חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אדם בחגיגת השקה של יינות לבנים, אדומים ורוזה

כשקבלתי בווטסאפ, את ההזמנה של ידידתי הייננית אורנה לב מיקב אדם בזו הלשון: "בואו להשתתף איתנו בהשקת יינות היקב. יינות לבנים, אדומים ורוזה מהכרם המשפחתי שלנו. יינות מבציר 2018, 2019, 2020 ביום ו' ה- 9.4.2021 בין השעות 10:00 – 15:00" ידעתי, שאני חייב להפגין נוכחות, הרבה משום העובדה שיותר מפעם אחת… הוזמנתי לבוא ולבקר, ויותר מפעם אחת… הבטחתי לבוא. אז באתי, טעמתי, ומה-זה נהנתי.

וכך אורנה מספרת: "אנחנו נטעם היום את היינות הלבנים, הרוזה והבלאן דה נואר 2020, יש לנו מעט אדומים מבציר 2019 שנפתח להתנסות והיכרות, ו- 4 יינות אדומים מ- 2018 שלא השקנו אותם בגלל הקורונה. יש לנו את הקריניאן מלבק, יש לנו GSM שזה גראנש, סירה, מלבק, יש לנו סירה את ה"קותי" שזו השנה האחרונה שהענבים ליין זה לא הגיעו מהכרם שלנו אלא מהכרם במצפה רמון, יש לנו קברנה פרנק. וביינות של 2019, יש לנו גראנש זני, קברנה פרנק זני, כשכל העניין והמטרה שלי זה לתת ביטוי טרוארי לכרם שלנו שהוא ממקום מיוחד, אדמה מיוחדת, וגדלים כאן לא פחות מ- 7-זני ענבים. תטעמו גם סירה מהכרם הזה ויש בלנד אחד שהוא חצי חצי קרינאן מלבק, עם נגיעות גראנש.

"תגידי אורנה את מרגישה שאת טיפה מבוזרת במגוון היינות הרחב שלך"? ואורנה עונה: "תשמע זה כל הכיף שלי. אני רוצה להנות. אני רוצה לנסות. יכול להיות שבהמשך זה יתייצב, אבל בינתיים יש לי 7 זנים הגדלים בכרם. אני רוצה לראות מה האדמה שלנו נותנת, הם מטופחים ברמה שכל גפן מטופלת אישית לוחצת אז אני רוצה לתת ביטוי לזנים שלנו ויכול להיות שבהמשך אני אחליט אני עושה בלנד כזה וכזה, או יין זני כזה וכזה בינתיים אני מאמצת את המשפט שאמר לי ידידי היינן יעקב אור-יה: "איזה כיף לנו שאנחנו עושים יין ויכולים עם זה גם להשתעשע".

"וכשאת יוצרת יינות זניים, יש לך איזו העדפה מסוימת או שזה חלק מההתנסות?" ואורנה עונה: "זה חלק מההתנסות. בהתחלה הייתי בטוחה שאני הולכת רק על הקברנה פרנק זני ועל הסירה והשנה התססתי בתסיסה טבעית פראית את הקריניאן ויצא משהו נהדר שרק מהריחות של התסיסה כבר ניתן היה להשתכר ומה שזה אומר לי שבשנת הבציר הזו אני הולכת לעשות את כל היינות האדומים שלי בתסיסה טבעית פראית".

"אז את מוצאת את עצמך בבית הספר ליין ויקב שורק שם את עושה את היינות שלך מבלה שם הרבה מאוד זמן?" ואורנה עונה: "אכן כן. אני כל יום שם. ברור. זה היקב שלי. זה השגעון שלי. יינות לבנים ורוזה, אני שומרת עליהם כאילו היו שלי ובין לבין אני עושה כל מאמץ ובהרבה רצון ואהבה לתת כתף ויד עוזרת לצוות התפעולי של המקום".

"מהו טווח המחירים של יינות היקב?" ואורנה עונה: "בין 80 ש"ח, ל- 120 ש"ח שזה רק ה"קותי" 2017 והתמחור ההוגן זה אצלי אידיאולוגי".

"וכשרות זה עלה על דעתך?" ואורנה עונה: " לא. אני עושה בסך הכול 3,500 בקבוקים ואין לי כל כוונה לגדול".

"סליחה על השאלה "הבוטה", את מוצאת את עצמך "נתקעת" עם היינות הלבנים או הרוזה שלא הצלחת למכור?" ואורנה מחייכת חיוך קורן ועונה: "אני לא מגיעה לקיץ וכבר אין לי יותר יין למכור. הביקוש אצלי ליין עולה על היקפי הייצור. אני מוכרת למועדון לקוחות היקב, קבוצות יין שמתארחות פה וגם אני מוכרת למסעדות שרצות עם היינות שלי כמו "ים-7", "רוטנברג", ושף מדהים מחמאם אל פשה שלוקח ממני הרבה יין, ומעדניית "יום טוב" בלוינסקי בתל אביב שמחזיקה את כל הגלריה של היינות שלי".

"מה המסר שחשוב לך להעביר לאנשים ששותים את היין שלך"? ואורנה עונה: "שיהנו. פשוט. את היינות שלי אני עושה באהבה ענקית, הם לא תמיד שגרתיים, זה הכיף שלי. לא להיות יצרנית של "יינות מסחריים", הדגש שלי הנו יינות בוטיק".

"מה מסמל עבורך בית הספר ליין ויקב שורק"? ואורנה עונה: "ראשית היקב שלי הוא שם. זה בית. זה חברותא. כל הלימוד המעשי, גם של לימודי התואר השני ברחובות, גם מחקרים של אוניברסיטת אריאל, כולם נעשים כאן ביקב שורק, החשיפה כאן מטורפת לדברים שבאף יקב לא תהיה בידך ההזדמנות. אני רוצה לבדוק שמר אני יכולה לנסות אותן על 15 זנים ומה כל שמר יעשה על כל זן וזן אין בשום מקום אחר את הדברים האלה וזה בית ספר אדיר ואני מאוהבת באנשים וזה אומר עבורי הכול".  

אהבתי את היינות של אורנה. זוהי הייתה עבורי טעימה מסקרנת, חווייתית, ובעיקר מהנה וטעימה. מה שיפה ביין, שאצל כל אחת ואחד, טעמם איתם. ואצלי הפייבוריט וללא כל ספק היה הבלאן דה נואר. אהבתי את רעננותו, נוכחותו וכמובן את טעמו. עם הבקבוק הזה גם יצאתי הביתה.

יקב אדם BLANC DES NOIRS 2020

רשמי טעימה שלי: הוא מראה צבע חיוור זהוב צלול, עם נצנוצים כסופים ושוליים בוהקים. באף, יין זה מציע ארומה מורכבת בסמוך לסלט פירות לבן, הדרים ופירות אדומים, כמו רימון ודובדבן. אתה יכול גם למצוא כמה רמזים לפרחים וניחוח אופייני של שומר. בחיך, זהו יין עשיר מאוד, רענן, טעים מהנה ונעים, קצת יותר ממגוון רחב, של יינות לבנים.

סוג היין: יין לבן יבש המיוצר מענבים אדומים

הרכב זני: 100% ענבי גראנש שנבצרו בבציר סלקטיבי ידני

כרם: רמת צבאים

תהליך עשיית היין: הענבים הופרדו מהשזרות ונכנסו לסחיטה קלה והיפרדות מהירה מהקליפות. התהליך המהיר, שומר על האופי הפירוטתי והרענן של הפרי.

יקב אדם

בארי 28 כוכב יאיר

ייננית: אורנה לב

0544411343

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top