חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

"הסועד הנודד" מתארח ביקב צפרירים ל-"בראנצ' חורפי" – ואיפה שיש יין ואוכל, תמצאו אותנו שם.

בשישי האחרון, מוקדם בבוקר, היה די קר במושב צפרירים ומד הטמפרטורות נע בין 1-5 מעלות. מצד שני, השמיים היו בגווני תכלת ולבן וברקע לא נראו עננים אפורים מאיימים. לקראת השעה 09:00 בבוקר, כבר נרשמו עומסי תנועה על כביש 1 מתל אביב לירושלים עובדה שבישרה שעם ישראל, יוצא הבוקר לטייל. פוסט בפייסבוק שהעלו לורי ושייקה לנדר מיקב צפרירים, צד את עיניי. הוא דיבר על "בראנצ' חורפי" אירוע ציבורי של ה"סועד הנודד" ואני ידעתי שאני הולך לתפוס לי 3 ציפורים במכה, אוכל, יין, וחברים משותפים. אז עשיתי 2 טלפונים. הראשון לשייקה לנדר, על מנת להזמין מקום, והשני לתומר סולנה, להודיע על בואי. שייקה השיב ללא היסוס: "אנחנו שומרים לך מקום, רק ברשותך שים לב אנחנו מלאים לשני הסבבים הראשונים ונשארו מקומות בודדים לסבב האחרון, אבל מתי שלא תבוא, נמצא עבורך מקום". "הסועד הנודד" תומר סולנה, הוא חבר שלי. לא פחות מאותה החברות רבת השנים,  שיש לי עם לורי ושייקה מיקב צפרירים. החיבור שלנו איך לא, הוא יין ואוכל, חברות אמיתית ופירגון הדדי, ובינינו, מי צריך יותר מזה. אודה ואתוודה שמי שלא בסדר זה אני ולו על שום העובדה שתומר סולנה ה"סועד הנודד" מזמין אותי לכל אירוע פריסה בשטח שהוא מקיים, רק שהריחוק הגיאוגרפי עבורי בתוספת הפינוק והעצלנות השורשית שלי, מנעו ממני בתירוץ כזה או אחר להגיע לאירועים אלה, כי חיפשתי לעצמי משהו יותר "קרוב לבית"…אם אדייק, בפעם האחרונה שהשתתפתי באירוע של ה"הסועד הנודד" אם אינני טועה, זה היה משהו כמו 6 שנים אחורה ביקב ברבדו בכרמי יוסף. כשתומר שמע על כוונתי להגיע, הוא מאוד שמח ומכאן מתחיל הסיפור של ה"בראנצ' החורפי ביקב צפרירים". יקב צפרירים הוא יקב בוטיק במושב צפרירים אשר בהרי יהודה. היקב הוקם בשנת 2004 בחצר המשק של לורי ושייקה לנדר בצפרירים וכיום הם מייצרים כ- 7000 בקבוקים של יין אדום לשנה, בעיקר ממסכים. משנת 2014 הם מייצרים גם רוזה.

לורי לנדר ייננית ובעלים יקב צפרירים: "בחרנו לעשות מיזם משותף עם "הסועד הנודד". החבר'ה הללו נודדים בכל רחבי הארץ גם בישובים קטנים כמו שלנו, גם ביקבים, וגם בפריסה בשטח. אנשים מגיעים, נהנים מהאוכל, הנוף, היין, האווירה, ועושים חיים. אם אני לא טועה, את האירוע הראשון שלו של "הסועד הנודד" עוד בתחילת הדרך הוא עשה כאן אצלנו ביקב ועם השנים דרכינו השתלבו, אירוע טעימות יין שעשינו עם עידו לוינסון, ואחר כך בחתונה של הבן הבכור שלנו בדיוק בתקופה של מבצע "צוק איתן", הוא עשה לנו. האירוע של היום הסועד פותח בראנצ', השמש זורחת, אחרי כמעט חודש של חורף, אוכל טעים, יין נפלא, אנשים נחמדים, הנאה. קראנו לזה "בראנצ' חורפי". כל אחד מקבל בכניסה כוס יין שלנו "לבנין 2014" ואחר כך, נמזוג גם "עדולם" וכמובן כל יינות היקב יוצעו למכירה בבקבוקים. האירוע של היום מתקיים בשלושה סבבים, 10:30-11:00 שזה מלא, 12:00-12:30 שזה מלא, ונותרו מקומות בודדים ל- 13:00 ואתה כפי שאתה רואה וגם שומע הטלפון שלי לא מפסיק לצלצל וזה רק בגלל שאנשים חיכו כמעט עד לרגע האחרון בכדי להיות סגורים על מזג האוויר. וגם מי שיגיע ללא הזמנה מראש לא "נגרש" אותו, אבל התיאום מולנו מאוד חשוב כי השף יוחאי מכין כאן אוכל בכמות שחשוב לו עד מאוד שתהיה יותר ממספקת לכל אחד".

תומר סולנה "הסועד הנודד": "אני תומר מה"סועד הנודד" והשותף שלי שף יוחאי נבו, אנחנו עושים כבר אירועים מזה כ- 8 שנים. האמת היא, שהאירוע הראשון שעשינו בתור עסק היה כאן ביקב צפרירים זה היה בפורים בשנת 2012 אם אני לא טועה.

רוב האירועים שאנחנו מכוונים אליהם, הם אירועים בסדר גודל של חתונה. יוחאי, היה שנתיים שף במסעדת "המטבח של רמה", ועבר גם אצל "משפחת צוק" אצלם עבד כמה שנים, ובעצם אנחנו מנסים בקייטרינג שלנו מעבר לעובדה שמאוד חשוב לנו לתת אוכל טוב וחוויה ולצאת לטבע, אנחנו רוצים גם לחבר את האנשים למקום בו מתקיים האירוע לתת משהו שיהווה ערך מוסף המזוהה עם הסביבה הטבעית.

לדוגמא אם אנחנו נהיה בדרום כמו באירוע הבא שהולך להתקיים באווירה של חג פורים ביקב הבוטיק רוטה של היינן ארז רוטה, נעשה איזה שהוא "מנסף" משהו שיהיה יותר מתאים לדרום, אם נהיה בצפון אז יהיו אי אלו עשבי תיבול וצמחים אכילים שיוחאי קטף במיוחד, גם במיני המאפה אנחנו עושים כל מאמץ כדי לתת את הנגיעה של המקום, ומעבר לזה את עונת השנה.

בתוך כל ארוחה יהיה גם ביטוי לאזור ולמקום וגם לעונת השנה ולמזג האוויר כך שאם יהיה יום מאוד חם זה יבוא לידי ביטוי במאכלים במעט יותר קלילים ולעומת זאת בשבוע הבא אנחנו בדרום בחאן צאלים אז אנחנו מתכננים איזה מאכל קדירה כבדה עמוסה בכל טוב.

האירועים שאנחנו מקיימים בסופי שבוע הם כשרים וצמחונים. בחתונות יש לנו כשרות לכל אורך הדרך. לאחרונה התחלנו עם הקונספט של הבראנצ' שזה תפס מאוד יפה קיימנו אירוע ביקב טוליפ אירוע שנתן את טביעת האצבע שלנו בדברים מיוחדים שהכנו במיוחד שהם במעט שונים ממה שמקבלים בבראנצ' ממוצע במסעדה.

אנשים אוהבים את החיבור של האוכל עם יין טוב אבל כפי שאמרתי אנחנו מכווינים לאירועים היותר גדולים ובלי עין הרע אנחנו מוצפים בהזמנות ועמוסים בעבודה ועל כך אנחנו מלאי גאווה.מאוד חשוב לנו דווקא החיבור למקומות הקטנים, ליקבי הבוטיק, לפריסה בשטח, חשובה לנו גם החשיפה המשותפת ליקב המארח ולנו, אנחנו רוצים להעניק חוויה של אוכל טוב, באווירה חברית ומשפחתית, ואני חושב שמתוך זה, אנשים יכולים להתרשם מקרוב על האיכויות שלנו, ומי אנחנו.

זה בעצם "הסועד הנודד". אנחנו עובדים חזק בחתונות, מהאביב עונת החתונות אנחנו מכוונים לעבוד במרץ, אנחנו ערוכים לאירועים של 300 איש ויותר ואנחנו מאוד עסוקים ללא כל עכבה גיאוגרפית של אזור או מקום אנחנו כל הזמן זזים וכל הזמן שמחים להיפגש עם האנשים שכל כך אוהבים אותנו ומפרגנים זה נותן לנו את הדרייב להמשיך ולעשות עוד דברים. לי זה כייף ואנחנו אוהבים את זה."

אז מה היה לנו לשתות: כוס יין "יקב צפרירים לבנין 2014"– היין מורכב מ- 50% ענבי סירה, 32% פטיט סירה, ו- 18% קברנה סוביניון. צבעו סגול עם גווני בורדו עמוק ושוליים בוהקים. הגוף בינוני. המרקם עגול נעים ורך. הטעמים מלאים ומהנים. החיבור של היין הזה עם מטעמי ארוחת הבוקר החל מהשקשוקה הנפלאה, מיני המאפה, מבחר הסלטים והגבינות, היה לא פחות ממושלם ועם הרבה טעמים של רוצה עוד. ועוד.

ומה היה לנו לאכול: שקשוקת שטח מצוינת ועבדכם "ירד" על איזה 4-6 ביצים…ריבה, חלבה נצרתית, קפה שחור, תה עשבים, לימונדה, מנות פוקאצ'ות טריות מהטאבון אוחחח הטריות המתפצפצת של הבצק החרוך מחום הטאבון זה פשוט מטריף, מטבלים: עגבניות, חצילים בלאבנה, ממרח פלפלים ודבש חרובים, דגים קרים: סלמון כבוש עם שמיר, פיסות טונה אדומה עם עגבניות פטרוזיליה וכוסברה.

גבינות בוטיק: ממרח שמנת בסגנון יווני, פטה, לאבנה מעולה, סלטים ואנטי פאסטי: סלט ערבי עם פטרוזיליה ונענע, פלפל קלוי בבלסאמי ומרווה, שומר טרי תפוז ובצל ירוק וכמובן החומוס הבלתי נשכח. והכול במתכונת של "בופה חופשי" תאכלו כאוות נפשכם.

הצלחות וכלי האוכל עשויים מבמבוק טבעי חד פעמי, המלצריות והמלצרים חינניים ומאוד חייכנים ושירותיים, מזג האוויר נפלא, הישיבה בינות לעצים בחורש הנמצא בגב חצר היקב, ובמרכז המבקרים עמדות מזיגה הטעמה ומכירה של יינות היקב.

ואיזו חוויה נפלאה היא זו ואל תגידו, שלא אמרתי לכם. 

"הסועד הנודד"

תומר סולנה שיווק ויין 0525739208

יוחאי נבו שף – 0523666127

[email protected]

www.soednoded.co.il

יקב צפרירים

 052-4284329; 052-4493042
[email protected]

 

שתפו!

Facebook
WhatsApp
Scroll to Top