חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב דלתון ממליץ על יין מקורי חדש ומרגש, עלמה קורל 2018 – יין רוזה יבש – לכבוד חג שבועות

"עלמה" – לרגל חג השבועות , יקב דלתון המוערך יציע את יין רוזה Alma Coral ( עלמה קורל) בציר,  2018 , יין מסדרת "עלמה" , המציעה יינות בלנד ייחודיים מהחלקות המובחרות של כרמי יקב דלתון באזור גידול הגליל. יינות הרוזה הצטרפו ליינות הלבנים הצוננים שיקררו אותנו בקיץ ויתלוו למאכלי הגבינה בחג. עלמה היא עולם של סקרנות, יצירתיות ומומחיות. יינות הסדרה משקפים את טעמיו הייחודיים של הגליל, ומבטאים את הרוח הנושבת במחוזותיו. זוהי רוח של מקוריות, תשוקה לטעמים חדשים… וחוויות בלתי נשכחות. התכוננו לגלות משהו חדש.יקב דלתון ממוקם בלב הגליל, סמוך למושב כרם בן זמרה היפהפה. זוהי פנינה בצפון הארץ, השואבת את גישת המצוינות מהאנשים וממנחות הטבע הסובבים אותה. את היקב ייסדו ב־1995 האב מתי הרוני ובנו אלכס, שזיהו  את הפוטנציאל הטמון בגליל העליון וראו בו אזור לייצור יינות איכותיים ברמה הגבוהה ביותר.  השניים הביאו עמם מומחיות בתחום היינות ומשאבים נוספים במטרה למנף את איכויות האזור, להעצים את השגשוג, ליצור מקומות עבודה חדשים ולקדם את התיירות בסביבה. יקב דלתון ממליץ על יין חדש עלמה קורל 2018 יין רוזה יבש – לכבוד חג שבועות. התמסרו להנאה. 

יקב דלתון עלמה קורל רוזה 2018

רשמי טעימה שלי: צבע, ורוד "בזוקה" חיוור. באף, דובדבן אדום, פירות אקזוטיים, ורמיזות הדר בהירות. בפה, תמצית תפוח ירוק, לימון ואשכוליות אדומה, לצד דובדבן אדום, רימון, אבטיח צעיר, קליפת תפוז. לחיך, יש טעמים ארציים, "מלוחים", יחד עם טאנינים יבשים עדינים ורכים, עם חמיצות מאוזנת ורעננות הנושאת את הפרי. רוזה, שונה. אחר. מקורי. "חצוף" הגדיר אותו היקב. הגישו צונן. קחו אותו אחר הצהרים למרפסת, או תרדו איתו אל שפת הים, ואל תוותרו עליו ככלל, ובפרט, לצד הגבינות, הפירות, הפשטידות והדג, של החג.

סוג היין: יין רוזה יבש.

בציר:
הענבים ליין זה נבצרו בבציר ידני קפדני והגיעו ליקב לפני שעות עומס החום בכדי לשמור על איכות הפרי.

הרכב זני:

היין מופק מבלנד שווה בשווה של 50% ענבי גראנש נואר ו 50% ענבי פינו גרי.

תהליך הייצור:

הענבים ליין "עלמה קורל"  נבצרו בבציר ידני קפדני והגיעו ליקב לפני שעות עומס החום על מנת לשמור על איכות הפרי. היין מופק מ- 66% ענבי גראנש נואר ו34% ענבי פינו גרי.

כאשר הענבים הגיעו ליקב הם הופרדו משזרותיהם והוכנסו לתוך המכבש להשריה.

ענבי ה"גרנאש" הושרו כ- 3 שעות ( עד שהיינן החליט כי הצבע מספיק ורדרד) ונסחטו, התירוש נאסף למיכל נירוסטה ומעט לחביות עץ אלון בנות 3-4 שנים, וכך היין עבר את התסיסה האלכוהולית באופן ספונטני ושהה על משקעיו עד לבלנד הסופי.

את ענבי הפינו גריי, שמייצר בעיקר יין לבן אך קליפותיו בצבע סגול, הושרו במשך 18 שעות בתוך מיכל, ולאחר מכן נסחטו וזאת על מנת  לייצר יין עם נפח, שמנוניות ומעט טאנין. הפינו גם הוא בתסיסה ספונטנית במכלי נירוסטה ומתאפיין בארומות של אבטיח ותפוז דם.

רשמי טעימות מטעם היקב:
זהו יין חדש ומרגש ביקב דלתון, והמחשבה מאחוריו הייתה לייצר יין מקורי וחדש עם מעט מאוד צבע, יבש ובעל חמיצות מאוזנת. יין "חצוף" כמו הצבר הטיפוסי.

המלצות הגשה:
עלמה קורל מפרגן במיוחד בהגשה של מאכלי ים, אוכל אסייתי, אוכל חריף וים תיכוני… או כמובן כיין סולו בחברה טובה.

אלכוהול: 12.5%

כשרות:
יינות דלתון כשרים למהדרין וכשרים לפסח.
היינות הם תחת השגחה של הרבנות של מרום הגליל, הרב יוסף אלמשעלי; בית דין יורה דעה, הרב שלמה מחפוד; הרב מרדכי אונגר ממונסי ניו יורק, וה OU של ארה"ב.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 10-12°Cמעלות

יינן: גיא אשל

מחיר מומלץ לצרכן: 75 ש"ח.

יקב דלתון

פארק התעשייה דלתון
מרום הגליל, 1381100

טל: 04-6987683

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top