חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אדם – אורנה לב – קחו לתשומת הלב !

יומיים רצופים, ביליתי ביריד היקבים הביתיים, של בית הספר ליין ויקב שורק, שהתקיים בסוף השבוע האחרון. צריך היה "אומץ לב" ו-"תעוזה" לצאת מהבית ביום חם שכזה. קל וחומר לקיים "יריד יין". ועדיין, בשני ימי היריד, זה היה המקום הכי טוב בעיר, לבלות בו את הסופ"ש. את הייננית אורנה לב מיקב אדם, אני מכיר זמן רב. אנחנו חברים בפייסבוק, ואנחנו נפגשים לא מעט באירועי יין, בטח ובטח כשאני מגיע לבית הספר ליין ויקב שורק, היא תמיד שם. גם כשבחוץ, מאוד חם. אורנה לב מגיעה משושלת משפחתית מאוד מכובדת. היא ביתו, של האלוף יקותיאל "קותי" אדם, ואחיה הצעיר הוא האלוף אודי אדם. ליינות שלה היא מעניקה שמות המנציחים את שמות בני המשפחה. "אלישבע" היא הסבתא שלה. ו"זהבה" היא האימא שלה. ואורנה, אם אתם חייבים לדעת, היא אישה חמה, שופעת אהבה שכולה לב, בדיוק כמו שם משפחתה. והיא עושה יינות, שאתם ממש חייבים לתת להם את תשומת הלב.

הייננית אורנה לב מיקב אדם, מייצרת כ- 2700-3000 בקבוקי יין בשנה. מהבציר הקרוב, כל הענבים ליינות היקב יגיעו מהכרם שלה. הכרם נמצא ברמת צבאים לכאורה נחשב לאזור חם אזור שהוא לבטח מעניין כי "יקב היה לנבות הישראלי" זה שם. ואיפה שהכורם מחדש כרמים על אדמה מקראית, מתקופת התנ"ך, כנראה שיש שם משהו.

על 5 דונם כרם מגדלת אורנה 7 זני ענבים. בשנה שעברה אורנה עשתה 3 בלנדים של יינות בתהליך  הנמצאים עכשיו בחביות, מתיישנים ומשתבחים ומתכוננים לבקבוק בעוד כמה חודשים.

את הבציר הנוכחי, כך היא מעריכה, היא תתחיל בתחילת חודש אוגוסט.

בשני ימי היריד, הטעימה אורנה 5 יינות. למי שהגיע ליריד ביום הראשון קריא יום שישי, יינות לבנים וסמוקים מצוננים היטב כמו שאורנה הטעימה, היינות הללו היו בגדר מצרך של חובה.

ישבתי בסמוך לעמדת ההטעמה של יקב אדם. אורנה ניגשה אלי פעם אחר פעם ומילאה לי את הכוס ביין צונן. לרגעים, הרגשתי כמו ילד קטן שהאימא דואגת לו לכל מחסורו, שבה ודואגת למלא לו את הכוס שחס וחלילה לא יחסר, שלא יתייבש לה הילד.

היה חם. והיינות של אורנה הלבנים והרוזה, היו הרבה יותר מהמשקה הנכון ביותר למזג האוויר ולאקלים, הם היו בגדר תרופה של מרפא לצמא.

אז היו שם ויונייה רוסאן, ויונייה עם 5% סירה שנקרא "זהבה", רוזה שנקרא "אלישבע", קברנה פרנק זני, ויש סירה עם 7% ויונייה הנקרא "קותי".

טווח המחירים 80 ש"ח ליינות הרוזה והלבנים, 90 ש"ח לאדומים.

יקב אדם, הוא יקב ביתי קטן, הנמצא בתוך יקב שורק. כרגע מטפלת ועוקבת מקרוב אורנה אחרי לא פחות מארבע חביות יין בתהליך התיישנות. בעונה תמצאו את אורנה כל יום ביקב, וכשלא בעונה תמצאו אותה כאן לפחות פעם בשבוע.

את היינות שלה, פשוט חטפו באירוע היקבים הביתיים, וכשאני יצאתי הביתה עם הרוזה "אלישבע" 2018, אני נשבע ויעידו על כך לא מעט עדים, שזה היה הבקבוק האחרון למכירה בעמדה והיו שם כאלה שהיו ורצו לשלם על הבקבוק האחרון הרבה. הרבה יותר.

אם תרצו תמצאו אותה בטלפון או בגוגל "יקב אדם" אורנה לב. המוטו שלה: "לעשות יינות שתיים, שמתאימים לארץ, מזנים המתאימים לארץ חמה ולאזור הגידול".

יקב אדם אלישבע 2018 רוזה

רשמי טעימה שלי: צבע, ורוד סלמון חיוור. שוליים בוהקים. האף, מאופק במקצת, עם מצג פירותי ואלגנטי, עם הערות של  תותים, דובדבנים בהירים וגרגרי יער אדומים. על החיך, היין פירותי, רענן, שופע ויטאליות, נעים וטעים, עם הערות של פירות יער אדומים ופירות טרופיים נוגעים קלילות בטעמים מינרליים מלוחים. היופי הזה נקי, קלאסי ומאוזן, עם חומציות תוססת שגורמת לך לשוב ולחזור לכוס. יין מקסים. קחו אותו אחר הצהרים למרפסת. תרדו איתו אל שפת הים. תפתחו אותו על שולחן החג, ליד הפשטידות הגבינות והדג.

הרכב זני: בלנד של ענבי סירה, קריניאן וגראנאש מלבק וקברנה פרנק

טמפרטורת הגשה מומלצת: 8-10 מעלות C

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ש"ח.

יקב אדם

ייננית: אורנה לב

טלפון: 0544411343

יישוב: צור יגאל 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top