חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

יקב דלתון המוערך משיק את יין הדגל: מתתיה בציר 2014

לזכות היא לי ולכבוד להיות מוזמן לאירועים של יקב דלתון. קל וחומר, כשמדובר באירועי השקה של יין הדגל "מתתיה", שנוצר כמחווה לראש המשפחה, של הבעלים מתי הרוני, ולכבוד חגיגות יום הולדתו ה- 80 יקב דלתון המוערך משיק את יין מתתיה בציר 2014 , הבציר הרביעי שמפיק היקב מיין זה. יין פרימיום הנחשב לגאוות המשפחה והיקב והיין אשר הוביל את דלתון למקומו המכובד בתעשייה הישראלית. רק לאחרונה, סיקרתי יין מחווה נוסף של יקב והוא יין הקינוח המקסים אנה, הנקרא על שמה של אם המשפחה אן הרוני, וסבורני למי שאוהב יין כמוני שלהקדיש על שימך יין ובמיוחד יין שהוא מחווה והומאג', זה אות להערכה אמיתית ולדבר ערך סנמינטלי שלא שוכחים. 

יקב דלתון המוערך בבעלותם של מתי ואלכס הרוני, משיק את יין מתתיה בציר 2014 , יין אדום פרימיום שהינו חלק היינות הגבוהים והמיוחדים של היקב- יין מתתיה. יינות אלה נוצרו כמנחה יוצאת דופן, המוקירה כבוד למתי הרוני אשר חזונו מהווה מקור השראה ליקב ובפרט, בציר 2014 אשר נוצר כמחווה לרגל יום הולדתו ה-80.

את יינות מתתיה מייצרים בכמות מוגבלת ובשנות הבציר המיוחדות והאיכותיות ביותר. הבלנד הראשון שנעשה עבור יין פרימיום מושקע זה נעשה בדיוק לפני 10 שנים לכבוד יום הולדתו ה- 70 של מתי הרוני.

יקב דלתון מתתיה 2014

רשמי טעימה שלי: אין ספק, כי מדובר ביין פרימיום מושקע. ההרכב הזני מתייחס, ל- 70% ענבי קברנה סוביניון מכפר שמאי ול- 30% ענבי שיראז מאלקוש. השימוש בחביות חדשות הנבחרות בקפידה במתכונת של 12 חודשים בחבית, לאחר מכן הבלנד, ולאחר מכן בחזרה לאותן החביות לסך הכול 24 חודשים. הצבע, אדום ארגמני עמוק, עם גוונים סגולים. השוליים בוהקים. באף, שזיפים בשלים, עשבי תיבול עשירים של דומדמניות אדומות, אוכמניות עם עלים סגלגלים, ניחוחות של קסיס, פירות אדומים וסגולים, חמוציות וערער. בפה, תערובת עשירה ואלגנטית עגולה וחלקה, רכה וגמישה, מציעה טעמים של פרי טעים, עם אוכמניות ותבלינים של שיראז. הגוף, עסיסי עם פריחת שזיף בשלה ואינטנסיבית בשילוב מאוזן של עץ ברקע ופרי לפנים, כשמסביב טעמים של אוכמניות, דובדבן שחור, סגול, וטאנינים מפתים ועגולים, המעניקים אחיזה אלגנטית ועדינה והתחושה היא, של בהירות מאוד נעימה, על פני כל החיך והממשיכה אל הסיום, עם רמיזות לגרידת קליפת תפוז. יופי של יין.

היין, הינו עירוב של שתי חלקות מצטיינות של זן הקברנה סוביניון מכרמי היקב במרום הגליל. החלקה הראשונה הינה קברנה סוביניון מחלקת אלקוש מס 6 זוהי חלקת קברנה סוביניון הכי איכותית בכרם הדגל של דלתון. האדמה בכרם הינה לבנה, גירית מאוד וחרסיתית. גובה הכרם כ- 650 מטר מעל פני הים. החלקה השנייה נמצאת בכפר שמאי, בגובה 600 מטר מעל פני הים, הגפנים בה נטועים במדרון באדמה אבנית מאוד בשילוב טרה רוסה וגיר האופייניים לכרמי מרום הגליל. בכרם ניתן למצוא הרבה אבני קוורץ עגולות. וזן ענבי השיראז מכרם אלקוש.כרם אלקוש נטוע במדרון צפוני תלול למדי שתחילתו בגובה 720 מטר בסמוך למושב אלקוש והוא יורד לכיוון נקודת החיבור בין נחל מתת ונחל בירנית. הכרם צופה על הר בירנית בצפון, פסוטה והר צונם במערב, והר מתת במזרח. חלקת השיראז נמצאת בצידו המערבי של הכרם עם מפנה צפון צפון מזרחי תלול. האדמה היא אדמה גירית מאוד, ללא הרבה אבן. הקברנה בעל צבע אדום עז , מלא ורך ויחד איתו, לבלנד של בציר 2014 נבחרו חביות מיוחדות של שיראז מכרם אלקוש.

תיאור היין על פי היקב: יין מתתיה 2014 מתאפיין בניחוחות עשירים של פירות יער ותבלינים כדוגמת: ציפורן, הל ומעט עלי טבק. בחלל הפה, ניתן להרגיש נוכחות קטיפתית אך מוצקה ועושר רב של פרי. החביות, מעניקות רובד נוסף של טעמים: מורכב, מתובלן, בשר מעושן, פרי בשל ואניס. זהו יין שיוכל להתיישן במשך שנים ארוכות.

אלכוהול: 15%

התיישנות: היין התיישן 24 חודש בחביות עץ אלון צרפתי.

טמפרטורת הגשה: 18-20°C

מחיר מומלץ לצרכן: 430 ש"ח.

כשר: יינות דלתון כשרים למהדרין וכשרים לפסח. היינות הם תחת השגחה של הרבנות של מרום הגליל, הרב יוסף אלמשעלי; בית דין יורה דעה, הרב שלמה מחפוד; הרב מרדכי אונגר ממונסי ניו יורק, וה OU של ארה"ב.

מהיין יוצרו 2,420 בקבוקים + 60 מגנומים, 20 בקבוקים של 3 ליטר, ו- 10 בקבוקים של 5 ליטר.

להשיג בחנויות היין המובחרות

אודות יקב דלתון:
יקב דלתון נוסד בשנת 1995 על-ידי מתי הרוני ובנו אלכס הרוני בלב הגליל, סמוך למושב כרם בן זמרה היפהפה. זוהי פנינה בצפון הארץ, השואבת את גישת המצוינות מהאנשים וממנחות הטבע הסובבים אותה. האב והבן זיהו את הפוטנציאל הטמון בגליל העליון, וראו בו אזור לייצור יינות איכותיים ברמה הגבוהה ביותר. הם הביאו עמם מומחיות בתחום היינות ומשאבים נוספים במטרה למנף את איכויות האזור, להעצים את השגשוג, ליצור מקומות עבודה חדשים ולקדם את התיירות בסביבה.

יקב דלתון

פארק התעשייה דלתון
מרום גליל, 13810, ישראל
טל׳: 04-6987683
פקס: 04-6987684

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top