חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב הבוטיק DH של היינן חביב דני מצאתי שם סוכרייה

יומיים רצופים, ביליתי ביריד היקבים הביתיים, של בית הספר ליין ויקב שורק, שהתקיים בסוף השבוע האחרון. צריך היה "אומץ לב" ו-"תעוזה" לצאת מהבית ביום חם שכזה. קל וחומר לקיים "יריד יין". ועדיין, בשני ימי היריד, זה היה המקום הכי טוב בעיר, לבלות בו את הסופ"ש. את היינן דניאל חביב, אני פוגש בכל יריד יין בייתי של בית הספר ליין ויקב שורק. לא סתם קוראים לו דני חביב, האיש הזה כשמו כן הוא מה-זה חביב. אל עמדת ההטעמה שלו הוא מתייחס בחרדת קודש, וליקב שמייצר בשנה עד 300 בקבוקים, זו הרבה יותר מאמירה, זו הבעת עמדה. הבטתי בו כשהוא הכין את עמדת הטעימה דקות לפני הגעת ראשון הטועמים. ראיתי אותו כיצד הוא מקפיד בסידור השולחן, מותח את חולצת הכפתורים שלו ומיישר את הופעתו. אני לא יודע מאיפה מגיעים הגינונים האלה ( דניאל ממוצא צרפתי וזה ניכר גם במבטאו ) אבל דניאל נותן כבוד למעמד, והרבה יותר כבוד למי שבא לטעום מהיינות שלו. זאת ועוד, אתה עומד מולו, טועם מהיין שלו, וכל מילה שתאמר על היין שלו, הוא רושם אצלו בראש, נוגעת לו בלב והוא מייחס לך הטועם חשיבות רבה ואין זה כלל משנה מי אתה ומה אתה.4 יינות הושכבו על מעמד מיוחד בשולחן הטעימות של יקב DH הרי הוא דניאל חביב. DOMANI 2017/2018, MIA 2016, EDEN 2016, ו- HAI 2016. כולם נושאים שמות לועזיים.

אנחנו מכירים כבר שנים. ובית הספר ליין ויקב שורק, זה מקום המפגש שלנו. אני מכיר את היינות של דניאל ואני עוקב אחריהם ואחר התמורות החלות בהם על ציר הזמן.

הפעם, כשדניאל הסביר לי מה אני הולך לטעום, אורו עיניי ונפתחו אוזניי, כשדניאל אמר: "MIA יין קינוח בסגנון דזרט פורט" וכמי שמשוגע על יינות מחוזקים, עלתה אצלי רמת הציפייה לבאות:

נו טוב. אני לא רוצה אתכם יותר להלאות.

יקב DH יין קינוח MIA בסגנון דזרט פורט 2016

רשמי טעימה שלי: צבע עמוק. פרי דובדבן מתוק מתוק, כהה, עם גוף מעולה ואיזון. שילוב של גרגרי יער אדומים עשירים ופרי שחור כהה, עם גרגרי ליקוריץ ועור. נוגע בתבלינים עדינים כולל טימין, ציפורן, קינמון ופלפל שחור עם ליבה אופיינית של טנין. תענוג של יין קינוח מחוזק. לא כבד, לא דביק מעיק וסוכרי. אלא נעים. וטעים. ועושה לך חשק לעוד.  

הרכב זני: 100% ענבי מורבדר

מקור הענבים: כרם "תקוע"

תיאור היין על פי היקב: יין קינוח מחוזק  פירותי, רענן, עם טעמי משמש, מנגו ונקטרין. מתיקות טובה. יחידת מידה לריכוז סוכר 3.6

בקבוק: 500 מל"ל.

אלכוהול: 17%

התיישנות: 18 חודשים בחבית בת 70 ליטר ששכבה בחוץ בחצר האחורית של ביתו של חביב בירושלים.

מחיר ממומלץ לצרכן: 70 ש"ח. ( הלו ! בעל הבית השתגע ! תגיד לכולם 100 או 120 ! ותאמין לי שיבינו ! ).

כשיצאתי, דניאל הודיע לי חגיגית: "הפורט נגמר". נו…באמת ! איך לא ?! 

יקב DH

יינן: דניאל חביב

טלפון: 0545608540

[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top