חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב אפק ממליץ על 2 יינות אדומים "ארומה" ו – טרז'ר" מבציר 2016, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019.

יקב אפק הוקם בשנת 2008 על ידי אהרון וחלי ג'לח, תחת השם "יקב AG", אבל יש לו שורשים עמוקים עוד יותר: אהרון עוד זוכר את עשיית היין המסורתית בביתו, בהיותו ילד; מפריד ודורך את הענבים, ששימשו את סבא שלו ואת אביו לייצור יין לצריכת המשפחה. כאשר החליט אהרון להתמקצע בתחום ולהפוך אהבה ותחביב למקצוע, הוא פנה ללמוד עשיית יין ביקב שורק ואז במכללת אריאל, תחת שרביטו של עידו לווינסון – כיום היינן הראשי של יקבי ברקן. מאז וגם היום ממשיך אהרון ללמוד, להתייעץ ולשפר כל הזמן את עשיית היין שלו. 
לעשיית היין ביקב אפק שותפים כל בני המשפחה: מחלי – שאמונה על האירוח ביקב, על תיאום הביקורים והשיח עם לקוחות היקב, ועד הילדים, שכל אחד ואחת מהם עוזרים ביקב – מקליטת הענבים ועד סידור המלאי. ביקב אפק תמצאו מגוון גדול של יינות – מיינות לבנים ורוזה, ועד יינות אדומים מתיישנים ויין קינוח. יינות רבים זכו במדליות זהב וגם "זהב כפול" בתחרויות בארץ ובחו"ל. כל היינות כשרים בהשגחת הרבנות (ראש העין). יקב אפק ממליץ על 2 יינות אדומים "ארומה" ו – טרז'ר" מבציר 2016 לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019.

יקב אפק ארומה 2016

רשמי טעימה שלי: אני שב אל היין הזה. טעמתי אותו בעבר ואני חוזר אליו ולו בכדי להמליץ ולציין, כמה טוב, הזמן עושה לו ליין הזה. הבלנד האדום הזה מציג פרופיל ארומה מענג ביותר כשהוא מפגיש פירות יער כהים, שזיפים בשלים, שזיף אדום, דובדבן שחור ושוקולד מריר, עם רמזי קינמון מחמיאים לרקע של אלון עדין לצד פלפל שחור גרוס טרי, עלה דפנה וציפורן. עם חך עשיר, אלגנטי ופירותי וטאנינים ואלון קלוי ואחריו סיומת מורחבת ועשירה. יופי של יין.

הרכב זני: פטיט סירה, מרלו, קברנה

איזור גידול: גליל עליון; אלון הגליל

תהליך הייצור: היין תסס כשלושה שבועות "על הזגים" בכ-22 מעלות צלסיוס ועבר התבגרות של כ-22 חודשים בחביות משומשות וחדשות מאלון צרפתי.

רשמי טעימה מטעם היקב: אפק ארומה 2016 הוא יין בעל צבע אדום-שחור עז, בוהק. האף מורכב והרמוני ומזכיר תה ארל גריי תפוזי, עם רמזים לעשבוניות. הפה בעל גוף מלא, מרקם קטיפתי, טעמים של דובדבנים ושזיפים, סיומת ארוכה ואלגנטית.

הגשה והתאמה לאוכל: לבשר אדום צלוי או 'על האש', גבינות קשות וחצי קשות, מתיישנות, קינוחי שוקולד. להגיש בטמפרטורה של 16 – 18 מעלות.

הבציר: 2016 הגיעה לאחר חורף מרובה בגשמים והתאפיינה במזג אויר מתון שאפשר לגפנים צמיחה נפלאה. תנאי האקלים הייחודיים לבציר הובילו להבשלה אחידה בכרמים.

אחסון ויישון: יש לאחסן במקום קריר וחשוך. בתנאי אחסון נאותים, היין יתיישן היטב במשך חמש עד עשר שנים ממועד הבציר.

אלכוהול: 14.2%

מחיר מומלץ לצרכן: 150 ש"ח

יקב אפק טרז'ר 2016

רשמי טעימה שלי: צבע, גרניט עמוק עם שוליים בגוונים אדומים. האף, נפתח בתווי פרי אדומים כהים וסגולים עשירים, לצד זיתים שחורים ורמיזה עשבונית המזכירה מרווה מלוחה, עלה דפנה. החך, עשיר ועמוק עם שזיף שחור, אוכמניות ודובדבנים כהים.הסיומת נוגעת ברמיזות לוניל וטופי. יין עשוי היטב.

הרכב זני: פטיט סירה, קברנה.

איזור גידול: גליל עליון.

תהליך הייצור: היין תסס כשלושה שבועות "על זגים" בכ-22 מעלות צלסיוס ועבר התבגרות של כ-16 חודשים בחביות משומשות וחדשות מאלון צרפתי.

רשמי טעימה מטעם היקב: ליין צבע אדום בוהק בעל גוף מלא. יין מורכב בעל ארומות מפתות של עץ ופרי שזורות אלו באלו באורח נפלא. חלק והרמוני. סיומת ארוכה ואלגנטית.

הגשה והתאמה לאוכל: יין אידיאלי לבשר אדום, או גבינות קשות, מתיישנות וגבינות עיזים. להגיש בטמפרטורה של 16-18 מעלות.

הבציר: 2016 החלה בגשמים כבדים. לקראת סוף העונה הגפנים התעוררו לקרקע רטובה. באוגוסט ובספטמבר שיא חום שהביא עימו סופות חול, שכיסו את כל הכרמים בחול זהוב. רוחות חזקות וגשם שהחל לרדת באוקטובר, שטפו את הגפנים. שנה מאתגרת לתעשיית היין.

אחסון ויישון: יש לאחסן במקום קריר וחשוך. בתנאי אחסון נאותים, היין יתיישן היטב במשך חמש עד עשר שנים ממועד הבציר.

אלכוהול: 15.4%

מחיר מומלץ לצרכן: 130 ש"ח.

יקב אפק

עליית הנוער 14 ראש העין

טלפון: 050-428-7676

[email protected]

צילומים: אייל קרן צילום קולינארי

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top