטר וחצי.

אבנר משגיח מקרוב על הענבים שלו בכרם ומתחיל את עשיית היין עוד משלב הגיזום, וכל אשכול אחר כך יקבל מאבנר ליטוף של חיבה והם נותנים לו בהמשך את התשואה כפי שהסלוגן של היקב אומר "מגדל את הענבים באהבה ועושה את היין עם הנשמה".
הכרם נטוע צפונית מערבית לירושלים בישוב גבעת זאב בגובה של 760 מטר מעל פני הים על אדמת טרה רוסה אוורירית, על מידרון מתון וקלאסי לגידול ענבי יין של כ- 3-4 מעלות. כיוון הנטיעה ממערב למזרח כאשר הרוחות שמנשבות באות מאזור שעלבים מבוא חורון ומתחיל ואדי להסגר ולעלות למסדרון ומנהרת רוח שמקררת את הכרם. בקיץ ההבדל בין הטמפרטורות בין כרמים באזור השפלה לכרם בגבעת זאב הנו 7 מעלות ותאמינו לאבנר שזה הרבה. השנה ניטע כרם נוסף מעברו השני של הכביש כרם הממשיך את הכרם הקיים, כרם שהניבה הראשונה שלו תהיה בבציר 2024. רוב הענבים בכרם הנם ענבי קברנה סוביניון, אחריהם המרלו הקברנה פרנק והפטי וורדו.
היקב מייצר יינות זניים וגם יינות בלנד בורדו. הם מתיישנים כל אחד בנפרד בחביות עץ אלון צרפתי בעיקר. ותקופת היישון בחביות של יינות היקב נעה בדרך כלל בין 16 חודשים ל- 24 ומכאן היינות נחים בבקבוק לעוד 12 חודשים של יישון והשבחה ורק אז הם יוצאים למכירה.
היקב מייצר כ- 2500 בקבוקי יין אדום בשנה. ועוד כ- 1000 בקבוקי יין לבן גוורצטרמינר יבש עשוי מענבים המגיעים מכרם ביישוב שבות רחל, וגם יין רוזה כל שנה ייחודי ומיוחד העשוי מענבי 4 זני הבורדו. גם יין הגוורץ וגם יין הרוזה נחטפים ביקב כמו "לחמניות טריות" והמלאי שלהם אוזל במהרה. הרוזה נמכר ביקב בכ-85-95 ₪. הגוורץ בכ- 95 ₪. האדומים מתחילים ב- 110 ₪ ליינות הזניים, הבלנד בורדו בכ- 150 ₪, עד ליין הדגל "גבעון" זוכה מדליית הזהב בטרה וינו והוא נמכר בכ- 350 ₪. היקב מייצר גם יין קינוח מחוזק בסגנון פורט אף הוא זוכה במדליית זהב, שהוא פשוט יין נפלא, ממתק אמיתי, מהטובים שבנמצא כאן בארץ, שנמכר ביקב בכ-300 ₪. ביום חמישי ה- 24.8.2023 קיים היקב אירוע ערב בשר ויין לכבוד החג לחברי מועדון הלקוחות של היקב והייתה לי הזכות לצאת את היקב עם 3 היינות הבאים: יקב אבנר ממליץ על בלנד בורדו מ"סדרת הר שמואל" 2018, קברנה סוביניון מסדרת "הר שמואל" 2020, פטי וורדו מסדרת ה SPECIAL RESERVE 2019, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב אבנר קברנה סוביניון "סדרת הר שמואל" 2020

רשמי טעימה שלי: יין עשיר ומורכב, אך עדיין נגיש בקלות. באף, ניחוחות הדובדבנים הכהים והאלון הקלוי שלו, מגרים את בלוטות הטעם שיתענגו על טעמי דומדמניות שחורות, פטל ודובדבנים כהים עסיסיים, תבלינים ארומטיים, קרמל מלוח, פירות אדומים וטבק, בשילוב עשיר של טעמים. ליין המשגע והמאוזן הזה, יש חך אמצעי מתוק, שמסיים עם רכיב עץ אלון קלוי מקסים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ענבי קברנה סוביניון

תיאור היין על פי היקב: זהו יין אדום יבש משובח ומוקפד המשלב את העולם הישן והעולם החדש ביצור היינות. צבעו ארגמן כהה, חמיצות מאוזנת, גוף מלא ועשיר בארומות וטעמי פירות יער אדומים, אפרסקים בשלים, תפוחי פינק לידי. היין משרה בפה את עוצמת הזן ונעימות קטיפתית מופלאה בדומה לאחיו מסדרת ה SPECIAL RESERVE אך צעיר יותר ומרענן עם סיומת מתמשכת.

אלכוהול: 14%

בקבוק: 750 מ"ל

התיישנות: יושן בחביות עץ אלון צרפתי במשך 18 חודשים.

כורם ויינן: אבנר אלה

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: חומרי הגלם ותהליכי הייצור נבדקו ואושרו בפיקוח ארגון רבני צוהר. לא משנת שמיטה. הופרשו תרומות ומעשרות כדין. ללא חשש ערלה ונטע רביעי. מתאים לפסח. לא מבושל.

מתאים עם: בשר, עוף, דגים, תבשילים

מחיר מומלץ לצרכן: 110 ₪.

יקב אבנר בלנד בורדו "סדרת הר שמואל" 2018

רשמי טעימה שלי: זהו יין אדום צפוף ועמוק. ליניארי מאוד ושכבתי בו זמנית, מראה אופי של אוכמניות שחורות, כמהין, קליפות עץ ואבן. גם גיר ומינרליות. בעל גוף מלא וממוסגר היטב, עמוק במרקם שופע, עם עוצמה מדהימה. יש כאן תחושה יפה של אלגנטיות ואיזון. יש עושר, כוח, אבל גם סימטריה. הטוהר שבפרי, יחד עם הטריות שלו בולטים והטאנינים משולבים יפה ביין במרקם הקטיפה הזה. יש לו צפיפות הקשורה לריכוז. יחד עם זאת, הוא שומר על רעננות וחמיצות נפלאים, כדי להעניק לו נפח אטרקטיבי, לאורך הקצוות של ליבה של טעמי דומדמניות אדומות ושחורות ודובדבנים. משיכות מאוחרות של אדמה חמה וטבק בסיומת ארוכה.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: מורכב מארבעה זני הענבים הבורדולזיים הגדלים בכרם. קברנה סוביניון, מרלו, קברנה פרנק ופטי ורדו.

תיאור היין על פי היקב:  זהו יין אדום יבש ויוקרתי המשלב את העולם הישן והעולם החדש ביצור היינות. צבעו ארגמן עז , גוף מלא ועשיר בריחות של פירות אדומים בשלים וטעמי פירות אדומים עוצמתיים ונעימים, עם נעימות קטיפתית וסיומת מתמשכת.

אלכוהול: 14.4%

בקבוק: 750 מ"ל

התיישנות: 18 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי.

כורם ויינן: אבנר אלה

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: חומרי הגלם ותהליכי הייצור נבדקו ואושרו בפיקוח ארגון רבני צוהר. לא משנת שמיטה. הופרשו תרומות ומעשרות כדין. ללא חשש ערלה ונטע רביעי. מתאים לפסח. לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 120 ₪.

יקב אבנר פטי וורדו 2019 מסדרת ה SPECIAL RESERVE 

רשמי טעימה שלי: אף, ריחני ופרחוני, עם תווים של דובדבנים כהים, שוקולד ונגיעה של תבלין קינמון. הרבה דובדבן, פטל שחור, סיגלית, בושם ותה מתוק. חך, קטיפתי ונדיב, בעל מרקם חלק ומשיי, מאוזן ומתוחכם. טעמי תה שחור, חמוציות, דובדבן שחור ותווים עשבוניים. סיומת, ארוכה וחמיצות טבעית פריכה.

מיוצר בסדרה קטנה של 150 בקבוקים, מתאים לאספנות

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: ענבי פטי וורדו.

תיאור היין על פי היקב: זהו יין אדום יבש מוקפד ומשובח המשלב את העולם הישן והעולם החדש בייצור יינות. צבעו ארגמן כהה, גוף מלא, חמיצות מאוזנת, עשיר בארומות וטעמי פירות יער אדומים, שזיפים ודובדבנים. היין משרה בפה טעמים עוצמתיים של הזן ונעימות מופלאה עם סיומת מתמשכת.

מתאים עם: בשר, עוף, דגים

אלכוהול: 13%

בקבוק: 750 מ"ל

התיישנות: יושן בחביות עץ אלון צרפתי קטנות ומיוחדות מתוצרת SEGUIN MOREAU במשך 12 חודשים

כורם ויינן: אבנר אלה

טמפרטורת הגשה מומלצת: 16°-18°־℃

כשרות: חומרי הגלם ותהליכי הייצור נבדקו ואושרו בפיקוח ארגון רבני צוהר. לא משנת שמיטה. הופרשו תרומות ומעשרות כדין. ללא חשש ערלה ונטע רביעי. מתאים לפסח. לא מבושל.

מחיר מומלץ לצרכן: 170 ₪.

ביקב אבנר חצר קסומה ומאובזרת הגובלת בכרם הפרוש לפניה ובה ניתן לקיים ארועים מיוחדים באוירה פסטורלית. החצר יכולה להכיל עד 80 מוזמנים אך ניתן לקיים גם ארועים אינטימיים יותר של עד 18 מוזמנים בחדר טעימות היין.
ביקב ישנו מטבח מאובזר להכנת ארוחות גורמה/ברביקיו ע"י שף מרשימת השפים המומלצים של היקב או ע"י שף פרטי מטעם המזמין.
וכמובן ששום אירוע אינו שלם בלי יינות היקב המשובחים שיוגשו להנאת האורחים.
ביקב חניה נוחה לאורחים ונגישות לנכים.

בהשגחת ארגון רבני צוהר בהשגחת רבני צוהר | היקב שומר שבת

יקב אבנר

הרימון, גבעת זאב (צמוד לתחנת ״דלק״)

טל׳ – 02-5822236

חפשו: ״יקב אבנר״ ב-waze.

קרדיט תמונות: באדיבות היקב/מאתר האינטרנט

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top