חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

בתערוכת סומלייה חשפה לראשונה מועצה אזורית מטה יהודה את לוגו אזור יין

את הסמל, שיעטר את יינות יקבי יהודה, יישאו היינות המכילים לפחות 85% ענבים שגדלו באזור היין ועמדו בקריטריונים של ועדה מקצועית זאת לאחר שקיבלה, לראשונה בישראל, הכרה כאזור יין, חשפה המועצה האזורית מטה יהודה, בתערוכת היין סומליה שבהיכל התרבות, את הלוגו שיודפס על תוויות היין של יקבי האזור. היינות אשר יוכלו לשים את הלוגו הם אלה שעמדו בקריטריונים של הועדה המקצועית שהוקמה במיוחד לצורך אישורם כשייכים לאזור היין יהודה.

המונח המוכר יותר בקרב חובבי יין הוא המונח האירופאי אפיליסיון, המגדיר יינות אזוריים במדינות שונות באירופה, בהתאם למיקומם של הכרמים ולזני הענבים ומהווה מסגרת מחייבת לשיתוף הפעולה האזורי גם ברמה התיירותית.

מהלך משמעותי זה הינו ייחודי גם לאור העובדה שהיוזמה לו הגיעה מצידה של המועצה האזורית ושל העומד בראשה, ראש המועצה ניב ויזל, מתוך הבנה כי הוא יעצים את מיתוגו של האזור כאזור היין המוביל בישראל, אשר כבר היום מצויים בו למעלה מ-50 יקבים שונים.

סימן המסחר המאשר יוכל להופיע על כל תווית של יין מיקבי האזור, אשר לפחות 85% מהענבים שבו גדלו בגבולות האזור שסומן במפה שהוגשה כחלק מן הבקשה שאושרה. היקבים המעוניינים בכך, ושעומדים בקריטריונים שהוגדרו בבקשה למשרד המשפטים אשר נבנו על סמך המקובל בעולם, יוכלו לפנות לוועדה ייעודית שהרכבה הוגדר בתקנון, ובמידה ויעמדו בתנאים, ישולב הסימן המאשר על גבי הבקבוקים.

ניב ויזל, ראש המועצה האזורית מטה יהודה: ״זה עוד צעד לתוך דפי ההיסטוריה שמטה יהודה הופכת את החלום למציאות ומציגה לראשונה בתערוכה כחבל יין רשמי את מותג העל שלה. היקבים שלנו עומדים בשורה אחת עם מותגי יין מובילים מכל הארץ״.

ב-2.6, באירוע הפתיחה של פסטיבל היין השנתי של מטה יהודה, יוצגו לראשונה בקבוקי היין של יקבי האזור, אשר נושאים תווית זו.

קרדיט צילום: דוברות מטה יהודה

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top