חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"דרום" מבית יקב יתיר ממליץ על 2 יינות: "דרום לבן" 2021 ו- "דרום רוזה" 2021 לכבוד פסח תשפ"ב 2022

"דרום" מבית יתיר, הוא סיפור ייחודי עם זהות וחותם אישי מיוחדים במינם.
גידול ענבי יין בנוף המדברי עוצר הנשימה, בתנאי האקלים הקיצוניים הדרומיים, מגלה אזור מיוחד במינו שאין כמעט למצוא כמותו בעולם. האדמה ייחודית, ברובה חולית, הטמפרטורות גבוהות במשך היום והולכות ומצטננות לקראת הלילה. היובש והלחות הנמוכה מהווים כר מצוין לגידול כרמי יין, חלקם על שרידי גתות שייצרו יין כבר לפני 3,500 שנים, ודרך היינות ניתן לחוש את צבעי הטרואר, את ניחוחות וטעמי האזור, ואת התרבות והאנשים שחיים כאן. ארץ היין החדשה- לכל יין בסדרת דרום סיפור עם אופי ייחודי. היינות מיוצרים מכרמים נבחרים בדרום הארץ, מארץ התנ"ך המסורתית הישנה. מומחי היקב, שהביאו לנו את יינות יתיר האהובים, מרחיבים הפעם את גבולות הטרואר מעבר ליער יתיר ומציעים יינות שורשיים, נגישים ולא כבדים, צנועים ונינוחים, הרמוניים ונעימים, יינות שמדברים בגובה העיניים. סדרת דרום משלבת בין הפשטות והצניעות למורכבות המדברית, בין השקט לעוצמה של המדבר, ההופכים את אזור הדרום לדבר הבא בעולם היין הישראלי. "דרום" מבית יקב יתיר ממליץ על 2 יינות: "דרום לבן" 2021 ו- "דרום רוזה" 2021 לכבוד פסח תשפ"ב 2022.

ערן גולדווסר, יינן יקב יתיר ודרום מספר על הבציר בכרמי הדרום: "חורף 20-21 התחיל מאוחר והיה פחות קר וגשום מהרגיל. מיעוט מנות הקור בחורף גרר ירידה בכמות היבול בדרום הארץ. חודשי האביב והקיץ היו מתונים יחסית, ללא שרבים חריגים. הבציר החל באמצע יולי, כשבועיים מוקדם מהמועד הממוצע, והסתיים בסוף ספטמבר ואיכות הפרי הייתה טובה  מאוד".

"דרום" לבן 2021

רשמי טעימה שלי: באף, תווים עסיסיים אטרקטיביים של פייג'ואה, פסיפלורה וגויאבה, קיווי ומלון ירוק, עם רק שמץ של עשב, בשילוב עם רמז של גרידת לימון. בחך, הוא ויטאלי, רענן טבעי וטעים ומציע חיוניות פרי נהדרת, עם חומציות בהירה מאוזנת היטב, מה שהופך אותו לשתייה נעימה וגם מענגת."

סוג היין: לבן יבש

הרכב זני: 100% ענבי סוביניון בלאן.

כרמים: מצפה רמון ורמת ערד.

תיאור היקב את היין: היינות תססו במכלי נירוסטה והתיישנות במכלי בטון במשך 4 חודשים.  זהו יין גסטרונומי מאוזן ומאופק שילווה היטב מנות ים תיכוניות. מדובר ביין לבן אלגנטי שטעמי הפרי המובהקים שלו שומרים על איפוק ורעננות. צבעו זהוב מבריק, בעל טעמים פירותיים, רענן עסיסי. ליין ריח פירותי ומעט עשבוניים. צפוי להמשיך להתפתח היטב בבקבוק בעשור הקרוב. דרום לבן 2021 הוא יין בעל נוכחות שיתאים לאוכל, אך יכול גם לעמוד בפני עצמו ולשמש כאפריטיף ולא רק בארוחות.

אלכוהול: 12%

כשרות: כשר לפסח. בד"צ מהדרין. לא מבושל U P

יינן: ערן גולדווסר

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10° – 12°C.

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

"דרום" רוזה 2021

רשמי טעימה שלי: באף, בשל, רענן ופירותי, עם ניחוחות בשפע, של חמוציות ותותים טריים, עם רמזים של פירות קיץ כמו מלון ודובדבן וגוון ורדים מתוק. בחך, טעם יבש ומעוגל עם תחושת פה עשירה נוגעת במינראליות, היין מגיע לשיאו בטעם מרענן, עוטף ומתמשך בסיומת. יין של קיץ ושקיעה של אחר הצהרים במרפסת לצד אבטיח וגבינה, חוף של ים, עם זוגות אוהבים ומוקף בחברים.

סוג היין: רוזה יבש

הרכב זני: 34% ענבי גראנאש, 33% ענבי זינפנדל, 33% ענבי מוסקט טדום.

כרמים: רמת ערד ודרום הרי יהודה

תיאור היקב את היין: היינות תססו במכלי נירוסטה במשך 4 חודשים כדי ליצור יין רענן ופירותי שילווה היטב מנות ים תיכוניות. מדובר ברוזה אלגנטי שטעמי הפרי המובהקים שלו שומרים על איפוק ורעננות. צבעו ורוד בהיר, בעל טעמים פירותיים, רעננים, מאוזנים ומעט חמצמצים. ליין ריח המזכיר תות שדה ופריחת ורדים. דרום רוזה 2021 משתלב באופן נפלא עם מגוון מנות מהמטבח הים תיכוני, שילוב היוצר חגיגה אמיתי לחיך. מתאים להגשה כאפריטיף וילווה יפה מנות ראשונות מהמטבח הים תיכוני.

אלכוהול: 11.5%

כשרות: כשר לפסח. בד"צ מהדרין. לא מבושל U P

יינן: ערן גולדווסר

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8° – 10°C.

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

ניתן להשיג את היין בחנויות היין המובחרות ובמסעדות ברחבי הארץ .

"דרום" מבית יתיר

תל ערד

[email protected]

קרדיט צילום: אייל קרן צילום קולינארי

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top