חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סומלייה 2022 הגיגים מהיום הראשון לאירוע היין הכי נחשב בישראל

היה שמח אתמול ביום הפתיחה (אחד מתוך 2) החגיגי והעמוס גדוש במציגים אורחים ומבקרים של אירוע היין "סומלייה" 2022 לאחר יותר מדי דחיות של אירוע חשוב ונחשב זה בשל מגיפת הקורונה. נכון לשעות אלה, אני עדיין לא משוכנע שכל כך הרבה אנשים שהצטופפו לכל אורך היום אתמול בלי שום מסיכה, או צורך בבידוק, או ריחוק, ליד כל עמדה היו מחוסנים, בריאים, מחלימים, או מדביקים. בדבר אחד אני כן משוכנע, כל כך הרבה חובבי יין, שוחרי יין, אוהבי יין, מסעדנים, מלונאים, משווקים, יבואנים, ייננים, מלצרי יין, פשוט חיכו לצלצול פתיחת הדלתות בשעה 11:30 בכדי להסתער פנימה אל 3 קומות האירוע כדי לטעום, ולפגוש, לראות, ולהכיר, כל מה ומי שקשור ליין.

את מחצית השעה הראשונה הקדשתי לסיבוב בין עמדות הטעימה, ללחוץ ידיים, ולהיפגש עם כל הרבה אנשים ומותגים שאני מכיר ומעריך וכאלה שאשמח להכיר ולטעום ובהמשך להעריך.

לא חלפו להן דקות, וכבר נקראתי לסדנת טעימות יין בחדר ה-V.I.P של "שקד" לטעימת יינות מאיטליה בחסות מנהלי השיווק אורחי חברת שקד שהגיעו מחו"ל. יקב GUERRIERI RIZZARDI הטעים מספר יינות כשהבולטים בהם היו הריפאסו והאמרונה שהיו פשוט משגעים. מהיקב השני פיקו מקאריו מפיימונטה מאוד אהבתי את הרוזה מבעבע.

לא חולפות דקות וכיבדתי בנוכחותי את הזמנתו של מר JORGE CABRAL שגריר פורטוגל בישראל, שהזמין אותי אישית ובכתב, להרמת כוסית עם אורחים נוספים במתחם של "בית השעם" נציגת יצרנית פקקי השעם העולמית AMORIM.

לא חולפות דקות, ומצאתי את עצמי לצד כמה חברים, מתארח בעמדה של "כספיריט" כאן דוד סוויסה היינן והבעלים של יקב אפוד, ועידן עוז מנהל תחום היין של "כספיריט" הטעימו בפנינו טעימת אורך מעניינת על ציר הזמן של יין הדגל "אביתר" מהבצירים: 2016, 2017, 2018, ו- 2019 טרום השקה.

ובהמשך, הוזמנתי לחדר ה- V.I.P של חברת IBBLS כאן הטעימו לי את כל מגוון היינות "הגבוהים" בפורטפוליו, לרבות טעימה חווייתית של יין הדגל "מלכיה" של יקב תבור מבציר 2014 ומבציר 2017. ומהיין "בחירת היינן" של תבור.

בין לבין, עשיתי כל מאמץ לפקוד את כלל עמדות הטעימה מבלי חלילה לשכוח מלומר שלום, להתחבק ולהתנשק, עם מלא חברים ומכרים.

בעמדת ההטעמה של "צילינסקי" לא חסך היבואן אורן צילינסקי דבר והוא בחר להטעים מגוון רחב של יינות לרבות יינות פרימיום גבוהים שהגיעו בבקבוקים מצודדים עם תוויות מרשימות קורצות עין.

טעמתי את שני היינות של הייננית ניצן סברסקי מיקב "אחת" ושניהם נשאו לי חן.

טעמתי שורה של יינות ביקב רמת הגולן וביקב הרי גליל וכמו תמיד רמת הגולן על הגובה.

בעמדה של יקב "גת שומרון" אל תרשו לעצמכם להחמיץ את יין הקינוח 24K וכל סופרלטיב שתמצאו לתת ליין המפנק הזה יהווה לשון המעטה.

רבים וטובים היקבים שהציגו בסומלייה 2022. אחטא על האמת אם אומר שהספקתי הכול…רוצה לומר אפילו לא עשירית מזה.כמו תמיד, אני מקנא באלה שיש להם את היכולת ואת הזמן הפנוי לבלות בשני ימי האירוע מהבוקר ועד הערב. אבל אם תשאלו אותי אז ככה: 80 ש"ח, עלתה לי החנייה בהיכל התרבות. גם לקחתי יום חופש מהעבודה. גם חזרתי הביתה שיכור כלוט ולמזלי הבאתי עמי נהג מיועד. גם הלילה לא עבר עלי קל…לא ישנתי טוב ושנתי נדדה. ואיך אישתי אומרת: "אתה בטח יודע למה"…

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top