חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקבי כרמל, משיקים לחג שבועות, בצירים חדשים ליינות לבנים חצי יבשים: כרמל ויניארדס גוורצטרמינר 2018, ו- כרמל VATS2 לבן 2018

בתזמון מושלם לחג השבועות שבדרך, הידוע גם בשמו השני "החג הלבן", יקבי כרמל משיקים את בצירי 2018 לנבחרת היינות הלבנים והאיכותיים של היקב.
חג השבועות הוא הזדמנות נפלאה לחגוג עם היינות המשובחים של יקבי כרמל לצד גבינות איכותיות היוצרות שידוך נהדר. שניהם מופקים ממוצרים חקלאיים, בשניהם תהליך הייצור טבעי, מסובך ומרתק, לשניהם מסורת ארוכת שנים ובעיקר שילוב הטעמים של שניהם יוצר חגיגה אמתית בפה. יקבי כרמל, משיקים לחג שבועות, בצירים חדשים ליינות לבנים: כרמל ויניארדס גוורצטרמינר 2018, ו- כרמל VATS2 לבן 2018. עובדת היותם של 2 היינות הלבנים המומלצים כאן עומדים תחת הקטגוריה של "יין חצי יבש", "קורצת" לפלח רחב יותר של טועמים, המבקשים לעצמם "סוג של" מתקתקות נעימה בפה.  

יקבי כרמל ויניארדס גוורצטרמינר מבציר 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, קש חיוור. שוליים בוהקים. אף, ארומטי מריח ליצ'י, אפרסק לבן, תפוח ולימון, זנגביל טרי ומשמשים עסיסיים, לצד שילובים פרחוניים כעלי כותרת של ורדים. בפה, רמיזה קלה למתיקות שיורית טבעית של פרי איכותי על טהרת הזן. הטעמים, ברורים מאוד, עם רמזים אקזוטיים. מרקם חיך רך ומשיי, עם ליבה של פירות, מעודנים להפליא, דבש ומוסק. היין הזה משתהה בפיך אחרי שבלעת אותו עם טעמי משמש נחמדים וחומציות מרעננת, שלוקחים עד לסיומת ממושכת.

בסדרת היינות ויניארדס בחרו אנשי כרמל, תתי אזורי יין בהם מגדלים זני ענבים עם התאמה מיטבית לאקלים הים תיכוני. הכרמים השייכים לסדרה זו מטופלים במסירות ובקפדנות על מנת להפיק יין המבטא את אופי תת האזור.

סוג היין: לבן חצי יבש

זנים: 100% גוורצטרמינר

אזורי הגידול: הרי יהודה וגליל עליון

כרמים: כרם מבוא ביתר נטוע בגובה 700 מטר בתוך ואדי המנקז את קור ההרים מסביב.
כרם יקינטון נטוע על מורדותיו המערביים של הר מתת, בגובה של 650 מטר מעל פני הים.

בציר: קיץ 2018 התאפיין בטמפרטורות ממוצעות, החורף היה יבש יחסית והאביב התאפיין באירועי גשם אשר הובילו ליבולים בכמות גדולה מהממוצע ובעלי איכויות גבוהות.

ייצור היין: הענבים נבצרו בבציר לילי, לאחר השריה קצרה על הקליפות-. למיצוי מוגבר של ניחוחות וטעמים, נסחטו הענבים בעדינות והתירוש תסס במכלי נירוסטה בטמפרטורה נמוכה, לטובת שמירת האופי הארומאטי של הענבים. היין המשיך והתבגר במכלי נירוסטה.

אלכוהול: 12%

רשמי טעימה מטעם היקב: היין בעל גוון זהוב ירקרק, מתאפיין בניחוחות של ליצ'י וורדים. היין בעל גוף בינוני עד מלא וחומציות מאוזנת.

התאמה לאוכל: היין ילווה היטב מנות כגון: גבינות עזים, קישים וכן מנות מהמטבח האוריינטלי.

המלצת הגשה: כדי ליהנות מהיין בצורה מקסימלית רצוי להגישו בטמפרטורה של 8 מעלות.

כשרות: בד"צ מהדרין בראשות הגר"א רובין שליט"א

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

יקבי כרמל 2Vats לבן מבציר 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, זהבהב. שוליים בוהקים. אף, מבושם, פרחוני, פרי לבן, תפוחים ירוקים, לימון / ליים, אשכולית, עשבי תיבול טריים, אגסים טריים, פה, רך. רענן. עם מתקתקות שיורית טבעית. נכונה. עם חמיצות מאוזנת. יין מאוד מהנה לשתייה. נגיש. נעים והכי חשוב מה-זה טעים.

יין ממסך בלנד בסגנון ים תיכוני, המשלב חדשנות בעיקר בהרכב הזנים ממנו הוא מופק והטכניקה הייחודית בה השתמשו הייננים בהכנת היין, מתוך מטרה להפיק יין רענן, פירותי, עשיר ועסיסי. היין הוא חלק מסדרת יינות מצומצמת, המבוססת על זני ענבים המצטיינים באקלים הישראלי החם.

סוג היין: לבן חצי יבש

זנים: בלנד ים תיכוני ארומטי, המבוסס על ענבי מוסקט אלכסנדרוני, גוורצטרמינר וקולומברד. מוסקט אלכסנדרוני הוא הזן הקדום באגן הים התיכון ומאז ועד היום הוא עדיין אחד הזנים הלבנים הפופולאריים בישראל.

אזור הגידול: הענבים מהם מיוצר היין מגיעים ממספר כרמים איכותיים ברחבי הארץ.

בציר: הסתיו והחורף שקדמו לבציר 2018 היו מעט חמים מהממוצע והתאפיינו במיעוט ימי גשם. חודש ינואר הביא עמו גשמים שאיזנו את כמות המשקעים. האביב היה חם מהממוצע ובאפריל היה אירוע גשם יוצא דופן. הקיץ היה חם ויבש וחודש אוגוסט היה נוח ללא אירועים מיוחדים. בשל תנאים אקלימיים אלה, ההבשלה היתה רציפה ומהירה והביאה לקליטת ענבים ראשונים ביקב בתחילת השבוע השלישי של יולי. יצוין כי תנאי האקלים אף הביאו לירידה ביבול ולעלייה באיכות הפרי.
ייצור היין: היין עבר סחיטה עדינה ותסיסה קרה בנירוסטה.

אלכוהול: 11.5%

רשמי טעימה מטעם היקב: השילוב של ענבי המוסקט הארומטיים עם ענבי הגוורצטרמינר, הידועים בארומה המפתה שלהם, יוצרים יין מבושם, פרחוני, חושני ומעודן בטעמו. ענבי הקולומברד והריזלינג המשולבים ביין, מעניקים לו חמיצות מרעננת ומשלימים את סט הניחוחות הייחודי ליין זה.
התאמה לאוכל: היין מהנה לשתייה בפני עצמו וילווה היטב מגוון מאכלים קלים.

המלצת הגשה: כדי ליהנות מהיין בצורה מקסימלית רצוי להגישו בטמפרטורה של 10 מעלות.

כשרות: בד"צ מהדרין בראשות הגר"א רובין שליט"א

מחיר מומלץ לצרכן: 60 ₪.

ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות.

קרדיט צילום: אייל קרן

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top