חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב רמת הגולן רוזה ירדן 2022, מרלו ירדן 2020, פינו גרי ירדן 2022, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב רמת הגולן הוא הראשון שקם ברמת הגולן, הוא נוסד ב 1983 על ידי 8 קיבוצים ומושבים. מיום ההקמה ועד היום, ממשיך היקב להעמיק ולהטביע את חותמו בעולם היין הישראלי. הקמתו שינתה את מפת היין המקומי ותפיסת האיכות בתודעת הצרכן הישראלי. ליקב ארבע סדרות עם מגוון של זנים וסגנונות – הר חרמון, גולן, גמלא וירדן. ליקב כ- 6,300 דונם של כרמי יין מניבים, נכון להיום, ליקב רמת הגולן 19 זנים נטועים, שביניהם החלקה הוותיקה ביותר שרדונה כרם אודם. הכרמים מחולקים ל- 456 חלקות ותת חלקות. מרגע הגדרתה, כל חלקה ממופה ומקוטלגת ונמצאת במעקב מתמיד של פרמטרים שונים כגון מיפוי מוליכות קרקע, מיפוי צימוח, בדיקות מצב מים בגפן ועוד. מהידע שנאסף לאורך השנים ניתן ללמוד על אפיוני החלקה, יכולותיה, מהלך התפתחותה ובריאותה. מידע זה הינו כלי חיוני לקבלת החלטות במהלך השנה ובעת הבציר. החלקות נבצרות בנפרד ונקלטות במכלי נירוסטה בנפרד כדי לשמור על זהותן וייחודן עד "הבלנד" הסופי. ממבחר כה גדול של חלקות קטנות היינן יכול לבחור את המתאימות לו ביותר ליין הרלוונטי. ההחלטה לבקבק יינות מכרם יחיד התקבלה ביקב רק לאחר שנים רבות של מעקב ולמידה של הייחוד והפוטנציאל של כל כרם וכרם. יינות כרם יחיד מופקים רק בבצירים בהם חומר הגלם יוצא דופן ואופי הטרואר של הכרם בא לידי ביטוי באופן מובהק ביין. יקב רמת הגולן רוזה ירדן 2022, מרלו ירדן 2020, פינו גרי ירדן 2022, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי ה'תשפ"ג – ה'תשפ"ד 2023.

יקב רמת הגולן ירדן רוזה 2021

רשמי טעימה שלי: צבע ורוד סלמון, באף, ניחוחות של דומדמניות אדומות טריות ורימון ותווים פרחוניים. החך, עושה רושם טוב בזכות המרקם, המשי והאלגנטיות שלו, עם תווים עדינים של עשן המעצימים את מורכבותו. הרעננות שלו נשארת לאורך כל הטעימה – תענוג לחושים. עם גימור רענן וארוך, הוא מזמין שתייה והנאה. יין של שמש וקיץ. יין מצוין לליווי ארוחה, אבל גם נהדר לקבל אותו בפני עצמו.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: ירדן רוזה 2021 מיוצר כולו 100% מזן ענבי TINTO CÃO הגדל בכרם גשור בדרום רמת הגולן.

על היין: ירדן רוזה 2021 מציג מאפיינים ארומטיים של תות שדה ואשכולית אדומה, לצד פריחת ורדים ותבלינים. זהו יין רוזה יבש, בעל גוף בינוני, רענן, מלא טעם ומהנה לשתייה.

על ייחודיות שנת בציר 2021: בציר 2021 היה עוד בציר ראוי לציון בצילה של מגפת הקורונה, והצוות הנהדר שלנו נענה לאתגר בשנית. החורף שקדם לבציר היה מאופיין בכמות משקעים ממוצעת, עם טמפרטורות חמות מהממוצע, גם לחורף וגם לאביב. כחודש לאחר תחילת הבציר, שהחל ב- 1באוגוסט, השבוע שסיים את חודש אוגוסט ופתח את ספטמבר היה השבוע הרביעי הגדול ביותר שלנו אי פעם ב– 39שנות בציר. סיימנו לבצור את כל הענבים באמצע אוקטובר לאחר בציר קצר יחסית של 11שבועות. היבולים שהיו מעט נמוכים, % 7מתחת לממוצע, היו מאוזנים באיכות גבוהה מאוד. בסיכומו של דבר, בציר 2021הראה תוצאות מרשימות בכל הזנים שלנו.

עשיית היין: מצאנו שטינטה קאו הוא זן מתאים במיוחד ליצירת יין רוזה נפלא. הענבים, שנבצרו בבציר ידני, וסחיטה של אשכולות שלמים העניקו ליין צבע ורוד מעודן וארומות רעננות.

על אזור הגידול: הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין.
בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ- 400מטר ועד 1,200מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

יין ואוכל: היין ילווה נהדר טאקו דגים עם קרם לימון, עוף בעשבי תיבול ולימון, או מבחר טאפסים.

בקבוק: 750 מל"ל.

אלכוהול: 13%

ידידותי לטבעונים

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° -12°־℃

כשרות: יקב רמת הגולן על כל יינותיו, הוא כשר למהדרין לכל ימות השנה ולחג הפסח. היקב מלווה מראשיתו על ידי הגאון הרב אברהם דב אוירבך שליט"א, רב ואב בית דין בטבריה.

מחיר מומלץ לצרכן: 95 ₪.

 

יקב רמת הגולן ירדן מרלו 2020

רשמי טעימה שלי: באף, פטל שחור ופירות שזיפים, משופרים על ידי קרמל ו-וניל מהחבית. בחך, טעמי שזיף כהה חזקים ודובדבנים כהים מיובשים, מראים רמזים של תאנה. הדגשים צפופים של שוקולד מריר, מתנוססים על הגימור במרקם קטיפתי, שעמוס במוקה ותבלינים אסיאתיים.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: הענבים מהם יוצר ירדן מרלו 2020 נבצרו מכרמים במרכז ובצפון רמת הגולן המאושרים בתקן
קיימות, אזורים אשר מניבים מרלו באיכות יוצאת מן הכלל בשלושת העשורים האחרונים.

עונת הבציר: בציר 2020 היה באמת היסטורי, תודות למגפת נגיף הקורונה שהכתה בנו במקביל לבציר הקדחתני ביותר שהיה לנו אי פעם. לפחות מזג האוויר התייחס אלינו יפה רוב העונה, כאשר בחורף ירדו כמויות משקעים של 151% מהממוצע ועונות האביב והקיץ שלאחר מכן היו קרירות יחסית. ואז גל חום ללא תקדים הכה ב-29 באוגוסט. חודש ספטמבר, היה החודש החם ביותר שנרשם בתולדות ישראל, עם טמפרטורות יומיות של C3.9º מעל הממוצע וכתוצאה מכך נרשמו שיאי בציר של השבועות השני, השלישי והרביעי הגדולים ביותר. הבציר הסתיים לאחר שמונה שבועות בלבד והיה לבציר הקצר ביותר שלנו שנרשם מאז לפחות שנת 1994. בסה"כ האיכות הייתה גבוהה, דבר שמוכיח שוב שיש לנו אזור יין יוצא מן הכלל, גם תחת תנאים קיצוניים.

על היין: ירדן מרלו 2020 מציג ניחוחות וטעמים של פירות שחורים ואדומים בשלים יחד עם רמזים למרווה טרייה, קליפת פרי הדר, תבלינים ופרחים.

יין ואוכל: זהו יין שילווה נהדר מגוון רחב של מאכלים. נסו אותו לצד פרגית צלויה, צלעות טלה בגריל, או ביף וולינגטון חגיגי.

התיישנות: היין התיישן במשך 18חודשים בחביות עץ אלון צרפתי קטנות, כ-% 40 מהן חדשות.

אזור הגידול: הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין. בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ- 400מטר ועד 1,200מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

בקבוק: 750 מל"ל.

אלכוהול: 14.5%

ידידותי לטבעונים

טמפרטורת הגשה מומלצת: 20° -17°־℃

כשרות: היין נקי מחשש ערלה טבל ושביעית וכשר למהדרין מן המהדרין.  לא מבושל. יקב רמת הגולן על כל יינותיו, הוא כשר למהדרין לכל ימות השנה ולחג הפסח. היקב מלווה מראשיתו על ידי הגאון הרב אברהם דב אוירבך שליט"א, רב ואב בית דין בטבריה.

מחיר מומלץ לצרכן: 105 ₪.

יקב רמת הגולן ירדן פינו גרי 2022

רשמי טעימה שלי: צבע, לימון חיוור צלול עם שוליים בוהקים. האף, עם ניחוחות ריחניים של יערה, תפוחים טריים, לימונים, אפרסק, משמשים ותבלינים. החך, מציג אפרסקים לבנים, יחד עם אופי אגוזים עדינים, רמזים להדרים ופרחוניות לבנה. מרקם קרמי, עם גימור פריך ומרענן.

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: ירדן פינו גרי 2022 הופק מענבי פינו גרי הגדלים בכרמים שלנו בצפון רמת הגולן. פינו גרי גדל בעיקר באלזס, צרפת ובצפון מזרח איטליה, שם מוכר יותר בשם פינו גריג'יו.

תיאור היקב את היין: מציג ניחוחות של אגס אסיאתי, אפרסק לבן, פומלה וגרידת לימון,
יחד עם רמזים לאבן צור. זהו יין לבן בעל גוף בינוני, מרענן ומלא טעם. ירדן פינו גרי 2022, מוכן לשתייה כעת וצפוי לשמור על איכותו מספר שנים מהבציר. כמחצית מהיין תסס בחביות עץ אלון גדולות.

על ייחודיות שנת בציר 2022: בציר 2022החגיגי סימן את הבציר ה- 40שלנו והראשון מאז שנת 2019שלא תחת מגבלות הקורונה. חודש מארס הגשום הבטיח את תחילת הצימוח האביבי עם פרופיל מים הרצוי בקרקעות הגעשיות היפות של רמת הגולן. הכרמים שלנו, בעלי שורשים עמוקים, לא הושפעו לרעה יותר מדי מגל חום היסטורי שהיכה בסוף אוגוסט. חסינות ועמידות הגפנים ההולכת וגדלה, והרזולוציה בכרם,
כפי שאפשר לראות בגודל החלקות ההולך וקטן, מובילים לעליה מתמדת באיכות היין.
11 השבועות של בציר 2022 שהיה קצר יחסית, הניב איכות פרי מעולה ויבול הגבוה ב-% 4 מהממוצע, מה שיצר עוד בציר יוצא מן הכלל ברמת הגולן.

על אזור הגידול: הגליל הוא אזור הגידול הצפוני ביותר בישראל ונחשב הטוב ביותר לגידול ענבי יין.
בתוך אזור גידול זה, רמת הגולן היא החלק בו הטמפרטורות הן הקרירות ביותר והענבים באיכות הגבוהה ביותר. הכרמים על רמה וולקנית זו גדלים מ- 400 מטר ועד 1,200מטר מעל פני הים והגבוהים שבהם פוגשים שלג בחורף.

יין ואוכל: אנו אוהבים לשתות את היין לצד סביצ'ה קיצי של דג לבן, סלט עוף על הגריל עם אפרסקים,
או פסטה לימון ושום.

בקבוק: 750 מל"ל.

כשרות: יקב רמת הגולן על כל יינותיו, הוא כשר למהדרין לכל ימות השנה ולחג הפסח. היקב מלווה מראשיתו על ידי הגאון הרב אברהם דב אוירבך שליט"א, רב ואב בית דין בטבריה.

אלכוהול: 13.5%

ידידותי לטבעונים

טמפרטורת הגשה מומלצת: 9° -12°־℃

מחיר מומלץ לצרכן: 76 ₪.

יקב רמת הגולן

טלפון: 04-6968435
כתובת: ת.ד.183 קצרין 12900
בwaze: יקב רמת הגולן

קרדיט צילום: חגית גורן

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top