חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב הפרימיום 1848 משיק 2 יינות מרסלן "דור 4", וקברנה פרנק "דור 5" מבציר 2016, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019

בשנת 1848, עם חידוש היישוב היהודי בירושלים, יצחק גלינא-שור פתח את היקב הראשון בארץ ישראל, במרתף הצמוד לכותל המערבי בירושליםבמהלך שמונה דורות מאז מיסודו, יקב 1848 המשיך לצמוח ולזכות בהכרה באיכות יינותיו, עבר מספר משכנים, אך שמר על מסורת ייצור יין כדרך חיים. כיום, היקב משלב את הידע והניסיון שצבר במשך השנים יחד עם טכנולוגיות ייצור מן המתקדמות בעולם. צוות מקצועי של ייננים בינלאומיים, אגרונומים וכורמים מובילים את יקב 1848 למצויינות תוך חזון להתפתח כאחד מיקבי העלית האיכותיים באזור.  יקב 1848 מייצר יין מזה 8 דורות, ההולך ומשתפר עם הידע והניסיון הרב הנצבר במהלך 170 שנה מאז הבציר הראשון של המשפחה. הכרמים של יקב 1848 שוכנים בכמה מאזורי גידול היין הטובים בארץ: רמת הגולן, הגליל והרי ירושלים. הכרמים בגולן נמצאים בדרום הגולן. היינות של יקב 1848 מסווגים לפי דורות, כמחווה לדורות השונים של משפחת הייננים גלינא-שור. על כל תווית מופיע מספר הדור שאליו היין משתייך וכן, סיפור המשפחה של אותו הדור. יינות יקב הפרימיום 1848 בכשרות: בד"צ העדה החרדית, ובית יוסף. יקב 1848  משיק 2 יינות – מרסלן "דור 4", וקברנה פרנק "דור 5" מבציר 2016, לכבוד ראש השנה וחגי תשרי תש"פ 2019.

יקב 1848 מרסלן "דור 4" 2016

רשמי טעימה שלי: באף, ניחוחות פירותיים, מלאי חיים, בלסמי, פירות יער קטנים (דומדמניות שחורות, דובדבן, אוכמניות, תות בר), עם ריכוז יפה ועדין המשלב תמציות פרי שחור, מינרלים, מנטה ואיקליפטוס. בחך, רכות וגימור אינטנסיבי וארוך. יין זה בעל אופי נהדר, הנותן ביטוי חזק לפירות אדומים בשלים, עם תווים מינרליים. וככזה, יכול להוות כיין המושלם לשתייה קלה.

"דור 4" "סדרת עולם" מאופיין ביינות ארץ ישראליים מזני ענבים שזכו לתהילה בינלאומית המייצגים חבל ארץ מדינה או אזור בעולם. יינות דור 4 כוללים זני ענבים מפורסמים הגדלים כיום בארץ, הידועים ומזוהים בעיקר עם מדינה מסוימת. לדוגמה, שנין בלאן, שיראז, ברברה, מרסלן ומלבק מזוהים בדרך כלל עם דרום אפריקה, אוסטרליה, איטליה, צרפת וארגנטינה. הסדרה "העולמית" כוללת את הזנים הללו אשר כיום גדלים גם בישראל. הם אופייניים לזני הענבים שזכו לתהילה בינלאומית והם עושים מחווה לזנים ולמדינות המזוהים עימם.

סוג היין: אדום יבש

הכרם: מקור ענבי המרסלן , מכרם הנטוע על גבעה הצופה אל הר תבור, על קרקע ממוצא בזלתי,עם תשתית סלע מפורר, רדודה ומנוקזת. לכרם חשיפה טובה וממושכת לשמש המאפשרת להשלים את הבשלתו האיטית של הזן ומימוש מלוא הפוטנציאל של המרסלן.

תהליך עשיית היין: הענבים שהגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות הועברו מה-crusher ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה קרה למיצוי עדין של הטעמים המצויים בקליפות הענבים, התירוש הותסס בטמפרטורה של 23-21 מעלות על מנת לשמר את אופי המרסלן. לאחר תום התסיסה המלולקטית היין התיישן בחביות עץ אלון צרפתיות למשך 12 חודשים שבסיומו התקבל יין ייחודי, מרוכז ופירותי.

תיאור היקב את היין: יין סגול כהה אטום עם רמזים של דובדבן כהה , פטל שחור בשל, קסיס וארומת עישון עדינה. ליין טאנינים בשלים וגוף מלא וקטיפתי עם סיומת פירותית מודגשת.

זן המרסלן הינו כוכב צעיר מדרום צרפת, אשר פותח במכון הצרפתי הלאומי למחקר חקלאי (INRA) ליד העיירה הצרפתית Marseillan ומכאן שמו. זן זה משלב את אופיו של הוריו, הקברנה סוביניון האצילי והגרנאש המסורתי.

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°c

יישון בחבית: 12 חודשים

אלכוהול: 14.5%

זכיות ופרסים: זוכה מדלית זהב בתחרות AWC Vienna 2018

כשרות: בד"צ העדה החרדית, ובית יוסף

מחיר מומלץ לצרכן: 70 ₪.

יקב 1848 "דור 5" קברנה פרנק 2016

רשמי טעימה שלי: אף, עשיר וארומאטי. ניחוח עשבי תיבול ירוקים, עלי טבק, פלפל ירוק, פלפל שחור גרוס, עשן ופטריות, דובדבן אדום ורמזים לסיגליות ולבנדר. גוף בינוני, נוטה למלא. פה, מקסים. מאוד טעים. החיך הקדמי, עגול וקטיפתי, מתמלא בטעמי פטל ודומדמניות שחורות. פתיתי פירות יער כהים, ורמיזות לריצפת יער. עידון אלגנטי, עם טאנינים משובחים, ואחיזה מספקת, כדי לאזן את הפרי האדום המרוכז. השלישייה ההרמונית והמושלמת של פירות, טאנינים וחומציות מאוזנת. הסיומת ארוכה. נעימה ומאוד טעימה. תענוג. לא פחות. זה המון יין, בכלום כסף. תענוג. לא פחות.

"דור 5" מאופיין ביינות מזנים מובחרים הבאים לידי ביטוי ייחודי בתנאי האקלים הישראליים. יינות דור 5 עשויים מזנים נבחרים, שנבחרו במיוחד להעלות על נס את גידול הגפנים הישראלי. החקלאות הישראלית נודעת בעולם כולו בזכות היצירתיות והטכנולוגיה שלה, והטיפול בכרמים וניהולם מציג את החקלאות הישראלית במיטבה. היינות הזניים האדומים נבחרו בשל התאמתם לכרמים שמהם הם מגיעים, והזנים הלבנים הם בלנד מאוזן היטב.

סוג היין: אדום יבש

הרכב זני: 88% קברנה פרנק, 7% פטי וורדו, 5% מלבק

הכרם: ענבי הקברנה פרנק נבצרו מכרם כוכב השחר אשר במורדות המזרחיים של הרי ירושלים בגובה של כ- 600 מטר. אדמת הכרם מסוג "טרה רוסה" עם אבני בזלת הינה קרקע מנוקזת שמפתחת את השורשים ומעצימה את כוחם של הגפנים. לכרם חשיפה טובה לאור המאפשרת הבשלה איכותית ומלאה בשילוב לילות קרירים התורמים לריכוז טעמים בענבים.

תהליך עשיית היין: הענבים, שהגיעו ליקב בשעות הבוקר המוקדמות והקרירות, הועברו מה"crusher" ישירות אל מיכלי תסיסה מנירוסטה מקוררים. לאחר השרייה של שלושה ימים למיצוי עדין של הטעמים המצויים בקליפות הענבים התירוש הותסס בטמפרטורה של 23-25 מע"צ על מנת לשמר את אופי הקברנה פרנק. לאחר תום התסיסה המלולקטית היין התיישן בחביות צרפתיות ואמריקאית למשך 14 חודשים שבסיומו התקבל יין אופייני לזן, מתובל, עוצמתי ומרשים.

תיאור היקב את היין: יין אדום סגול כהה עם רמזים של פלפל שחור, טבק, ליקריץ, אגוז קלוי ושוקולד מריר. היין בעל גוף מלא וקטיפתי עם סיומת תיבולית ארוכה.

יישון בחבית: 14 חודשים

אלכוהול: 14%

טמפרטורת הגשה מומלצת: 18°c

כשרות: בד"צ העדה החרדית, ובית יוסף

מחיר מומלץ לצרכן: 80 ₪.

יקב 1848

חרובית 45, מישור אדומים

 

 

 

 

 

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top